شناسهٔ خبر: 36858105 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

 آمادگي کامل براي مقابله با حمله گسترده ملخ‌هاي صحرايي

سخنگوي سازمان حفظ نباتات کشور گفت: براساس پيش بيني هاي فائو، طي دو الي سه روز آينده دسته‌جات بزرگي از ملخ صحرايي وارد کشور خواهد شد.

محمدرضا مير در گفتگو با مهر با بيان اينکه ملخ هاي صحرايي در موج جديد حرکت خود از هندوستان و پاکستان به سمت شبه جزيره عربستان که خاستگاه اصلي آنان است حرکت مي کنند، گفت: بخشي از ملخ ها در حين عبور از مسير مذکور وارد ايران مي شوند اما عمده آنها به شبه جزيره عربستان مي روند.

وي ادامه داد: براساس آخرين پيش بيني فائو، طي دو الي سه روز آينده دسته جات بزرگي از اين ملخ ها وارد کشور ما مي شوند که سيستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و حتي ممکن است بخشي از بوشهر را درگير کنند.

اين مقام مسئول با اشاره به اينکه آمادگي لازم براي مقابله با اين حمله وجود دارد، گفت: ادوات و تجهيزات لازم، سموم و ... در استانها تدارک ديده شده و آمادگي کامل براي مقابله با اين حمله وجود دارد و جاي هيچگونه نگراني نيست.مير گفت: فاز اصلي مبارزه احتمالا در ماههاي دي و بهمن انجام مي شود.

معاون راه آهن خبر داد

احتمال برقراري سفر ريلي تهران استانبول؛ نوروز 99

معاون مسافري شرکت راه آهن از تلاش براي برنامه ريزي پيش فروش بليت قطارهاي تهران- آنکارا - استانبول در ايام سفرهاي نوروزي پيش رو خبر داد.

ميرحسن موسوي در گفت وگو با مهر، در خصوص قطارهاي مسافري از تهران به وان و آنکارا اظهار داشت: ما هر هفته يک سفر قطار از مسير تهران به وان و بالعکس داريم همچنين يک سفر ديگر علاوه بر آن از تهران تا آنکارا و بالعکس داريم که اين دو مقصد هر هفته يک زوج مسير رفت و برگشتي دارند.

وي افزود: خوشبختانه ميزان استقبال هم بالاست و مورد استقبال قرار گرفته حتي در حال حاضر که در شرايط فصل سرما هستيم و از ميزان سفرهاي تفريحي مردم کاسته شده، اما با اين حال اين قطارها مسافران خاص خودش را دارد.

آخرين وضعيت قطار تهران-استانبول

موسوي افزود: در حال حاضر مسافراني که از تهران با قطار به آنکارا مي روند، تا ايستگاه وان با همان قطار تردد مي کنند؛ سپس در ايستگاه وان با استفاده از فري بوت (شناور مسافري سريع السير) به بندر تاتوان در شرق درياچه وان مي روند و سپس از آنجا سوار قطارهاي ترکيه اي شده و تا آنکارا به سفر خود ادامه مي دهند. اما در حال بررسي اين موضوع هستيم که سفر قطارهاي تهران-آنکارا را طوري برنامه ريزي کنيم که ديگر براي مسافران معطلي در ايستگاه قطار سريع السير آنکارا-استانبول ايجاد نشود.

معاون شرکت راه آهن اين موضوع را خواسته عموم مسافران دانست و گفت: پس از جمع بندي مطالعات از سوي کارشناسان ريلي ايراني و ترکيه اي، در نشستي که در تهران خواهيم داشت، اين موضوع را نهايي و سپس اجرايي خواهيم کرد.وي درباره زمان اجرايي شدن اين سفر اعلام کرد: تمام تلاش خود را به کار بسته ايم تا بتوانيم به ايام پيک نوروز پيش رو برسانيم چون تقاضاي سفر از هر دو سو براي سفر به کشورهاي ايران و ترکيه بالاست. اميدوارم بتوانيم در زمان پيش فروش قطارهاي نوروزي، اين موضوع را در سامانه هاي فروش بليت بگنجانيم.

عليرغم کاهش ميزان وام‌دهي

ترامپ از بانک جهاني خواست اعطاي وام به چين را متوقف کند

به گزارش مهر به نقل از سي‌ان‌بي‌سي، يک روز پس از آن‌که بانک جهاني علي‌رغم اعتراض آمريکا، برنامه جديد خود براي وام‌دهي به پکن را اعلام کرد، ترامپ از اين موسسه خواست وام دادن پول به چين را متوقف کند.

بانک جهاني برنامه خود براي اعطاي وام کم بهره به چين را اعلام کرد. طبق اين برنامه جديد چين مي‌تواند تا ماه ژوئن 2025 سالانه 1 تا 1.5 ميليارد دلار از بانک جهاني وام بگيرد. در اين برنامه ذکر شده که ميزان وام‌دهي به چين نسبت به ميانگين 5 ساله قبلي، که 1.8 ميليارد دلار در سال بوده است، با افتي تدريجي روبرو شده
است.

نرخ دلار در مرز 13 هزار تومان

نرخ دلار در صرافي‌هاي بانکي با رشد 200 توماني قيمت نسبت به روز پنجشنبه به رقم 12 هزار و 900 تومان افزايش يافت، بهاي دلار نيز به 14 هزار و 150 تومان رسيد.به گزارش ايرنا، فاصله نرخ خريد و فروش دلار در صرافي‌هاي بانکي امروز به 350 تومان رسيد در حالي که اين فاصله در روزهاي قبل حدود 100 تومان بوده است.نرخ خريد هر يورو نيز 13 هزار و 800 تومان و فروش 14 هزار و 150 تومان شد.

برچسب‌ها:

نظر شما