شناسهٔ خبر: 36860485 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برگزاری احتمالی بازی‌های ناشنوایان آسیا در اردن

زینب حاجی حسینی

نهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان سال آینده برگزار می‌شود؛ اردن گزینه احتمالی برای میزبانی دوره این بازی‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از اینکه کنفدراسیون آسیایی ورزش های ناشنوایان به دلیل درگیری‌های ادامه‌دار در هنگ‌کنگ امتیاز میزبانی نهمین دوره بازی های آسیایی ناشنوایان را از این کشور گرفت، برای تعیین میزبان جدید بازی ها با کشورهایی عربی مانند اردن، بحرین و قطر وارد مذاکره شد.

با وجود گذشت نزدیک به دو ماه از لغو برگزاری این بازی ها در موعد مقرر و در کشور هنگ کنگ، هنوز رایزنی ها برای تعیین محل جدید بازی ها و زمان آن به نتیجه قطعی نرسیده است اما با توجه به مذاکرات صورت گرفته به نظر می رسد اردن میزبان این دوره بازی ها خواهد بود که با یک سال تاخیر مهرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

محمد پورگر رئیس ایرانی کنفدراسیون آسیایی ورزش های ناشنوایان در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: از میان گزینه های موردنظر برای  تعیین محل جدید بازی های آسیایی ناشنوایان، اردنی ها شرایطی نزدیکتر به میزبانی دارند. بعد از لغو امتیاز میزبانی هنگ کنگ، همزمان با کشورهای عربی مورد نظر وارد مذاکره شدیم تا به امروز اما شرایط اردن ایده‌آل‌تر بوده است.

وی تصریح کرد: بلافاصله بعد از انجام مذاکره میان فدراسیون آسیایی ورزش های ناشنوایان و اردنی ها، آنها موافقیت اولیه خود را اعلام کرده و رایزنی های داخلی برای تامین بودجه لازم و نهایی کردن موضوع را هم آغاز کردند. حداکثر تا هفته آینده در مورد محل جدید بازی های آسیایی ناشنوایان تصمیم گیری می شود اما اردن گزینه تقریبا نهایی است.

رئیس ایرانی کنفدراسیون آسیایی ورزش های ناشنوایان همچنین در مورد زمان برگزاری بازی ها گفت: در نظر داریم مهرماه سال آینده این دوره بازی ها را برگزار کنیم. به هر حال اردن یا هر کشور دیگری که میزبانی را بر عهده بگیرد باید زمان لازم را در اختیار داشته باشد تا شرایط را مهیا کند.

«در این صورت و با توجه به تاخیر یک ساله در برگزاری دوره نهم بازی های آسیایی ناشنوایان و اینکه این بازی ها هر چهار سال یکبار برگزار می شود، احتمال دارد در برگزاری دوره آتی (دهم) هم تاخیری ایجاد شود؟»، پورگر در پاسخ به این پرسش گفت: نه؛ دوره نهم هر زمانی برگزار شود در برگزاری به موقع دوره دهم خللی وارد نخواهد کرد. دوره دهم بازی های آسیایی المپیک ناشنوایان سال ۲۰۲۳ میلادی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قرار بود نهمین دوره بازی های آسیایی ناشنوایان ۱۰ تا ۲۱ آبان ماه به میزبانی هنگ کنگ برگزار شود. حتی حضور ۱۶۷۸ ورزشکار از ۳۲ کشور در این دوره بازی ها نهایی شده بود اما در فاصله یک ماه مانده به آغاز بازی ها و به دلیل درگیری ها و بحران های سیاسی در هنگ کنگ برگزاری بازی ها در زمان مقرر و با تصمیم کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه لغو و به تاخیر افتاد.

نظر شما