شناسهٔ خبر: 36860990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

هشدار دفتر ریاست جمهوری سوریه به شبکه ایتالیایی

دفتر ریاست جمهوری سوریه به یک شبکه ایتالیایی به دلیل تأخیر به دلایل مبهم مصاحبه با رئیس‌جمهور سوریه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دفتر ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بنا به درخواست شبکه «RaiNews24» ایتالیا مصاحبه با بشار اسد به‌وسیله «مونیکا مگیونی»، مدیر اجرایی این شبکه در تاریخ 26 نوامبر (پنجم آذرماه جاری) انجام و توافق شد که مصاحبه شب دوشنبه‌ دوم دسامبر (11 آذرماه جاری) پخش شود.

در این بیانیه آمده است: صبح دوشنبه مگیونی به دفتر ریاست جمهوری اطلاع داد که قصد دارند به دلایل نامشخص پخش مصاحبه را به تأخیر بیندازند و چند بار این درخواست خود را تکرار کردند. آنها تا روز گذشته زمان پخش مصاحبه با رئیس‌جمهور سوریه را اعلام نکرده‌ بودند تا اینکه اطلاع دادند مصاحبه هرگز پخش نخواهد شد.

دفتر ریاست جمهوری سوریه با انتقاد از این اقدام شبکه ایتالیایی عنوان کرد: همه رسانه‌های اروپایی باید از اصول مورد حمایت و پشتیبانی‌شده به‌وسیله غرب تبعیت کنند، به‌ویژه آنهایی که در کشوری کار می‌کنند که بخشی از اتحادیه اروپاست؛ اتحادیه‌ای که مبنای خود را بر این گذاشته است که آزادی‌های رسانه‌ای، افکار و عقاید دیگران بخش اصلی ارزش‌هایش باشد. 

دمشق در ادامه به شبکه RaiNews24 هشدار داد که اگر مصاحبه با بشار اسد به‌طور کامل در دو روز آینده پخش نشود، دفتر ریاست جمهوری سوریه مضمون کامل آن را روز دوشنبه 9 دسامبر (18 آذرماه جاری) ساعت 9 عصر (به وقت محلی) در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ملی پخش خواهد کرد.

انتهای پیام/4033/

نظر شما