شناسهٔ خبر: 36860864 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

​«سازه کتاب تصویر» علی شریعتی رونمایی شد

ویژه برنامه ابوذر تا کویر با عنوان «سازه کتاب تصویر» علی شریعتی در ایستگاه مترو شریعتی تهران رونمایی شد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین رونمایی از «سازه کتاب تصویر» علی شریعتی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه و با حضور برخی از مسئولان شهری، هنرمندان و دوستداران کتاب برپا شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در حاشیه مراسم سازه کتاب علی شریعتی با عنوان ابوذر تا کویر گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو  برای هویت‌بخشی فرهنگی، تجلیل از بزرگان کشور، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا  و توسعه فرهنگ شهادت، سازه‌ها و المان‌های هنری را در ایستگاه‌های خطوط مترو تهران به نمایش می‌گذارد.
 
فرنوش نوبخت افزود: در راستای هویت بخشی فرهنگی تاکنون سازه‌ها و المان‌هایی در ایستگاه امام حسین (ع) دیوارنگاری در ایستگاه انقلاب اسلامی و امروز نیز ساخت کتاب تصویر دکتر شریعتی با استفاده از کتاب‌های وی در ایستگاه مترو شریعتی تهران انجام شده و اقداماتی نیز در همین زمینه در دیگر خطوط مترو تهران انجام می‌شود.
 
همچنین احسان بیسادی معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نیز در این آیین با بیان اینکه برای هویت بخشی فرهنگی، ایستگاه های خطوط مترو به سازه‌ها و آلمان‌های هنری مزین می‌شود، گفت: تاکنون پروژه‌های مختلفی با المان‌های هنری در ایستگاه های مترو تهران اجرا شده و امروز نیز به مناسبت روز دانشجو  برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره دکتر شریعتی با استفاده از کتاب‌های ایشان، سازه تصویر وی ساخته شد.
 
ابوذر تا کویر عنوان این برنامه بود که از  اسامی کتاب‌های دکتر شریعتی وام گرفته است. هبوط، فاطمه فاطمه است، تاریخ تمدن، کویر، ابوذر و خدا، انسان و عشق از جمله کتاب‌های دکتر شریعتی به‌شمار می‌آید.

نظر شما