شناسهٔ خبر: 36860687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی:

اعتراض به گرانی حق مردم است/ افزایش نظارت بر بازار عرضه و تقاضا

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اعتراض به گرانی حق مردم است، گفت: در حوادث اخیر برخی ها به دنبال سوء استفاده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی شامگاه روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد اظهار داشت: در روزهای گذشته اعتراض هایی به مدیریت مصرف انرژی و اصلاح نرخ بنزین داشتیم که این حق مردم است ولی آشوب و ناآرامی درست نیست.

وی با بیان اینکه برخی از بدخواهان نظام به بهانه افزایش قیمت بنزین پروژه ای را طراحی کرده بودند، افزود: مردم در این حوادث اخیر صف خود را از آشوبگران جدا کردند، خوشبختانه سانحه جدی در استان روی نداد و مردم تبریز با راهپیمایی عظیم خود دوباره در خنثی شدن توطئه های دشمنان پیشگام شدند.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه باید قیمت ها بعداز افزایش نرخ بنزین کنترل شود، افزود: افزایش نظارت بر بازار عرضه و تقاضا ضروری است و در این خصوص با متخلفان برخورد می شود.

استاندار آذربایجان شرقی به سفر رئیس جمهوری به استان اشاره داشت و گفت: در این سفر پروژه های مهمی در استان همچون راه آهن میانه- بستان آباد افتتاح شد.

پورمحمدی به زلزله اخیر در میانه و سراب نیز اشاره داشت و گفت: در حال حاضر اسکان دائم در حال انجام است، در هفته اول وقوع زلزله اسکان اضطراری و هفته دوم اسکان موقت زلزله زدگان انجام شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه اتاق بازرگانی تبریز کمک خاصی ارائه نکرد، گفت: انتظار داشتیم از سوی اتاق بازرگانی کمک های به زلزله زدگان انجام شود، اگر در جای دیگری چنین اتفاقی می افتاد اتاق بازرگانی تبریز به آن ها کمک می کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ دستگاه کانکس در مناطق زلزله زده نصب شد، گفت: نحوه کمک رسانی به حادثه دیدگان باید به فرهنگ تبدیل شود.

وی سپس گفت: از ۳ هزار خانوار آسیب دیده در این حادثه ۲ هزار و ۷۴۰ خانوار درخواست دریافت ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت را کرده و بیشتر این پول واریز شده است.

نظر شما