شناسهٔ خبر: 36839785 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

عربستان: عامل جنایت "فجیع" فلوریدا نماینده سعودی‌ها نیست

مقامات عربستان در اظهارات و بیانیه‌های جداگانه اقدام دانشجوی سعودی در تیراندازی به پایگاه هوایی پنساکولا در فلوریدا را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، به نقل از ارم نیوز، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای نسبت به اقدام دانشجوی سعودی در تیراندازی در ایالت فلوریدا ابراز ناخرسندی کرد. در جریان این تیراندازی سه تن از شهروندان آمریکایی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

این وزارت‌خانه اعلام کرد، عامل این جنایت "فجیع" در فلوریدا ابداً نماینده ملت عربستان نیست. سعودی‌ها برای مردم آمریکا احترام قائل هستند.

در پایان این بیانیه آمده است، با توجه به روابط مستحکم میان عربستان و آمریکا و همکاری سرویس‌های امنیتی دو کشور، دستگاه امنیتی عربستان برای روشن شدن ابهامات این جنایت از سرویس امنیتی آمریکا پشتیبانی کامل خواهد کرد.

وزیر خارجه عربستان نیز در توییتی این حادثه را جنایتی فجیع خواند و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته و از نیروهای امنیتی به دلیل کنترل عامل این حادثه قدردانی کرد.

همچنین خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان نسبت به این حمله واکنش نشان داد و در توییتی نوشت: "من نیز همانند بسیاری دیگر از نظامیان سعودی، در یک پایگاه نظامی آمریکایی آموزش دیدم و از این آموزش ارزشمند برای مبارزه در کنار متحدان آمریکایی خود علیه تروریسم و تهدیدهای دیگر استفاده کردم".

وی در ادامه نوشت: تعداد زیادی از فارغ التحصیلان سعودی برای همکاری با همتایان آمریکایی خود در سراسر جهان به پایگاه هوایی پنساکولا در فلوریدا آمده‌اند؛ اقدامی که به "حفاظت" از امنیت منطقه‌ای و جهانی کمک می‌کند.

بن سلمان گفت، حادثه‌ای که رخ داده، فاجعه است و همه در عربستان به شدت آن را محکوم می‌کنند.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، مهاجم یک دانشجوی سعودی بود که در رشته هوانوردی تحصیل می‌کرد.

مقامات این کشور اعلام کردند، چهار تن از جمله مهاجم در جریان این حمله کشته شدند و این رخداد دومین حمله از نوع تیراندازی در تأسیسات نظامی آمریکا طی هفته اخیر محسوب می‌شود.

در پی این حادثه، دیوید مورگان، فرمانده پلیس ایالت فلوریدا در نشست خبری گفت، چند دقیقه پس از تیراندازی دانشجوی سعودی، افسری از پلیس این ایالت او را در کلاس درس پایگاه مذکور آمریکا با شلیک گلوله از پای درآورد.

مسؤولان آمریکایی در این نشست خبری گفتند، دو تن از افسران در جریان این تیراندازی جراحت سطحی برداشته‌اند.

ریما بنت بندر، سفیر عربستان در آمریکا نیز این حادثه را "وحشتناک" خوانده و گفت، سعودی‌ها همگی کاملا این جنایت را محکوم و با دوستان آمریکایی خود ابراز همبستگی می‌کنند.

عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه این حادثه را فاجعه‌ خواند و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت. رهبران و مقامات عالی این کشور نیز صبح امروز (شنبه) این حادثه را محکوم کردند.

نظر شما