شناسهٔ خبر: 36841211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در بازدید از مناطق زلزله زده میانه تاکید کرد؛

ضرورت شناسايي و احصاي دقيق نيازهاي روستاييان مناطق زلزله زده

صاحب‌خبر -


خبرگزاری آریا- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور  که با هدف بازدید از مناطق زلزله زده آذربایجان‌شرقی به این استان سفر کرده بود در جمع اهالی روستای ورنکش ترکمنچای حضور یافت.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ دکتر علی شیرکانی در این بازدید یک روزه از نزدیک در جریان روند آواربرداری و امدادرسانی قرار گرفت و پای صحبت‌ها و درد دل‌های اهالی زلزله زده این روستا نشست.

در این بازدید که جمعی از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مدیران ادارات تابعه این اداره کل و جمعی از مدیران بخش ترکمنچای حضور داشتند، بخشدار ترکمنچای با بیان اینکه شهرستان میانه 4 بخش، 5 شهر، 17 دهستان و 182هزار نفر جمعیت دارد، گفت: 67 درصد جمعیت شهرستان در روستاها سکونت دارند.

یعقوبی با اشاره به زلزله اخیر میانه و سراب افزود: در این زلزله 74 روستای شهرستان آسیب دید و 4 هزار واحد مسکونی تخریب شد که 3 هزار واحد آن نیازمند تخریب و بازسازی کامل است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی نیز طی سخنانی هدف اصلی سفر دکتر شیرکانی به استان را بازدید از مناطق زلزله زده و بررسی وضعیت امدادرسانی و احصای نیازها و کمبودهای مناطق زلزله زده دانست و اظهار داشت: 9 کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی در شهرستان میانه فعال است و از سهمیه 21 هزار و 800 نفری شهرستان تاکنون 16 525 نفر تحت پوشش صندوق قرار گرفته‌اند.

محمد نظری با بیان اینکه حدود 10هزار نفر بیمه شده فعال در شهرستان میانه وجود دارد، گفت: این شهرستان با ضریب پوشش ببیمه‌ای 45 درصد، رتبه چهارم استان را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه مجموع مستمری بگیران شهرستان را یکهزار و 208 نفر اعلام و تاکید کرد: 564 نفر از مستمری‌بگیران شهرستان بازنشسته پیش از موعد، 42 نفر از کار افتاده و 602 نفر دیگر خانواده بیمه‌گذاران متوفی هستند.

نظری ادامه داد: 293 نفر از مستمری‌بگیران شهرستان مربوط به بخش ترکمنچای می‌باشند.

  روحیه اتحاد و همبستگی مردم و مسئولان در آذربایجان ستودنی است


مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور نیز در جمع اهالی زلزله زده روستای ورنکش با بیان اینکه در تلاشیم در کنارتان باشیم، گفت: اینکه در مدت کوتاه، آواربرداری مناطق زلزله زده انجام شده است نشانگر اتحاد و همبستگی مردم و مسئولان منطقه و شهرستان می‌باشد و این روحیه ستودنی باید به کل کشور سرایت شود.

دکتر علی شیرکانی با اشاره به حادثه‌خیز بودن ایران، اظهار داشت: دولت بایستی زمینه تسریع و آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ بیمه را فراهم سازد. این امر کمک می‌کند تا بیمه در زمان وقوع حوادث،  خسارات مالی شهروندان را پوشش دهد.

وی با تقدیر از عملکرد خوب کارگزاران صندوق در شهرستان میانه، افزود: در حال حاضر یکهزار نفر مستمری‌بگیر در شهرستان داریم که این تعداد از آمار مستمری‌بگیران برخی از استان‌ها بیشتر است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در ادامه به تفاوت خیلی بزرگ پرداختی صندوق به روستاییان نسبت به کمک‌های دیگر نهادهای امدادی اشاره کرد و گفت: مبلغی که صندوق به عنوان مستمری به روستاییان می‌دهد اعانه نیست یک حق است که در همه زوایای زندگی اجتماعی روستاییان تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه مستمری‌بگیران صندوق خود را یک حقوق‌بگیر مستقل می‌دانند، افزود: در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان کاری انجام گرفته که تا حدودی قابل تقدس است و مستمری‌بگیر خودش را محصول این سیستم می‌داند.

شیرکانی، موفقیت صندوق در تحت پوشش قرار دادن روستاییان را کمک بزرگی برای نظام دانست و خاطرنشان کرد: این امر از یکسو پایبندی روستاییان به نظام و از سوی دیگر امید به زندگی این قشر مهم تولیدکننده را بالا می‌برد.

وی خدمات ارایه شده از سوی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را در حد تراز خدمات کشورهای پیشرفته جهان دانست.

شیرکانی با تاکید بر شناسایی و احصای دقیق نیازهای روستاییان مناطق زلزله زده گفت: همانگونه که در روزهای اول زلزله در تهیه ملزومات در کنارتان بودیم از این به بعد هم از تامین مصالح ساختمانی گرفته تا وام و تشهیلات بانکی در خدمت تان خواهیم بود. ایازی

نظر شما