شناسهٔ خبر: 36859665 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حادثه مرگبار پنساکولا؛ آمریکایی‎هایی که به دست شهروندان عربستانی کشته می‎شوند

نیویورک تایمز در گزارشی به تیراندازی اخیر یک تبعه سعودی در پایگاه نظامی فلوریدا پرداخته و می‌نویسد که این موضوع انتقادات علیه عربستان به اتهام دست داشتن در کشتار مردم آمریکا را افزایش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

حادثه تیراندازی در پایگاه نظامی فلوریدا و افزایش انتقادات علیه عربستان در جامعه آمریکابه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ رسانه‌های آمریکا روز جمعه از تیراندازی در یک پایگاه نظامی در ایالت فلوریدا خبر دادند که در پی آن ۳ نفر جان خود را از دست داده و چند نفر دیگر نیز مجروح شدند.

این تیراندازی در پایگاه دریایی «پنساکولا» روی داد و ساعاتی بعد مقام‎‌های آمریکایی گزارش دادند که عامل این تیراندازی عضو نیروی هوایی عربستان سعودی بوده که در این پایگاه دوران آموزش خود را می‌گذرانده است.

عامل این تیراندازی از سوی نیرو‌های امنیتی کشته شده و ۶ تبعه سعودی دیگر که در صحنه حادثه حضور داشته و ۳ نفر از آن‌ها نیز مشغول فیلمبرداری از حادثه تیراندازی بوده‌اند نیز برای انجام تحقیقات بازداشت شده‌اند.

این تیراندازی در حالی روی می‌دهد که در پی حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، عربستان سعودی از سوی بسیاری از مقام‎هاو مردم آمریکا هدف انتقادات گسترده قرار گرفته است.

 

بیشتر بخوانید:

 

بسیاری از مردم آمریکا از زمان حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، عربستان را عامل کشتار مردم آمریکا می‌دانند، موضوعی که همچنان موضوع بسیاری از چالش‌ها و پرونده‌های قضایی است.

نشریه «نیویورک تایمز» در گزارشی به این تیراندازی پرداخته و می‌نویسد که حادثه تیراندازی در پایگاه نظامی فلوریدا، انتقادات علیه عربستان سعودی را افزایش خواهد داد.

مقام‎های آمریکا هویت عامل تیراندازی در پایگاه هوایی فلوریدا را «محمد سعید الشمرانی» اعلام کرده‌اند؛ دانشجوی هوانوردی عربستان سعودی.

برخی از مقام‎های آمریکا بر این عقیده هستند که این تیراندازی که در جریان ۳ نفر جان خود را از دست داده و ۸ نفر دیگر نیز مجروح شدند، اقدامی تروریستی بوده است.

نیویورک تایمز می‌نویسد: این تیراندازی در بدترین زمان ممکن برای «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی، روی داده است؛ زمانی که وی به دلایل گوناگون از سوی جامعه جهانی تحت فشار قرار دارد؛ این تیراندازی می‌تواند توانایی عربستان سعودی برای ارائه وجهه‌ای خوب از خود در جامعه جهانی را زیر سوال ببرد.

این گزارش می‎گوید: عربستلان سعودی پیش از این نیز مظنون به دست داشتن در کشتار مردم آمریکا در جریان حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بود.

نیویورک تایمز در ادامه می‌افزاید: مردم آمریکا و همچنین بسیاری از اعضای کنگره درباره حادثه ۱۱ سپتامبر به عربستان سعودی مظنون هستند و این حادثه را نشانه دیگری بر این موضوع می‌دانند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه با اشاره به قتل خاشقجی و حمایت ترامپ از محمد بن سلمان در جریان این قتل می‌نویسد: ترامپ در برابر اعتراضات بسیار از محمد بن سلمان در کاخ سفید، از او حمایت کرد، اما اگر این قتل موجب تغییر نظر ترامپ شود، در این صورت حامیان اندکی برای ولیعهد سعودی در واشنگتن باقی خواهند ماند.

در پی حادثه یازده سپتامبر تاکنون همواره موضوع دست داشتن عربستان سعودی در کشتار مردم آمریکا مطرح بوده و بسیاری از مردم و مقام‎های این کشور بارها خواستار پاسخگویی عربستان سعودی در این زمینه شده‌اند.

علاوه بر این، بسیاری از تحلیلگران نیز بر این عقیده هستند که با وجود اتهام آمریکا علیه کشورهای دیگر، اما ریاض در کشتن مردم آمریکا نقش دارد و با این وجود کاخ سفید همچنان به حمایت از عربستان سعودی ادامه می‌دهد.

 

انتهای پیام/

نظر شما