شناسهٔ خبر: 36836402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روحانیت در کلیه عرصه‌ها کمک مردم بوده است؛ روحانیون هادی سیاسی جامعه هستند

دبیرکل عالی جامعه روحانیت مبارز گفت:روحانیت باید در میان مردم باشد و در میان مردم زندگی کند تا بر روی مردم اثر بگذارد و این قشر در همه عرصه‌ها کمک مردم بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ورامین، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه جمعه در نشست اعضای جامعه روحانیت مبارز شهرستان ورامین بیان کرد: انقلاب با پرچمداری روحانیون آغاز شده و امروزه هم این پرچم به دست روحانیون است، روحانیت در کلیه عرصه‌ها کمک مردم بوده و همیشه پیروز میدان بوده است.

وی ادامه داد: انقلاب تا امروز پیروز میدان بوده ولی برای ادامه راه با مشکلاتی از جمله توطئه دشمنان مواجه خواهد شد، برای حل مشکلات باید روحانیت همچنان راه خود را باقوت ادامه بدهند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز خاطر نشان کرد: برخی از مسائل از جمله اختلافات سیاسی، مسائل فرهنگی، اقتصاد مردم، عدم خدمت‌رسانی به مردم در جامعه اسلامی باید برطرف شود، در طول انقلاب خیلی ظرفیت وجود داشته که از آن استفاده نکردیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی یادآور شد: اگر روحانیت پای کار باشند، قطعا مسائل فرهنگی کشور تقویت می‌شود. عده‌ای از روحانیون از وظیفه اصلی خود که تبلیغ باشد، غافل شده‌اند، نباید کارهای دیگر ما را از وظیفه اصلی خود که تبلیغ است دور کند.

مشاور رئیس قوه قضائیه اظهار کرد:در حوزه‌های علمیه ۱۴۰ هزار طلبه مرد شیعه، ۱۰۰ هزار طلبه خواهر، ۳۰ هزار طلبه سنی، ۲۰ هزار طلبه خارجی مقیم کشور و ۲۵ هزار طلبه خارجی در حال تحصیل هستند؛ روحانیت باید در میان مردم باشد و در میان مردم زندگی کند تا بر روی مردم اثر بگذارد، گاهی اوقات جزیره‌ای عمل کرده‌ایم اما دستاوردهای خوبی از ابتدای انقلاب تا هم اکنون داشته‌ایم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در پایان سخنان خود گفت: روحانیون هادی سیاسی جامعه هستند و وابسته به هیچ گروه و جناح خاصی نیستند، وظیفه اصلی روحانیت در خصوص انتخابات این است که با مردم صحبت کنند تا مردم پای صندوق‌های رای بیایند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/ث30

نظر شما