شناسهٔ خبر: 36859154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حجّ بزرگترین کنگره وحدت، مودت و برادری است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حجّ بزرگترین کنگره وحدت، مودت و برادری است که همه مسلمانان از اکثر نقاط جهان را با زبان‌ها و مذاهب مختلف گرد هم جمع می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی شامگاه شنبه در نشست مدیر بعثه مقام معظم رهبری در امور اهل سنت با جمعی از علما و روحانیون کاروان‌های حجّ استان کردستان و شورای افتاء شهرستان‌ها در سنندج، اظهار کرد: حجّ نماد وفاق مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام است.

به گفته نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، حجّ بزرگترین کنگره وحدت، مودّت و برادری است که همه مسلمانان از اکثر نقاط جهان را با زبان‌ها و مذاهب مختلف گرد هم جمع می‌کند.

وی از علما و روحانیون به عنوان منادیان فکری جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: عالم و روحانیون ما باید به علوم مختلف مجهز باشند تا بتواند به درستی پاسخگوی مسائل دینی، فقهی و غیره جامعه باشند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه در سایه وحدت و برادری جلو و در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنانش می‌تواند به درستی عمل کند.

به گفته ماموستا رستمی، در حجّ که نماد واقعی وحدت مسلمانان است باید مسائل اختلافی کنار گذاشته شود و وحدت و برادری ملاک حرکت همه قرار گیرد.

وی اذعان کرد: مدرسه حجّ می‌تواند بستری برای رفع اختلافات جزئی و ارائه راهکارهای مناسب در راستای توسعه و تعمیق وحدت باشد.

امام جمعه سنندج ادامه داد: قطعاً شروع هر کاری با ضعف‌هایی هم مواجه است که اگر در کنار هم جلو برویم می توانیم استان کردستان را به الگوی موفق در بحث ایجاد مدرسه حجّ به کشور معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: حجّ تنها به مسائل شرعی خلاصه نمی‌شود و همه مسائل در زیر مجموعه خود قرار داده است.

ماموستا رستمی گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف به ویژه افراد توانمند، تأثیرگذار و مورد قبول زمینه را برای تبدیل کردن مدرسه حجّ استان به مرکز اخوت و برادری فراهم سازیم تا این مدرسه به الگوی موفقی برای سایر استان‌ها تبدیل شود.

ماموستا جلال مرادی امام جمعه دیواندره هم در این جلسه اظهار کرد: قطعاً در این استان با توجه به اینکه روحانیون و مرکز بزرگ اسلامی متفق القول هستند، قطعاً مدرسه حجّ بستری برای انتقال تجارب و کانون انتقال وحدت و امنیت ملی می‌شود.

نظر شما