شناسهٔ خبر: 36835168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قم سوگوار رحلت بانوی کرامت

در شب رحلت حضرت معصومه(س) شهر قم و حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) سراسر سیاه پوش و مراسم سوگواری برپاست

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم در شب رحلت حضرت معصومه(س) شهر قم در ماتم نشسته است؛ ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت از مناطق مختلف کشور خود را به حرم کریمه اهل بیت(س) رسانده و در عزای خواهر امام هشتم به سوگواری پرداختند.

به همین مناسبت دسته های عزاداری نیز از گوشه و کنار شهر سینه و زنجیر زنان به سمت حرم در حرکت هستند،
جمعی از مردم عزادار قم امشب در قالب اجتماع یاوران ام البنین علیها سلام با برپایی دسته عزا در مسیر مصلای قدس تا حرم مطهر، در سوگ رحلت کرمیه اهل بیت عزاداری کردند.

مراسم سوگواری شب رحلت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صدیقی و مداحی حاج سید رضا نریمانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

همچنین صبح فردا همزمان با روز رحلت کریمه اهل بیت(ع) از ساعت 30/8 صبح حرکت دسته عزاداری خادمان و ارادتمندان بانوی کرامت از میدان میر(بیت النور) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود؛ مراسم سوگواری و عزاداری روز رحلت نیز از ساعت 10 صبح با سخنرانی حجت الاسلام دارستانی و با مداحی حاج  مهدی رسولی  در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

مراسم عزاداری  و اجتماع بزرگ بانوان فاطمی فردا شنبه ساعت 15  در شبستان امام خمینی حرم مطهر نیز برگزار می شود.

فردا شب و در شام وفات بانوی کرامت هم مراسم شمع گردانی خادمان و ارادتمندان آن حضرت ساعت 19 و 30 دقیقه در حرم مطهر از دیگر برنامه های سالروز رحلت بانوی کرامت اعلام شده است .

نام شريف آن بزرگوار فاطمه و القاب ايشان " معصومه" ، " كريمه اهل بيت" ، " ستّي" ، و " فاطمه كبري" است.پدرش حضرت موسي بن جعفر (ع) و مادرش نجمه خاتون مادر حضرت رضا (ع) است

آن حضرت اوّل ذي القعده سال 173هـ . ق در مدينه منوّره به دنيا آمد. و در سنّ28 سالگي در روز دهم ربيع الثاني سال 201هـ . ق در شهر قم رحلت کردند.

نظر شما