شناسهٔ خبر: 36838176 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کارآفرین برتر:

نتوانسته ایم برای کارآفرینان حمایت های لازم را انجام کنیم

رحیمی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ها در ریسک پذیری منابع مالی است، گفت: هزینه های مالی فعالیت های خلاقانه را به چالش کشیده و آنها را پرخطر کرده است چون نتوانسته ایم برای کارآفرینان حمایت های لازم را انجام کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «افشین رحیمی» شب گذشته (جمعه 15 آذر) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما درباره برنامه‌ها و تسهیلات دولت در ابتدا با تعریف واژه کارگز و کارفرما گفت: کارگر کسی است که دستورالعمل را اجرا می کند، کارفرما نیز کسی است که مجموعه دستورالعمل ها را هدایت می کند، سرمایه گذار نیز کسی است که پول خود را در پروژه ای با هدف سود بردن هزینه می کند.

 

کارآفرین برتر در ادامه به تعرف کارآفرین پرداخت و با بیان اینکه کارآفرین کسی است که دستورالعمل ایده ای را که خلاء آن در جامعه مشهود بوده شناسایی کرده، دستورالعمل را تدوین و فرایند کارفرمایی را ساماندهی کرده در آخر نیز سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری ترغیب کرده است، گفت: کسی که موجب تغییرات در جامعه و پیشرو شدن جامعه می شودکارآفرین نامیده می شود.

 

رحیمی با بیان اینکه در فرایند ریسک در فعالیت های اقتصادی کارآفرینان تغییرخواه هستند و به دنبال سوژه ها جدید متناسب با خواسته جامعه هستند، ادامه داد: یکی از مهمترین ها در ریسک پذیری منابع مالی است بنابراین هزینه های مالی فعالیت های خلاقانه را به چالش کشیده و آنها را پرخطر کرده است چون نتوانسته ایم برای کارآفرینان حمایت های لازم را انجام کنیم.

 

وی با طرح این موضوع که کسانی که ثابت کردند محصولشان قادر به رقابت است باید مورد حمایت قرار گیرند اما مهمترین چالش رباخواری و نزول خواری تامین کننده های مالی است که هنوز ساماندهی نشده اند، گفت: بانک به عنوان سرمایه گذار دیده می شود اما برخلاف سایر کشورهای دنیا غیر از بانک موسسه دیگری برای حمایت نداریم بنابراین برای تامین مالی برای به سامان رسیدن یک ایده خلاقانه و نوآورانه نیاز به حمایت و تسهیلات با سود پایین است.

 

وی علت اصلی مهاجرت کارآفرینان را نیز تامین ناصحیح منابع مالی دانست که برای رسیدن به تعادل نیاز به سیاست گذاری بهتر است./

نظر شما