شناسهٔ خبر: 36853699 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

مسابقات تکواندوی قهرمانی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور کشور به کار خود پایان داد

مسابقات قهرمانی تکواندوی دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور کشور با معرفی برگزیدگان دانشجویان دختر و پسر در سالن امام رضا(ع) دانشگاه پیام‌نور مشهد به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه پیام نور، رییس دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی در آیین اختتامیه این مسابقات گفت: در این دوره از مسابقات ۲۴ تیم از ۱۲ مرکز دانشگاهی پیام نور کشور حضور داشتند که از این تعداد ۱۲ تیم را دختران و ۱۲ تیم را پسران تشکیل می دادند.
عزیزالله نژادعلی افزود: ورزشکاران از دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های پیام نور بودند که در هشت وزن و دو رشته "پومسه" و "مبارزه" از ۱۱ تا ۱۵ آذرماه به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد: دانشجویان دختر در وزن‌های منفی ۴۶ کیلوگرم، ۴۶ تا ۴۹ کیلوگرم، ۴۹ تا ۵۳ کیلوگرم، ۵۳ تا ۵۷ کیلوگرم، ۵۷ تا ۶۲ کیلوگرم، ۶۲ تا ۶۷ کیلوگرم، ۶۷ تا ۷۳ کیلوگرم و مثبت ۷۳ کیلوگرم و همچنین دانشجویان پسر در وزن‌های منفی ۵۴ کیلوگرم، ۵۴ تا ۵۸ کیلوگرم، ۵۸ تا ۶۳ کیلوگرم، ۶۳ تا ۶۸ کیلوگرم، ۶۸ تا ۷۴ کیلوگرم، ۷۴ تا ۸۰ کیلوگرم، ۸۰ تا ۸۷ کیلوگرم و مثبت ۸۷ کیلوگرم مسابقه دادند.
رییس دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی گفت: در بخش پسران تیم دانشگاه پیام‌نور استان فارس توانست بر سکوی قهرمانی بایستد، تیم دانشجویان دانشگاه پیام نور استان تهران نیز در مسابقات به نایب قهرمانی دست یافت و تیمهای استانهای اصفهان و خراسان شمالی به طور مشترک سوم شدند.
نژادعلی افزود: در بخش دختران، تیم دانشگاه پیام نور استان مازندران مقام نخست، تیم دانشگاه پیام‌نور استان البرز مقام دوم و تیم‌های دانشگاه‌های پیام‌نور استانهای تهران و آذربایجان غربی به طور مشترک مقام سوم را به دست آورند.
وی اظهار داشت: بر اساس اعلام کمیته برگزاری این دوره از مسابقات، افراد برتر این رقابت‌ها به المپیاد ورزشی دانشجویان کشور راه می یابند و نیز به فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی جهت حضور در اردوهای انتخابی تیم ملی تکواندو دانشجویان معرفی می‌شوند.
مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه پیام‌نور کشور نیز در این مراسم هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی نخبگان تکواندو و ارتقاء فرهنگ و توسعه ورزش در بین دانشجویان سراسر کشور دانست و افزود: تکواندو ریشه ای بسیار قوی در ورزش به ویژه در بین دانشگاهیان کشور دارد.
عبدالمهدی نصیرزاده گفت: سهم قابل توجهی از مدالهایی که دانشجویان دانشگاه پیام‌نور از مسابقات بین لمللی دانشجویی به دست آورده‌اند مربوط به ورزش تکوانده بوده است و بر همین اساس تکواندو در دانشگاه‌های ایران قدمتی همچون بسکتبال در دانشگاه‌های آمریکا دارد.
وی ادامه داد: ورزش تکواندو جزء رشته های اولویت دار دانشگاه پیام نور در ابعاد همگانی، قهرمانی و حرفه ای است و به زودی آکادمی های تکواندو در دانشگاههای پیام نور فعال می‌شود.
ل.م ۵۴

نظر شما