شناسهٔ خبر: 36835016 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کوتاه از شهرستان‌ها

صاحب‌خبر -


برخورد با گرانفروشان
همدان- خبرنگار کیهان: فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: کاسبان و مغازه‌دارانی که با توجه به تغییر اصلاحی قیمت بنزین در فروش اجناس خود افزایش قیمت داشته باشند طبق ضوابط با آنها برخورد می‌شود.
مجید درویشی با اشاره به تغییر اصلاح اخیر نرخ بنزین در کشور،‌ گفت: به شهرداری‌ها و سازمان حمل و نقل توصیه شده تا نظارت لازم را بر قیمت تاکسی‌های شهری داشته باشند.
نمایشگاه بسیج
فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: امسال به مناسبت 40 سالگی بسیج، نمایشگاه دستاوردهای بسیج در تالار قرآن برگزار شد.
علی بقایی گفت: سرکشی از 80 خانواده بسیجی، برگزاری یک هزار و 200 حلقه صالحین، انجام مشاوره رایگان و ارائه خدمات اجتماعی،‌ برپایی 40 نشست بصیرتی در مساجد و ادارات و برگزاری 29 یادآوره شهید در سطح شهرستان را از جمله برنامه‌های اجرا شده در هفته بسیج عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه زنگ بسیج در تمامی مدارس شهرستان‌ها نواخته شد، افزود: 8 هزار دانش‌آموز به نیت 8 هزار شهید استان همدان از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند.
پرداخت غرامت به کشاورزان
ساری- خبرنگار کیهان: مدیر عامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران تاکنون 21 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده غرامت پرداخت کرده است.
رضوی‌نیا گفت: کشاورزان برای بیمه محصولات باغی، زراعی و دامی می‌توانند به شعب اصلی بانک کشاورزی و نمایندگی‌های بیمه کشاورزی در شهرستان‌ها مراجعه کنند و از مزایای بیمه محصولات کشاورزی بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: 90 درصد از غرامت‌های محصولات برنج خسارت دیده از سیل امسال معادل 11 میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.
امضاء تفاهم‌نامه همکاری
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر و پارک علم و فناوری با حضور ستاری معاون رئیس جمهور امضاء شد.
براساس این تفاهم‌نامه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر نسبت به واگذاری سه هزار و 200 مترمربع ساختمان برای مرکز تجاری‌سازی و کارآفرینی صنایع خلاق روستایی و چهار هزار مترمربع زمین با یک‌هزار مترمربع ساختمان برای ایجاد مرکز رشد کشاورزی و گیاهان دارویی و یک‌هزار مترمربع سوله با تمام امکانات برای کارخانه نوآوری بخش صنعت نساجی اعلام آمادگی کرده است.
سرشماری حیات ‌وحش
تبریز- خبرنگار کیهان: عملیات سرشماری حیات وحش آذربایجان شرقی از اوایل آذر جاری آغاز شده است که تا 25 شبانه‌روز ادامه دارد.
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: گونه‌های شاخص پستانداران استان سرشماری می‌شوند و در این عملیات آهو، خرس، روباه،‌ گربه ‌وحشی، گرگ، کل، بز، قوچ، میش و شغال سرشماری خواهند شد.
داوود غنی‌پور افزود: 90 اکیپ عملیاتی در مناطق شکار ممنوع سهند، یکانات و چاراویماق، پارک‌های ملی ارسباران و کنتالی و نیز مناطق حفاظت‌شده سهند و کاغذکنان و پناه‌گاه حیات وحش کیاکلی مورد سرشماری قرار می‌گیرند تا وضعیت و تغییرات جمعیتی حیات وحش استان بررسی شود.

نظر شما