شناسهٔ خبر: 36836593 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

یادداشت‌های علم، جمعه ۱۵ آذر ۱۳۵۳؛ نخست‌وزیر اسرائیل با شاه دیدار کرد، می‌خواست مرا ببیند اجازه نداشتم، وقت ندادم

تیمسار نصیری را به فرودگاه فرستاده و با گارد هم ترتیبات ورود او را به کاخ داده و پیشخدمت مخصوص هم در کاخ اختصاصی نیاوران گذاشته بودم (پیشخدمت بی‌سواد احمقی گذاشتم که اسحق رابین را نشناسد). گاهی هم احمق‌ها به درد می‌خورند! قرار بود دیشب برسد نیامده به علت بسته بودن فرودگان به علت برف زیاد و قرار بود صبح بیاید. ساعت ۹ و نیم وقتی برگشتیم، معلوم شد با یک ساعت تاخیر آمده و شرفیاب است. به هر صورت از ۱۱ تا یک و نیم بعدازظهر شرفیاب بود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یادداشت‌های علم، جمعه ۱۵ آذر ۱۳۵۳؛نخست‌وزیر اسرائیل از ۱۱ تا یک و نیم بعدازظهر شرفیاب بود، می‌خواست مرا ببیند اجازه نداشتم، وقت ندادمپس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات علم آمده است:

امروز صبح برف ایستاد و آفتاب عالی بود. فوری سواری رفتم. دو ساعت و نیم در برف سواری کردم. واقعا عالی بود. تنها هم بودم، بر کیفیت سواری افزود. فقط ناراحتی خیال داشتم که فکر می‌کردم من صبح زود بیرون آمده‌ام، مبادا نخست‌وزیر اسرائیل به موقع نرسد و شاهنشاه معطل شوند. گو این‌که تمام ترتیبات را داده بودم؛ یعنی تیمسار نصیری را به فرودگاه فرستاده و با گارد هم ترتیبات ورود او را به کاخ داده و پیشخدمت مخصوص هم در کاخ اختصاصی نیاوران گذاشته بودم (پیشخدمت بی‌سواد احمقی گذاشتم که اسحق رابین را نشناسد). گاهی هم احمق‌ها به درد می‌خورند! قرار بود دیشب برسد نیامده به علت بسته بودن فرودگان به علت برف زیاد و قرار بود صبح بیاید. ساعت ۹ و نیم وقتی برگشتیم، معلوم شد با یک ساعت تاخیر آمده و شرفیاب است. به هر صورت از ۱۱ تا یک و نیم بعدازظهر شرفیاب بود. بعد می‌خواست مرا ببیند اجازه نداشتم، وقت ندادم. اگر لازم می‌بود مرا ببیند که شاهنشاه امر می‌فرمودند. امری نداده بودند، من هم راحت شدم و جمعه خوبی برگزار کردم. بعدازظهر تمام به استراحت برگزار شد و روبه‌راه کردن کارهای عقب‌افتاده. شب هم همین‌طور.

از اخبار مهم جهان... اسقف ماکاریون که قرار بود امروز از یونان به قبرس برود فردا خواهد رفت. اگر رفت و کار او گرفت (من فکر نمی‌کنم) موفقیت بزرگی برای کارامانلیس نخست‌وزیر دموکراتیک یونان خواهد بود. پس‌فردا یکشنبه هم رای‌گیری در رفراندوم برای مراجعت پادشاه یونان یا عدم مراجعت او به یونان صورت می‌گیرد. من فکر نمی‌کنم موفق شود، چون هم چندان زمینه بین مردم ندارد و هم این‌که آمریکایی‌ها باطنا با او مخالف‌اند. اما در عین حال دعا می‌کنم که بشود، بالاخره باعث استحکام پادشاهی در دنیاست. با این وضع بدبختی که امپراتور حبشه دچار شد و وضع متزلزل حسین، لااقل یکی رو بیاید. گرچه آمریکایی‌ها باطنا به حسین کمک می‌کنند و حتی در اخبار کمک‌های خارجی آمریکا شنیدم که به اردن ۲۵۰ میلیون دلار امسال کمک می‌کنند که جای تعجب شد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما