شناسهٔ خبر: 36859202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وجود 2 هزار و 50 هکتار سطح زیرکشت زعفران در بردسکن

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با اشاره به وجود 2 هزار و 50 هکتار سطح زیرکشت زعفران دراین شهرستان، گفت: بیش از 4 هزار کشاورز و مشاغل مرتبط با بسته‌بندی زعفران در بردسکن فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

علیرضا مهمیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: اطلاع‌رساتی به موقع از طریق فضای مجازی، نصب بنر و نیز اطلاع به اعضای شورای اسلامی و دهیاران، سبب شده تا دست واسطه‌گران و دلالان از خرید ناعادلانه کوتاه شود، همچنین، زعفران‌کاران نیازی به خرید و فروش محصول خود با واسطه‌ها را ندارند.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با بیان اینکه این شهرستان با داشتن 2 هزار و 50 هکتار سطح زیرکشت زعفران دارای یک موقعیت استراتژیک در تولید محصولات مختلف است، متذکر شد: زعفران و پسته بردسکن دو محصول دارای برند از این شهرستان است.

وی با بیان اینکه زعفران‌کاران برای فروش محصول خود با مراجعه به سازمان تعاون روستایی نسبت به فروش تضمینی محصول خود اقدام کنند، افزود: تاکنون بیش از 150 کیلوگرم زعفران از سوی کشاورزان بردسکنی به سازمان تعاون روستایی فروخته شده است.

مهمیز با اشاره به نبود صنایع فرآوری زعفران در بردسکن، یادآور شد: درحال حاضر زعفران بدون فرآوری شده در این شهرستان به صورت سنتی وارد بازار شده و توسط تجار زعفران پس از بسته‌بندی به بازارهای جهانی صادر می‌شود، همچنین، سرمایه‌گذاران در صنعت فرآوری زعفران نیز می‌توانند ورود پیدا کنند و از تسهیلات و تمهیدات این شهرستان برخوردار شوند.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با بیان اینکه تولید زعفران افزایش دارد، ولی به علت سرما گلدهی این محصول به تاخیر افتاده، اضافه کرد: طی سال جاری تولید و برداشت پوشالی و سرگل حدود 3 کیلوگرم در روستاها و 7.5 تا 8 تن تولید زعفران در بردسکن بوده است، همچنین، بیش از 4 هزار کشاورز و مشاغل مرتبط با بسته بندی زعفران در این شهرستان فعالیت دارند.

وی اولویت‌ اصلی جهاد کشاورزی بردسکن را با توجه به کمبود آب، ایجاد و توسعه گلخانه‌ها عنوان کرد.

 انتهای پیام/ 70050

نظر شما