شناسهٔ خبر: 36860557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد۸۷ درصدی نام‌نویسی‌شدگان انتخابات مجلس در خاش

زاهدان- ایرنا- فرماندار خاش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۳۳ درصد از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سابقه داوطلبی داشته‌اند گفت: نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات این دوره از مجلس در مقایسه با انتخابات دوره قبل از رشد ۸۷ درصدی برخوردار بوده است.

صاحب‌خبر -

صاحب گل صالحی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مدت یک هفته از مهلت قانونی نام‌نویسی از داوطلبان ۴۳ نفر برای حضور در عرصه رقابتی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد نام‌نویسی کرده‌اند.
وی افزود: ۹۱ درصد از داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی مرد و تنها ۹ درصد زن هستند.

رییس ستاد انتخابات خاش ادامه داد: سه نفر از بین داوطلبان دارای مدرک دکترا، ۲ نفر نماینده ادوار و فعلی، ۳۴ نفر فوق لیسانس، ۱۸ نفر فرهنگی، ۴ استاد دانشگاه و ۱۲ نفر کارمند هستند.

وی اظهار داشت: از امروز به مدت ۱۰ روز کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی آغاز می‌شود.
صالحی گفت: با توجه به اینکه مهلت و زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی داوطلبان از ۲۳ تا ۳۰ بهمن تعیین شده به داوطلبان توصیه می‌شود موارد قانونی را رعایت کنند.
فرماندار خاش اظهار داشت: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی محل وضع قانون بوده و وکلای ملت در آن قوانین لازم را برای تسهیل در امور خدمت رسانی به مردم تصویب می‌کنند انتظار داریم داوطلبان انتخابات مجلس با قانون مداری و رعایت اخلاق انتخاباتی به فکر برگزاری انتخاباتی سالم و با شکوه باشند.
به گزارش ایرنا حوزه انتخابیه خاش شامل شهر خاش، بخش‌های مرکزی، نوک آباد و ایرندگان، میرجاوه، کورین و نصرت آباد زاهدان است.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما