شناسهٔ خبر: 36857745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر:

کمبود دارویی در زمینه مقابله با آنفلوانزا وجود ندارد

زاهدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: داروی درمان آنفلوانزا به میزان کافی در مراکز درمانی معین تحت پوشش این دانشگاه موجود است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، محمد مهران امینی فرد اظهار داشت: با توجه به شایع شدن بیماری آنفلوانزا نقش خودمراقبتی در پیشگیری و درمان بیماری بسیار موثر است که با آموزش و اطلاع‌رسانی مناسب می‌توان اضطراب و نگرانی را در این راستا کاهش داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایرانشهر افزود: راه انتقال بیماری آنفلوانزا از طریق هوا، تماس مستقیم  با فرد بیمار و ترشحات آلوده به ویروس است و بیماران ضعیف و ناتوان، سالمندان، خانم‌های باردار و کودکان زیر ۵ سال افراد در معرض خطر بیشتر ابتلا به این بیماری هستند.

وی بیان کرد: می‌توان به راحتی با اقدامات پیشگیرانه بیماری آنفلوانزا را کنترل و مدیریت کرد و استفاده از هرگونه دارویی مانند آنتی بیوتیک در درمان آنفلوانزا موثر نبوده و فقط براساس معاینات پزشکی و امکان وجود بیماری‌های باکتریابی یا میکروبی به همراه این بیماری و با تجویز و نسخه پزشک معالج می‌توان از این داروها استفاده کرد.

امینی‌فرد گفت: داروی درمان آنفلوانزا به میزان کافی در مراکز درمانی معین موجود است و مشکلی در این زمینه نداریم. به شهروندان توصیه می‌شود با رعایت اصول پیشگیری مانند شستن مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک در محل‌های پرجمعیت  و رعایت فاصله از بیماران از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

نظر شما