شناسهٔ خبر: 36835191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس اداره بهزیستی آبیک مطرح کرد:

۳۷ درصد علت معلولیت‌ها در آبیک ژنتیکی است/۱۷۱۳ معلول زیر چتر حمایت بهزیستی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک ۳۷ درصد علت معلولیت‌های شهرستان آبیک را ژنتیکی بیان کرد.

صاحب‌خبر -

یوسف کازانی در حاشیه برگزاری جشن ویژه معلولان مرکز ذهنی رشد روزانه شهرستان آبیک و خانواده‌های آنان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین تعداد معلولان تحت پوشش را یک هزار و ۷۱۳ نفر ذکر و اظهار کرد:  از این تعداد، یک هزار و ۶۲۳ تک معلولی، ۶۸ دو معلولی، ۱۸ سه معلولی، سه چهار معلولی و یک پنج معلولی هستند.

وی افزود: ۳۷ درصد علت معلولیت‌های شهرستان آبیک ژنتیکی بوده و مابقی غیرژنیتکی است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک ادامه داد: معلولیت‌های معلولان شهرستان آبیک جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی و گفتاری است که در چهار سطح خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید هستند.

کازانی اضافه کرد: ۳۲ مددجوی ضایعه نخاعی زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان آبیک قرار دارند که از آذر ماه مستمری آنان به بیش از ۵۵۴ هزار تومان می‌رسد و اخیرا هر سه ماه مبلغی به حساب آنان واریز می‌شود.

وی تعداد مستمری بگیران اداره بهزیستی شهرستان آبیک تا سال گذشته را ۵۴۲ نفر ذکر و خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا امسال، تعداد مستمری بگیران این اداره به یک هزار و ۸۴۲ نفر رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: طی امسال به ۲۸ معلول زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان آبیک یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال در حوزه دامداری، کشاورزی و غیره پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک بیان کرد: از سال ۹۱ تاکنون، ۱۶۱ واحد مسکونی با آورده مددجویان بهزیستی، مساعدت اداره بهزیستی و خیران به آنان تحویل داده شده است.

کازانی افزود: به مناسبت هفته معلولان به همراه چهار معلول موفق با فرماندار شهرستان آبیک دیدار صورت گرفت.

نظر شما