شناسهٔ خبر: 36860652 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاد دانشگاه شیکاگو در گفت‌وگو با ایلنا:

بازگشت به برجام خواست مردم آمریکاست/ جهان در شرایط دشواری به سر می‌برد/ پیشرفت در روابط ایران و آمریکا تنها با خروج ترامپ از کاخ سفید ایجاد می‌شود

استاد دانشگاه شیکاگو از خروج ترامپ از برجام انتقاد کرد و گفت: بازگشت به برجام خواست مردم آمریکا است. امید مردم مترقی در ایالات متحده این است که یک دولت دموکراتیک به جای دولت فعلی بر سر کار بیاید، مذاکره در قالب برجام ادامه یابد و روابط بین دو کشور بهبود یابد.

صاحب‌خبر -

رونالد سانی (Ronald Suny) استاد تاریخ، علوم سیاسی و ملی‌گرایی است وی استاد دانشگاه شیکاگو آمریکاست.

وی  هم چنین در حوزه روابط بین‌الملل نیز کار کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش‌ها بیان کرد

ایالات متحده و ایران در بن بست قرار گرفته‌اند

رونالد سانی در ابتدا در مورد تنش میان ایران و آمریکا گفت: ایالات متحده و ایران در بن بست بدی هستند. به نظر می‌رسد در حال حاضر راهی برای حل و فصل اختلافات بین دو کشور وجود ندارد.

خروج ترامپ از برجام عامل بحران‌های کنونی است

این استاد دانشگاه در ادامه با انتقاد از خروج ترامپ از برجام گفت: کاری که ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای با ایران انجام داد عامل بن بست و شرایط کنونی بحران فعلی است. 

مردم ایران از تحریم‌ها رنج می‌برند

وی در ادامه افزود: جهان بیش از گذشته در معرض خطر است و مردم ایران به شدت در رنج و سختی هستند و از تحریم‌ها رنج می‌برند.

پیشرفت در روابط تنها با خروج ترامپ از کاخ سفید پدید خواهد آمد

سانی هم چنین راه حل کاهش تنش میان ایران و آمریکا را خروج ترامپ از کاخ سفید دانست و گفت: احساس من این است که تغییر و پیشرفت در راستای روابط بهتر فقط با شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده صورت خواهد گرفت.

دولت آمریکا توسط افرادی که از ایران متنفر هستند اداره می‌شود

کاخ سفید حامی اسرائیل است

استاد دانشگاه شیکاگو گفت: دولت آمریکا توسط افرادی اداره می‌شود که از ایران متنفر هستند و آنها ایران را همواره مورد حمله قرار می‌دهند و مواضع طرفداری از اسرائیل را پذیرفته‌اند. اسرائیل دشمن ایران است و اکنون افراد حاضر در کاخ سفید  حامی اسرائیل هستند.

بازگشت به برجام خواست مردم آمریکاست

رئیس‌جمهور بعدی به برجام باز خواهد گشت

وی ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا به برجام باز خواهد گشت و گفت: این خواست مردم آمریکا است. امید مردم مترقی در ایالات متحده این است که یک دولت دموکراتیک به جای دولت فعلی بر سر کار بیاید، مذاکره در قالب برجام ادامه یابد و روابط بین دو کشور  بهبود یابد.

جهان در شرایط دشواری به سر می‌برد

رونالد سانی یادآور شد: اکنون جهان در شرایط دشواری به سر می‌برد ترامپ برای ایرانیان مشکل ایجاد کرده است. حکومت‌های مقتدر برای دولت‌های جهان مشکل ایجاد کرده‌اند. زندگی در این روزها نه تنها برای ایرانیان بلکه برای مردم در سراسر جهان بسیار دشوار است.

برچسب‌ها:

نظر شما