شناسهٔ خبر: 36853091 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شجاعی درباره آینده نسل بازیکنان دختر بسکتبال:

سال‌های آینده تیم‌های ما قدبلندتر می‌شوند

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال اعتقاد دارد در سال‌های آینده نسل بازیکنان دختر بسکتبال، قدبلندتر می‌شود.

صاحب‌خبر -

فریده شجاعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره استعدادیابی در این رشته توضیح داد: وزارت ورزش از پارسال مسابقاتی برای نوجوانان و جوانان برگزار می‌کند کهمسئولان استعدادیابی ما در این مسابقات حضور پیدا کردند. تعدادی بازیکن هم در مسابقات دیگر شناسایی شدند و حدود ۵۰ نفر زیرنظر سوسن فتحی مسئول استعدادیابی انتخاب شدند و تمریناتی انجام دادند. ۳۰ نفر در نهایت گزینش شدند. بازیکنانی هم از استان‌های مختلف معرفی می‌شوند که کمتر از ۱۶ سال و بیش از ۱۸۰ سانتیمتر دارند.

وی افزود: اگر بتوانیم روی این بازیکنان کار کنیم و برنامه ریزی خوبی با سالن و امکانات داشته باشیم، سال‌های بعد می‌توانیم تیم‌های خود را خیلی قدبلند کنیم. آکادمی ملی المپیک هم برنامه‌هایی برای المپیک ۲۰۲۲ جوانان در نظر گرفته است. کلاس‌های روانشناسی، رفتاری و فرهنگی را جدا از مهارت‌های آن رشته ورزشی برگزار می‌کند و هفت نفر را معرفی کرده ایم که تحت پوشش قرار می‌گیرند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: اگر رده جهانی ما همینقدر باقی بماند، می‌توانیم در مسابقات سه نفره المپیک جوانان ۲۰۲۲ هم شرکت کنیم و از حالا برای آن زمان برنامه ریزی کرده ایم که حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

 دختران بسکتبالیست قدبلندتر شده‌اند 

شجاعی درباره شرایط قدی دختران بسکتبالیست ایرانی در مقایسه با کشور‌های دیگر آسیا توضیح داد: نسبت به ۳۰ تا ۴۰ سال پیش که ما بازی می‌کردیم، خوشبختانه دختران قدبلند زیاد داریم و کمی باید روی آن‌ها کار شود. طبق ارزیابی در سراسر کشور و براساس استعدادیابی می‌بینم که بازیکنان قدبلند زیاد هستند، پتانسیل زیادی هم دارند و اگر امکانات در اختیار ما قرار بگیرد، فکر می‌کنم تیم ما در آینده قدبلندتر خواهد شد. هر چند همین حالا هم خیلی از نظر قدی رشد کرده ایم.

 مهارت‌های مربیان ما باید افزایش یابد 

وی درباره شرایط پایه بسکتبال گفت: تجربه مربیان ما هم کم بوده و پیش از این تجربه بین المللی نداشتیم. زمان می‌برد که تجربیات مربیان خود را بالا ببریم و آن‌ها بتوانند مهارت‌های پایه بازیکنان را افزایش دهند. مربیان ما به تدریج به روز می‌شوند و خودشان علاقمندند که آموزش بهتری دریافت کنند. ایرادی ندارد که از آقایان هم در این زمینه کمک بگیریم و در برنامه خود داریم که اصلاح تکنیک را برای گروه استعداد‌های جدید بگذاریم. به این ترتیب آن‌ها با تکنیک‌های درست و اصولی رشد می‌کنند تا وقتی به تیم‌های ملی می‌رسند، مشکلی نداشته باشند.

 ۲۰۰ هزار دلار هزینه میزبانی دسته ب آسیا بود 

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال درباره لغو مسابقات دسته ب آسیا گفت: دلیل لغو مسابقات گروه ب، میزبانی بود. پیشنهاد میزبانی را به ما هم دادند که شرایطش را نداشتیم. برگزاری مسابقات گروه ب آسیا حدود ۲۰۰ هزار دلار هزینه داشت و به همین دلیل هیچ کشوری، میزبانی را قبول نکرد. این مسابقات یک سال در میان است و سال آینده مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود، البته نوبت برگزاری مسابقات جوانان آسیا است و اگر مشکلی برای برگزاری پیش نیاید، تیم جوانان خود را به آن مسابقات می‌فرستیم، ما در رده جوانان هم دسته ب آسیا هستیم.

شجاعی درباره برنامه مسابقات بین المللی بزرگسالان افزود: برای اینکه بازیکنان از مسابقات بین المللی محروم نشوند، تقاضا کرده ایم که در مسابقات پیک، اطلس یا ویلیام جونز شرکت کنیم، فعلا دنبال حامی مالی هستیم و سعی می‌کنیم که در یکی از این مسابقات شرکت کنیم.

نظر شما