شناسهٔ خبر: 36860682 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

تصمیم نهایی درباره صنایع مادر اراک

دوشنبه هفته جاری و در نشستی به ریاست معاون اول رئیس جمهور مشکلات و مسائل مربوط به واحدهای بزرگ صنعتی اراک بررسی و تصمیم نهایی در خصوص آنها اتخاذ می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفت: دوشنبه هفته جاری و در نشستی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور مشکلات و مسائل مربوط به واحدهای بزرگ صنعتی اراک از جمله واگن پارس هپکو اذراب را بررسی و تصمیم نهایی در مورد آنها اتخاذ می‌شود.

 شیرکوند افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری تمام دستگاه‌ها تکلیف مالکیت این صنایع روشن شود و شرایطی از ایجاد شود تا مشکلات این واحد ها به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ استان مرکزی در گذشته وزرا به این استان سفر داشتند اما همچنان مشکلات این واحدها برطرف نشده که در جلسه دوشنبه ابعاد مختلف مشکلات این واحد ها بررسی می شود.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه بر رونق تولید و نگاه ویژه به واحدهای تولیدی تاکید دارند اما کارشکنی هایی از سوی برخی دستگاهها سبب سنگ اندازی در راستای فعالیت واحدهای تولیدی میشود.

 شیرکوند افزود: مسئولان استانی باید از تمام ظرفیت اختیارات خود در استان در جهت رفع مشکلات این واحد ها بهره ببرند که برای رسیدن به این هدف نیازمند مدیریت جهادی است.

وی تصریح کرد: عمده مشکلات این واحدهای صنعتی بزرگ در استان تغییرات زودهنگام سهامدار ابهام در واگذاری، نبود ثبات مدیریتی ، مسائل مربوط به مالیات، بانک ها و بیمه تامین اجتماعی است.

استاندار مرکزی نیز در این جلسه گفت: با پیگیری هایی که در استان در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی و آذرآب و واگن پارس صورت گرفته، جلسه روز دوشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرا و مدیران مربوطه برگزار می شود که امید است مشکلات این واحدها حل شود.

آقازاده افزود: دولت می تواند بخشی از موانع تولید این واحدها را کارشناسی و برطرف کند.

وی تصریح کرد: استان مرکزی طی سه سال گذشته پیوسته رتبه های دوم و سوم را از لحاظ برگزاری ستاد های اقتصادی مقاومتی و تحقق مصوبات را در کشور به خود اختصاص داده است.

استاندار مرکزی گفت: تمام شرکت های خدمت رسان از جمله آب برق گاز مخابرات بانکها سازمان تامین اجتماعی امور مالیاتی و ستاد ملی رفع موانع تولید آن‌چه را که درتوان داشته‌اند تا کنون برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان گذاشته‌اند.

 آقازاده افزود: برخی از مشکلات این واحدهای صنعتی از محدوده اختیارات استان خارج است که پیگیری و رفع مشکلات آنها در سطح ملی می‌تواند راهکاری مناسب ایجاد و تصمیمات درست برای رفع مشکلات آنها اتخاذ شود.

نظر شما