شناسهٔ خبر: 36856216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول:

اختیارات استانی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان مرکزی بکار گرفته شود

50204

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری گفت: مسئولان استانی باید از تمام ظرفیت و اختیارات خود در استان جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

سعید شیرکوند در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی به ویژه شهر اراک یکی از کانون‌های صنعتی کشور بوده و هست و وقتی صحبت از کارخانجات مهم و اساسی به میان می آید، نام اراک در کنار آنها قرار می‌گیرد برای مثال در بیشتر گزارشات واحدهای صنعتی نام آذرآب اراک به عنوان یک واحد صنعتی بزرگ ذکر می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده برای کارخانجات مهم اراک از جمله واگن پارس، آذرآب و هپکو، چگونگی به زانو درآمدن قول‌ها و وعده‌ها در رابطه با این کارخانجات آنهم در عرض حدود سه ماه، قابلیت بررسی در حد نوشتن یک پایان نامه را دارد.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: مسائل مربوط با امور مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی و برخی از بانک‌های عامل از مشکلات مشترک هپکو، آذرآب و واگن پارس است که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی کرد.

شیرکوند با بیان اینکه مسئولان استانی باید از تمام ظرفیت و اختیارات خود در استان جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی استفاده کنند، ادامه داد: البته باید با بررسی چگونگی بروز این مشکلات راه را برای ایجاد مشکلات بعدی برای این واحدها یا سایر واحدها مسدود کرد که این مهم نیازمند یک مدیریت جهادی است تا تغییر نگاه به این مسائل به عنوان یک مورد ضروری مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ریاست قوه قضاییه و مقام معظم رهبری بر رونق تولید و نگاه ویژه دستگاه‌ها به این بخش، تاکید ویژه داشته و دارند اما با این حال بازهم کارشکنی‌هایی از سوی برخی دستگاه‌ها انجام و سبب سنگ‌اندازی در راستای فعالیت واحدهای تولیدی می‌شود.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ در اراک، در گذشته برخی وزرا به استان سفر کرده و در راستای گره گشایی اقداماتی انجام داده‌اند، اما ظاهرا این گره‌گشایی‌ها هم‌آهنگ و هم راستا با هم نبودند به همین سبب ناچار به تشکیل جلسه‌ای در حضور معاون اول رئیس جمهوری به منظور بررسی ابعاد مختلف این مشکلات شدیم.

شیرکوند تاکید کرد: مشکلات و مسائل واحدهای بزرگ صنعتی اراک شامل هپکو، آذرآب و واگن پارس دوشنبه جاری در نشستی به ریاست معاون اول رئیس جمهور بررسی و تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری تمام دستگاه‌ها و همفکری در وهله نخست، تکلیف مالکیت و مدیریت این دستگاه‌ها را روشن کرده تا شرایطی ایجاد شود که امکان شنیدن اخبار ناگوار از استان مرکزی و اراک به حداقل و صفر برسد.

سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌های استان در خصوص رفع مشکلات واحدهای صنعتی آذرآب، هپکو و واگن پارس مقرر شد روز دوشنبه ۱۸ آبان ماه جاری نشستی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و وزرا و مدیران ذیربط برگزار شود که امیدواریم در این جلسه مواردی که در خصوص رفع مشکلات این کارخانجات ارائه و مکاتبه شده، بررسی و پیگیری شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: به رغم اینکه کارگران به دنبال تلاش برای تولید هستند اما موانعی در این زمینه وجود دارد که بخشی از این موانع را دولت می‌تواند با تدبیر و اقدامات کارشناسی برطرف کند.

آقازاده بیان کرد: در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در سه سال گذشته تلاش‌های خوبی انجام شده به طوریکه استان مرکزی پیوسته رتبه‌های دوم و سوم را از لحاظ برگزاری ستادهای اقتصادی مقاومتی و تحقق مصوبات به خود اختصاص داده است، این در حالی است که در سال گذشته استان رتبه دوم را کسب کرده است.

وی ادامه داد: به جز این شرکت‌ها که البته شرکت‌های مادر و تخصصی هستند بیش از دو هزار و 800 واحد تولیدی در استان مرکزی فعالیت دارند که در مورد این واحدها کمترین مشکلات مشاهده می‌شود به طوریکه آمارهای امسال نسبت به سال گذشته بهتر بوده که این مهم به سبب عزم جدی مردم، مسئولان، کارآفرینان، کارگران و صنعتگران استان ایجاد شده است.

استاندار مرکزی گفت: اگر بتوان مشکل این سه کارخانه را هم به خوبی کارشناسی و بررسی کرد، این مهم می‌تواند سرآغاز رفع مشکلات با تصمیمات خوب و کارشناسی باشد.

آقازاده اضافه کرد: تمام شرکت‌های خدمات رسان از جمله آب و برق و گاز و مخابرات، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی از جمله سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی، ستاد ملی رفع موانع تولید، وزرای مربوطه و.. آنچه را که در توان داشته‌اند همکاری کرده‌اند و همین همکاری سبب رسیدن به نتیجه خوب در تحقق مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی شده است.

وی تاکید کرد : اما در برخی موارد مشکلات موجود در این واحدها، از عهده و اختیارات استان و دستگاه‌ها خارج است‌ بنابراین تقاضای ما پیگیری و
رفع این مسائل در سطح ملی است تا بتوان راهکار مناسبی را اتخاذ کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما