شناسهٔ خبر: 36862378 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

استاد دانشگاه شیکاگو :

بازگشت به برجام خواست مردم آمریکاست

استاد دانشگاه شیکاگو از خروج ترامپ از برجام انتقاد کرد و گفت: بازگشت به برجام خواست مردم آمریکا است. امید مردم مترقی در ایالات متحده این است که یک دولت دموکراتیک به جای دولت فعلی بر سر کار بیاید، مذاکره در قالب برجام ادامه یابد و روابط بین دو کشور بهبود یابد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رونالد سانی (Ronald Suny) استاد تاریخ، علوم سیاسی و ملی‌گرایی است وی استاد دانشگاه شیکاگو آمریکاست.

وی  هم چنین در حوزه روابط بین‌الملل نیز کار کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش‌ها بیان کرد.

رونالد سانی در ابتدا در مورد تنش میان ایران و آمریکا گفت: ایالات متحده و ایران در بن بست بدی هستند. به نظر می‌رسد در حال حاضر راهی برای حل و فصل اختلافات بین دو کشور وجود ندارد.

این استاد دانشگاه در ادامه با انتقاد از خروج ترامپ از برجام گفت: کاری که ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای با ایران انجام داد عامل بن بست و شرایط کنونی بحران فعلی است. 

وی در ادامه افزود: جهان بیش از گذشته در معرض خطر است و مردم ایران به شدت در رنج و سختی هستند و از تحریم‌ها رنج می‌برند.

سانی هم چنین راه حل کاهش تنش میان ایران و آمریکا را خروج ترامپ از کاخ سفید دانست و گفت: احساس من این است که تغییر و پیشرفت در راستای روابط بهتر فقط با شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده صورت خواهد گرفت.
استاد دانشگاه شیکاگو گفت: دولت آمریکا توسط افرادی اداره می‌شود که از ایران متنفر هستند و آنها ایران را همواره مورد حمله قرار می‌دهند و مواضع طرفداری از اسرائیل را پذیرفته‌اند. اسرائیل دشمن ایران است و اکنون افراد حاضر در کاخ سفید  حامی اسرائیل هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا به برجام باز خواهد گشت و گفت: این خواست مردم آمریکا است. امید مردم مترقی در ایالات متحده این است که یک دولت دموکراتیک به جای دولت فعلی بر سر کار بیاید، مذاکره در قالب برجام ادامه یابد و روابط بین دو کشور  بهبود یابد.

رونالد سانی یادآور شد: اکنون جهان در شرایط دشواری به سر می‌برد ترامپ برای ایرانیان مشکل ایجاد کرده است. حکومت‌های مقتدر برای دولت‌های جهان مشکل ایجاد کرده‌اند. زندگی در این روزها نه تنها برای ایرانیان بلکه برای مردم در سراسر جهان بسیار دشوار است.

 

نظر شما