شناسهٔ خبر: 36853553 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته فرهنگی میزان؛

بازیگر فیلم «دوئل» راهی جشنواره فیلم فجر می‌شود/پیام زندگی «حضرت معصومه(س)» درک حقیقت عشق است

شانزدهمین روز از آذر ماه ۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین فعالیت‌های «پژمان بازغی» و آغاز دوباره مجموعه تلویزیونی کودک شو اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، شانزدهمین روز از آذر ماه ۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین فعالیت‌های «پژمان بازغی» و آغاز دوباره مجموعه تلویزیونی کودک شو اشاره کرد.

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1398/9/12/2371159_707.jpg

پیام زندگی «حضرت معصومه(س)» درک حقیقت عشق است

محبوبه زارع نویسنده کتاب «فصل فیروزه» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان با اشاره به مشکلات عمده نویسندگان در خلق ادبیان دینی گفت: بزرگترین چالش در خلق ادبیات دینی عدم دسترسی به منابع معتبر است، این مسئله برای نوشتن کتاب «فصل فیروزه» نیز وجود داشت.

بیشتر بخوانید:
برای مطالعه گفت‌وگوی نویسندگان پیرامون کتب دینی اینجا کلیک کنید

این نویسنده در همین راستا ادامه داد:برای خلق داستان کتاب «فصل فیروزه» که ثبت تاریخی از وقایع دوران زندگی حضرت «فاطمه معصومه (س)» است، فقر منبع موثق داشتیم چراکه منابع موثقی به اندازه کافی وجود نداشت و مجبور بودم محتاطانه از کنار برخی مسائل گذر کنم، این موضوع شرایط را برای نگارش کتاب «فصل فیروزه» سخت و دشوار می‌کرد.

«فصل فیروزه»، روایتی از دوران زندگی حضرت معصومه(س)/باید برای تبلیغ کتب دینی تلاش بیشتری شود
وی در خصوص ایده کتاب «فصل فیروزه» اظهار کرد: ایده کتاب به راستای کار‌های آیینی که در دهه هشتاد توسط بوستان کتاب منتشر کرده بودم باز می‌گردد. در کتاب «فصل فیروزه» سعی کردم با توجه به جایگاه خاص «حضرت فاطمه معصومه (س)» در کشورمان ایران باید طرحی نو و جوان پسندانه بوجود بیاورم و مدتی درگیر این ایده بودم، حدود سه ماه بر داستان تخیلی فکر کردم و حدود دو ماه زمان صرف نوشتن و بازنویسی آن شد.

زارع بیان کرد: پیام زندگی «حضرت فاطمه معصومه (س)» درک حقیقت عشق و تجلی آن در مسئله ولایت است، در این داستان من هم به دنبال القای حس عشق و جداکردن مخاطب از تعلقات عشق مجازی و هم سیر دادن شخصیت اول داستان به سمت حقیقت عشق بودم.

وی به تبلیغات کتب دینی در سطح جامعه اشاره و ابراز کرد: همین اندازه هم که کتب دینی جای خود را نزد مخاطب در فضای امروز باز کرده برگرفته از اثرات تبلیغ در حوزه این نوع کتب است. متاسفانه خواندن کتاب‌های دینی در کشور ما متداول نیست.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1398/9/16/2375433_975.jpg

فصل چهارم «کودک شو» به زودی آغاز می‌شود/با ۳ فیلم راهی جشنواره فیلم فجر ۳۸ می‌شوم

پژمان بازغی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی بازی در فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» به کارگردانی «علی عطشانی» را به اتمام رسانده‌ام که برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده می شود. 

وی با اشاره به حضور دوباره خود در تلویزیون تاکید کرد: علاوه بر فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» در مجموعه تلویزیونی به کارگردانی احمد امینی به ایفای نقش پرداخته‌ام که فیلمبرداری آن نیز به پایان رسیده است، این سریال «بیگانه‌ای با من است» نام دارد کهچند وقتی است به کار خود پایان داده و به زودی روی آنتن خواهد رفت.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده گفت‌وگوی پژمان بازغی پیرامون اتفاقات اخیر کشور اینجا کلیک کنید

بازیگر فیلم سینمایی «دوئل» درباره سایر فعالیت‌های خود در عرصه سینما اضافه کرد: اثر دیگری با نام «عطر خون» به کارگردانی «حسین قاسمی جامی» را نیز به پایان رسانده‌ام، این فیلم اولین تجربه فیلمسازی این کارگردان محسوب می‌شود و آن هم برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تلاش می‌کند. 

