شناسهٔ خبر: 36837525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در تضادی آشکار با سیاست ترامپ در قبال اسرائیل؛

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه حمایت ازراه حل دودولتی را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه قطعنامه ای را به تصویب رساند که از راه حل دو دولتی برای حل و فصل مناقشه میان فلسطین و اسرائیل حمایت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل اکثریت دموکرات قرار دارد، روز جمعه با ۲۲۶ رأی موافق در برابر ۱۸۸ رأی مخالف قطعنامه ای غیرالزام آور را به تصویب رساند که تنها «راه حل دودولتی» را ضامن بقای اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی و تحقق «خواست و آرزوهای مشروع» فلسطینیان برای تشکیل دولت مستقل خود می داند.

این در حالی است که از زمان آغاز ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در ژانویه ۲۰۱۷، این رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا از سوی فلسطینیان و برخی از رهبران کشورهای عرب به دلیل به رسمیت شناختن اورشلیم (قدس شرقی) به عنوان پایتخت سرزمینهای اشغالی در سال ۲۰۱۷، انتقال سفارت آمریکا به این شهر در سال ۲۰۱۸ و قطع کمک آمریکا به فلسطین به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

در ماه مارس ۲۰۱۹ نیز دونالد ترامپ الحاق بلندیهای جولان به سرزمینهای اشغالی را به رسمیت شناخت. ماه میلادی گذشته نیز «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن دیگر شهرکهای اسرائیلی در کرانه باختری را غیرقانونی نمی داند.

گفتنی است که تصویب این قطعنامه در روز جمعه با مخالفت جمهوریخواهان کنگره روبرو شد. کاخ سفید نیز تاکنون به تصویب این قطعنامه واکنشی نشان نداده است.

نظر شما