شناسهٔ خبر: 36838236 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

مدل‌های سه‌بعدی گلوله‌های قتل جان اف کندی به زودی عرضه خواهد شد

علاقمندان می‌توانند به زودی نسخه‌های دیجیتال گلوله‌های شلیک‌شده از اسلحه "لی هاروی اسوالد" را که به مرگ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا منجر شد مطالعه کنند.

صاحب‌خبر -

العالم - فناوری

به نوشته وب‌سایت سی نت، گلوله‌هایی که در سال 1963 از آن‌ها برای ترور "جان اف کندی" رئیس‌جمهور اسبق آمریکا استفاده شد، بخشی ناراحت‌کننده اما مهم از تاریخ این کشور محسوب می‌شوند. حالا به زودی آمریکایی‌ها خواهند توانست این گلوله‌ها را با جزئیاتی بی‌سابقه مطالعه کنند.

"دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا" در واشینگتن مسئولیت نگهداری از بقایای گلوله‌های به‌کاررفته در ترور جان اف کندی را بر عهده دارد؛ اما آن‌ها را برای تبدیل شدن به نسخه‌های دیجیتال سه‌بعدی به "مؤسسه ملی فناوری و استانداردها" قرض داده است. این گلوله‌ها به دلیل آسیب‌پذیریشان در یک صندوقچه ویژه و در درجه حرارت و رطوبت کنترل‌شده‌ای نگهداری می‌شوند. به همین دلیل پژوهشگران نمی‌توانند آن‌ها را مطالعه کنند. اما نسخه‌های دیجیتال سه‌بعدی این گلوله‌ها به پژوهشگران و علاقمندان امکان می‌دهد آن‌ها را با دقت و کیفیتی مثال‌زدنی مطالعه و ارزیابی کنند.

از یک میکروسکوپ اسکن‌کننده سه‌بعدی برای تولید نسخه‌های دیجیتال این گلوله‌ها استفاده شده است. پژوهشگران "مؤسسه ملی فناوری و استانداردها" معتقدند این نسخه‌های دیجیتال از نسخه‌های اصلی بهتر و با‌کیفیت تر هستند؛ چرا که کاربران می‌توانند با زوم بر روی گلوله‌ها، جزئیات را با دقتی بسیار بالا و میکروسکوپی مشاهده کنند.

قرار است این گلوله‌های دیجیتال در اوایل سال 2020 در اینترنت منتشر شود.

نظر شما