شناسهٔ خبر: 36851161 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

تاکید نماینده آمریکا در سازمان ملل بر حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی

نماینده آمریکا در سازمان ملل با ابراز نارضایتی از انتقادات بین‌المللی از رژیم صهیونیستی، بر حمایت همه جانبه واشنگتن از تل‌آویو تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

العالم - آمریکا

«کِلی کرفت» نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل متحد روز گذشته (جمعه) در تلاش برای مظلوم‌نمایی از رژیم صهیونیستی، گفت دیگر اجازه اقدام‌های ضد اسرائیلی در شورای امنیت را نمی‌دهد.

کرفت طی اولین نشست خبری خود در سازمان ملل، مدعی شد واشنگتن همزمان با حمایت از رژیم صهیونیستی، از فلسطینی‌ها نیز حمایت می‌کند و لازم است که بین دو طرف مذاکراتی برای پایان دادن به مناقشات برگزار شود.

به نوشته خبرگزاری «تاس» وی در واکنش به انتقادات از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، گفت این مسئله باید به صورت موردی و از طریق مذاکرات دوجانبه بررسی شود.

نماینده آمریکا در سازمان ملل توضیح داد: «در موضوع شهرک‌سازی‌ها نیز، برای اینکه تصمیمی درباره قانونی یا غیرقانونی بودن آنها اتخاذ شود، باید ابتدا آنها را مورد به مورد بررسی کرد».

کرفت با ادعای اینکه آمریکا خواستار حل مسالمت‌آمیز مناقشات فلسطین-اسرائیل است، اظهار داشت: «مورد قبول نیست که هر زمانی که در شورای امنیت یا جای دیگر جمع می‌شویم، از اسرائیل به عنون کیسه بوکس استفاده شود. من از هر فرصتی که پیدا کنم برای تاکید بر حمایت خودم و آمریکا از اسرائیل استفاده خواهم کرد».

هفته پیش بود که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طرح احداث یک محله صهیونیست‌نشین جدید در قلب «الخلیل» واقع در کرانه باختری موافقت کرد.

پیش از این نیز «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در ماه نوامبر گفته بود که دولت ترامپ قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و اراضی خصوصی فلسطینی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد.

این در حالی است که در چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی فراتر از مرزهای ایجادشده پس از جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی را غیرقانونی خوانده و رژیم صهیونیستی را هم «نیروی اشغالگر» توصیف کرده‌اند.

فارس

نظر شما