شناسهٔ خبر: 36852163 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با حضور رایزنی فرهنگی کشورمان؛

دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک در دمشق افتتاح شد

دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک در دمشق با حضور ناشران کشورهای سوریه، لبنان، عراق و حضور فعال رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک در دمشق با حضور محمد الاحمد، وزیر فرهنگ سوریه، عماد العزب، وزیر آموزش و پرورش، ترکابادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، حسینی‌درقه، وابسته فرهنگی و بسیاری از شخصیت‌های فرهنگی و ادبی و جمعی از دانش آموزان سوری در کتابخانه ملی اسد دمشق افتتاح شد.

در این نمایشگاه، 21 ناشر خارجی و داخلی با بیش از 9 هزار عنوان کتاب با موضوعات مختلف آموزشی، تربیتی و مهارتی از جمله انتشارات دارالرضوان، دارالمنار، دارالحافظ، دارالقمر، دارالنخبه و دارالحدائق لبنان، منشورات خود را عرضه کردند.

محمد الاحمد، وزیر فرهنگ سوریه در سخنانی در این مراسم، گفت: یكی از دغدغه‌های این وزارتخانه حمایت از كودكان است، زیرا آینده کشور در دست آنان خواهد بود و اگر بتوانیم آن‌ها را درست هدایت و تربیت کنیم، گام مهمی در این مسیر برداشته‌ایم و در حقیقت حافظ فرهنگ و تمدن سوریه خواهیم بود.

وی ادامه داد: آگاه‌سازی کودکان موجب خواهد شد تا در برابر ظلمت و تاریکی، راه روشن را به راحتی تشخیص دهند و از گمراهی و تعصب بی دلیل دوری کنند.

رایزنی فرهنگی کشورمان در سوریه نیز با غرفه‌ای مستقل و با همکاری مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، کتاب‌های آموزشی، تربیتی، فکری ناشرین ایرانی به زبان عربی و محصولات فرهنگی متنوع را عرضه کرد.

همچنین، در حاشیه این نمایشگاه، تئاتر عروسکی توسط گروه هنرمندان جوان سوریه «حکاواتی» برای کودکان و نوجوانان اجرا شد و گزیده آثار هنرمند معروف سوریه خانم «لجینه الاصیل» تصویرگر برجسته قصه‌های کودکان در سطح بین‌الملل به نمایش در آمد.
وی ضمن بیان آشنایی و همکاری با بسیاری از هنرمندان ایرانی، توضیحات مبسوطی در خصوص نحوه فعالیت هنرمندان ایرانی بیان کرد و آثار آنان را ستود.

نظر شما