وی درباره دلیل همکاری مستمر خود با کارگردانان فیلم اولی تاکید کرد: از کار کردن با کارگردانان جوان به شدت لذت می‌برم، کارگردانان جوان ایده‌های تازه‌ای دارند، اکثراً مطالعات بالایی دارند و با شور وشوق فراوانی به تولید اثر خود می‌پردازند، اینها دلایلی هستند که همواره مرا برای کار با فیلمسازان جوانان مشتاق می‌کند. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

«شبنم مقدمی» با یک فیلم راهی جشنواره فیلم فجر می‌شود/«جیران» به زودی کلید می‌خورد///////////////شنبه

«شبنم مقدمی» با یک فیلم راهی جشنواره فیلم فجر می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، با نزدیک شدن به زمان برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اخبار و گمانه زنی‌ها در خصوص حضور و یا عدم حضور فیلمسازان، بازیگران و کارگردانان در میان اهالی رسانه و علاقمندان سینما به شدت داغ می شود. 

در این میان با شروع فصل تولید، بسیاری از آثار سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شده و متعاقباً بازیگران نیز برای حضور در این آثار وارد قرارداد می شوند، همین عاملی است تا فهرست پرکارترین و یا غایبان سینما در جشنواره فیلم فجر به یکی از اخبار جذاب سینما در فصل پاییز مبدل شود. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای آشنایی با ۳۵ فیلمی که راهی جشنواره فیلم فجر می‌شوند اینجا کلیک کنید

شبنم مقدمی را شاید به عنوان یکی از بهترین بازیگران زن سینما در ده سال اخیر دانست، وی طی سالهای گذشته در آثار متفاوتی به ایفای نقش پرداخته و به طور معمول در اکثریت آنها نظر مثبت مخاطبین را به همراه داشته است.

مقدمی سال گذشته با ایفای نقش در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» نقشی متفاوت را ایفا کرد، نقشی که تحسین منتقدان و اهالی رسانه را به همراه داشت و توانست نامزدی سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را برای وی به همراه داشته باشد.

اما مقدمی نشان داده که علاوه بر نقش‌های جدی و بعضاً تراژیک در سینمای کمدی نیز به خوبی به ایفای نقش می پردازد، فیلم سینمایی «خجالت نکش» نمونه موفق حضور وی در آثار کمدی است، در این میان مقدمی در آثاری همچون زهرمار، سریال هیولا، آباجان، ابد و یک روز و حتی خاله قورباغه هم به ایفای نقش پرداخته تا تنوع کاری خود را بیش از پیش بالا ببرد. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1398/9/16/2376173_282.jpg

تمام توانم را برای بازی در «نون. خ ۲» می‌گذارم

میرطاهر مظلومی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی بازی در فصل دوم سریال تلویزیونی «نون.خ» را پذیرفته‌ام و قرار است در این سریال بازی کنم. 

وی با اشاره به کیفیت بالای سریال تلویزیونی «نون.خ» ادامه داد: بی‌نهایت خوشحالم که قرار است در کنار یکی از شریف‌ترین گروه‌های موجود بازی داشته‌ باشم، پشت صحنه و تیم تولید این سریال یکی از پاک‌ترین و سالم‌ترین پشت‌ صحنه‌هایی است که تا به حال تجربه کرده‌ام و از این همکاری مشترک به شدت خرسندم.

  • بیشتر بخوانید: 
  • برای مشاهده گفت‌وگوی «فریده سپاه منصور» پیرامون فصل دوم سریال نون.خ اینجا کلیک کنید

بازیگر سریال تلویزیونی «نون.خ» درباره نقش خود در این سریال اذعان کرد: در قبال سریال تلویزیونی نون.خ تمام استعداد و توانایی خود برای ایفای نقشی تازه و جدید را خرج خواهم کرد، امیدوارم لطف خداوند شامل حال من شود و بتوانم نقشی را بیافرینم که مورد اقبال مردم واقع شود. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

نظر شما