شناسهٔ خبر: 36859265 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

بوکس؛ فوری؛ آنتونی جاشوا در مبارزه مجدد برابر اندی روییز با رأی متحد داوران به پیروزی رسید

پدرام پورامامعلی

آنتونی جاشوا که نسبت به مبارزه قبلی با روییز متحول شده بود، در 12 راند حریف مکزیکی را شکست داد تا تمام عناوین خود را از روییز پس بگیرد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - دقایقی پیش در شهر درعیه، عربستان سعودی، آنتونی جاشوا (23-1، 21 ناک اوت) بریتانیایی با پیروزی مقتدرانه برابر اندی روییز جونیور (32-3، 22 ناک اوت) در 12 راند موفق شد کمربندهای سنگین‌وزن بوکس را مجدداً به‌دست بیاورد و قهرمانی سنگین‌وزن را برای دومین‌بار تجربه کند.

شش ماه پس از شکست غیرمنتظره جاشوا در مدیسون اسکوئر گاردن، AJ با استفاده از آمادگی بدنی و دست‌وپاهای کشیده خود توانست یک‌بار دیگر بر فراز دسته سنگین‌وزن بوکس قهرمانی جهان قرار بگیرد. جاشوا امشب نسبت به مبارزه قبل برابر روییز 5 کیلوگرم سبک‌تر بود. بوکسور بریتانیایی پس از 12 راند با رأی متحد داوران کمربندهای WBA، WBO و IBF را بدون هیچ دردسری پس گرفت. امتیاز نهایی مبارزه از سه داور، 118-110 به‌نفع جاشوا بود. برنده مدال طلای المپیک 2012 بدین‌ترتیب شکست با ناک اوت فنی خود برابر روییز را به دست فراموشی سپرد.

مبارزه شاید از دید هواداران عادی چندان هیجان‌انگیز نبود اما بعد فنی بالایی داشت. جاشوا اشتباهات خود در رویارویی قبلی را مرتکب نشد و در تمام مبارزه با استفاده از قد بلند و دستان کشیده و البته نفس بالای خود، روییز را در مرکز رینگ نگه داشت و در تمام طول این رویارویی به‌خوبی تحرک داشت. ابروی هردو مبارزه از همان دو راند اول شکافته شد. مدیریت مبارزه توسط جاشوا هرگز این اجازه را به روییز نداد که بتواند کنترل را در دست بگیرد. روییز که نسبت به رویارویی قبل خود با حریف تقریباً 7 کیلوگرم سنگین‌تر بود هیچ تغییری در سبک خود ایجاد نکرد و کماکان به امید جذب ضربات جاشوا و استفاده از غفلت حریف برای وارد کردن ضربات سنگین خود وارد میدان شد اما جاشوا، دیگر آن جاشوای شش ماه قبل نبود.

همچنین در دیگر مبارزه مهم شب، دیلیان وایت برابر ماریوس وش به پیروزی رسید.

نظر شما