شناسهٔ خبر: 36835369 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

حقوق ۵ میلیونی برای دارندگان سهمیه المپیک

وزیر ورزش و جوانان گفت: در ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک تصمیم بر این شد که ۱۲ ماه و ماهی ۵ میلیون تومان به هر ورزشکاری که کسب سهمیه می‌کند حقوق داده شود.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، مسعود سلطانی‌فر در گردهمایی مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها با تبریک میلاد امام حسن عسکری علیه السلام و تشکر از دست اندرکاران این گردهمایی گفت این شکل جدید گردهمایی با مباحث تخصصی، کارشناسی و اجرایی مورد توجه همه مدیران قرار گرفته که از این بابت خوشحالم.

سلطانی فر درصحبت‌هایش به موضوع سهمیه بندی سوخت و قیمت بنزین اشاره کرد و گفت: بیش از یکسال این موضوع در محافل مختلف هم در دولت و هم مجلس مطرح شده بود که نهایتاً‌ مورد موافقت سران قوا و هم مقام معظم رهبری قرار گرفت و ابلاغ شد. در این موضوع مسئولان دولتی در حد توان و امکان توضیحات خوبی داده‌اند و این پروسه نهایتاً با تایید سران قوا و رهبر معظم انقلاب اتفاق افتاد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه قیمت نازل بنزین باعث شده بود هم قاچاق صورت بگیرد و هم دهک بالای کشور بیست و سه برابر بیشتر از دهک پایین از یارانه سوخت استفاده کنند افزود: بنابراین دولت به این نتیجه رسید که باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند تا یارانه بنزین بین ۷۵% بقیه مردم کشور که از این یارانه استفاده نمی کردند تقسیم شود.

سلطانی‌فر ادامه داد: اتفاقاتی که پس از این تصمیم در کشور رخ داد تا حدی قابل پیش بینی بود اما در برخی استان ها نگران‌کننده شد اما ما می دانستیم مرحله به مرحله مدیریت می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در هر صورت ۲ اتفاق خوب افتاد که کشور را به سمت آرامش برد. در مرحله اول صحبت‌های آرامش بخش و بسیار سنجیده مقام معظم رهبری بود که با شجاعت و قدرت از تصمیم سران قوا حمایت کردند و دوم راهپیمایی‌های مردمی در حمایت از مواضع مقام معظم رهبری و مقابله با اغتشاش گران بود که به سرعت کشور را به سوی آرامش پیش برد.

وی با ابراز تاسف از کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم در این اتفاقات، گفت: این اتفاق بسیار تلخی بود و مورد تاکید کسی نیست، همانطور که رهبری دستور داده‌اند از خانواده های آنها دلجویی شود و حتی با خانواده‌های افراد شرور دستگیر شده نیز با رفعت اسلامی برخورد شود، رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه هم دستوراتی در این راستا اتخاذ کردند تا هر چه سریع‌تر بتوانیم آثار و عوارض این اتفاق را از چهره کشور پاک کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به مشکلات و خواسته‌های مردم گفت: می‌طلبد که مسئولان کشور با تمام توان در جهت حل مشکلات و آرامش و شور و نشاط همه مردم تلاش کنند.
وی تصریح کرد: نقش مجموعه وزارت ورزش و جوانان در این موضوع بسیار موثر و تعیین کننده است که با برگزاری مسابقات و به صحنه کشاندن مردم در برنامه‌های ورزش همگانی و خانوادگی در همه شهرها فضای شور و نشاط را در کشور به وجود آوریم.

سلطانی فر تاکید کرد: مدیران کل استانها حتما در چند هفته آینده برنامه‌های ورزش همگانی و خانوادگی از جمله پیاده روی ها و کوهپیمایی های خانوادگی و مسابقات مختلف را در سطح استان و شهرستانها برگزار کنند تا بتوانیم با برنامه های مفرح و سالم اوقات فراغت مردم را پر کنیم.

وزیر ورزش و جوانان به تصویب لایحه بودجه ۹۹ در دولت اشاره کرد و گفت: این لایحه در هفته آینده به مجلس ارائه خواهد شد که با توجه به محدودیتهایی که وجود دارد باید تلاش شود با مدیریت دقیق منابع و مصارف، کشور را اداره کنیم.

سلطانی‌فر به مقایسه درآمد‌های ارزی امسال با سال ۹۰ پرداخت و افزود: در سال ۹۰ کشور حدود ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد ارزی داشت که امسال با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا به ۱۲ میلیارد دلار یعنی یک دهم سال ۹۰ کاهش یافته که اگر تورم را هم در نظر بگیریم درآمد امسال هفت درصد سال ۹۰ است و این جاست که نشان داده می‌شود با این محدودیت‌ها چگونه کشور اداره می‌شود و یک مدیر باید با مدیریت منابع و صرفه جویی به دنبال کسب درآمد های جدید از طریق خیرین، کارهای مشترک و راه‌های دیگر باشد. با همه این محدودیت‌ها، خوشبختانه در بخش ورزش کشور و با کمک همه مدیران پروژه‌های بزرگ و ملی که باعث عزت و افتخار کشور است مانند استادیوم‌های بزرگ، سالن های ۶ هزار نفره، پیست های دو میدانی و دوچرخه سواری و صدها زمین چمن مصنوعی را افتتاح کردیم که امیدواریم هم موجبات رضایت خدا و هم مردم عزیز کشور را فراهم کرده باشیم.

سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش به نزدیکی المپیک ۲۰۲۰ اشاره کرد و افزود: کمتر از ۸ ماه به المپیک توکیو باقی مانده است که تا اینجا ۵ سهمیه کشتی، ۶ سهمیه تیراندازی، یک سهمیه تیراندازی با کمان قطعی شده و کسب سهمیه در کاراته و تکواندو نیز محتمل است. کاراته وضعیت خوبی دارد و امتیازات خوبی را از مسابقات مختلف کسب کرده و پیش بینی می شود سهمیه خوبی بگیرد همچنین پیش بینی می‌شود کشتی هر ۱۲ سهمیه آزاد و فرنگی را کسب کند.

وی با بیان این که در رشته بسکتبال کسب سهمیه کرده‌ایم ادامه داد: در وزنه برداری دو سهمیه داریم که هنوز مشخص نشده و در شمشیربازی و والیبال نیز امید زیادی به کسب سهمیه داریم.

سلطانی فر با اشاره به شرایط سخت کسب سهمیه فوتبال، تصریح کرد: در این رشته هرچند ۴۴ سال است که سهمیه ورود کسب نکرده ایم اما عزم و اراده‌ای خوب بین مسئولان و مدیران و بازیکنان وجود دارد تا جزو سه تیم از ۱۶ تیم آسیا و اقیانوسیه باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تعامل و همکاری خوب وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و مجموعه فدراسیون ها گفت: در ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک تصمیم گرفتیم که زمینه‌ها و امکانات لازم برای فدراسیون‌های المپیکی را فراهم کنیم فدراسیون مدال‌آور را نیز ویژه تر و پررنگ‌تر ببینیم.

وی ادامه داد: در کشتی، وزنه برداری، تکواندو، شمشیر بازی، کاراته و دو ومیدانی امید کسب مدال داریم و در بقیه رشته ها مثل قایقرانی و دوچرخه سواری نیز امیدواریم ولی با توجه به مقایسه با کشورهای رنکینگ بالا، خیلی پیش بینی کسب مدال نداریم مگر اینکه اتفاق خاصی رقم بخورد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: از مدیران کل انتظار داریم در رشته هایی که شخصاً ورزشکاران کسب سهمیه کرده‌اند این قهرمانان مورد حمایت ویژه قرار بگیرند و مسائل معیشتی این قهرمانان با همکاری و هماهنگی ها در ستاد و استان ها حل شود.

سلطانی فر با بیان این که یکی از وظایف مهم مدیران کل استانی، حمایت همه جانبه از تیم ها و قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی است افزود: در ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک تصمیم بر این شد که ۱۲ ماه و ماهی ۵ میلیون تومان به هر ورزشکاری که کسب سهمیه می‌کند حقوق داده شود و هر زمان این سهمیه کسب شد تمام ۱۲ ماه حقوق ماهی ۵ میلیون به قهرمان داده شود و همچنین از نظر جسمی، روحی، معیشتی و تغذیه به این قهرمانان رسیدگی و بر این موضوع نظارت شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه ما حفاظت از حریم دولت و امکانات دولتی است. ذات انتخابات اقتضا می‌کند که اجازه سوء استفاده به هیچکس را ندهیم و به گونه‌ای امکانات در اختیار مردم گذاشته شود که کسی نتواند از آن سوء استفاده کند.

وی با بیان اینکه تکلیف ما اجرای قانون و سیاست‌های کلی نظام و دولت است افزود: در همه نشست ها و جلسات این چند سال و بیش از ۱۲۰ سفر استانی، همواره به این موضوع تاکید کرده ام که رعایت قوانین و مقررات و سیاست‌ها و ضوابط کلی نظام و دولت اولین و بزرگ ترین خواسته ما است و همواره خط قرمز ما در امور جاری وزارت و استان‌ها محسوب می‌شود.

سلطانی فر با بیان اینکه عملکرد ما از دید مردم و مراجع نظارتی پنهان نخواهد ماند افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم با سربلندی عملکردمان را گزارش و به آن افتخار کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اساسنامه فدراسیون های ورزشی نیز گفت: پیش نویس این اساسنامه و بازنگری که انجام شد در هیئت وزیران مطرح و مهر ماه کلیات آن در هیئت دولت به تصویب رسید و با ویرایش نهایی و نگارشی برخی جملات اصلاحات انجام و به زودی این اساسنامه ابلاغ خواهد شد.

سلطانی فر تصریح کرد: موضوع دستورالعمل هیئت های ورزشی نیز به گونه‌ای در این اساسنامه دیده شده تا هم ضوابط فدراسیون‌های جهانی و هم اختیار و اقتدار وزارت و مدیران کل استان ها حفظ شود. هر چیزی که به مصلحت و پیشرفت ورزشی کشور است، اختیار آن در این اساسنامه به وزارت ورزش و جوانان داده شده است.

وی در پایان با اشاره به بداخلاقی ها و فحاشی های عده ای در استادیوم‌های ورزشی کشور افزود: در کنار برخوردی که فدراسیون فوتبال قرار است سخت‌گیرانه انجام دهد ما هم در وزارت ورزش کارگروه صیانت از ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی را با حضور دستگاه‌های فرهنگی و قضایی و اطلاعاتی تشکیل داده ایم که خوب است مدیران کل نیز در استان‌ها این ستاد را تشکیل دهند و در کنار برخورد قضایی، کارهای فرهنگی که قطعا در کاهش این بداخلاقی ها موثر است انجام شود.
 
منبع: سایت وزارت ورزش و جوانان

نظر شما