شناسهٔ خبر: 36837175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت‌نام 144 کاندیدا برای نمایندگی مجلس در استان زنجان

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان با بیان اینکه تا پایان روز پنجم ثبت‌نام تعداد کاندیداهای نمایندگی مجلس در استان به 144 نفر رسیده است، گفت: از این تعداد 134 نفر آقا و 10 نفر خانم هستند.

صاحب‌خبر -

خیرالله ترخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از روز یکشنبه 11 آذرماه ثبت‌نام از کاندیداهای انتخاباتی همزمان با سراسر کشور در استان زنجان آغاز شده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان با اشاره به اینکه ثبت‌نام از داوطلبان در فرمانداری‌های زنجان، ابهر، خدابنده و ماهنشان در حال انجام است، تصریح کرد: ثبت‌نام از ساعت 8 صبح تا 18 انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان روز پنجم ثبت‌نام تعداد کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی به 144 نفر رسیده است، اضافه کرد: از این تعداد 134 نفر آقا و 10 نفر خانم هستند.

ترخانی همچنین با ارائه آمار تفکیکی از ثبت‌نام کنندگان گفت: طبق آمار ۸۰ نفر از حوزه انتخابیه زنجان و طارم، ۲۳ نفر از حوزه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه، ۱۵ نفر از حوزه ماهنشان و ایجرود و ۲۶ نفر نیز از حوزه انتخابیه خدابنده کاندیدای نمایندگی مجلس شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان بدون هیچگونه مشکلی در چهار حوزه انتخابی انجام شده است، گفت: فرآیند ثبت‌نام از کاندیداها تا ساعت 18 روز 16 آذرماه ادامه خواهد داشت و اگر بنایی بر تمدید باشد وزارت کشور آن را اعلام می‌کند.

به گزارش فارس، هیأت‌های اجرایی هم فردا به استناد ماده ۳۱ قانون انتخابات به مدت ۶ روز تشکیل و امسال قرار است، ۲۹۰ نماینده از ۲۰۸ حوزه انتخابیه راهی بهارستان شوند.

انتهای پیام/73005/ق20

نظر شما