شناسهٔ خبر: 36834885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

جنبش دانشجویی باید ضد سلطه و استبداد باشد

آیت الله علما، با اشاره به فرارسیدن ۱۶ آذر از دانشجویان به عنوان قشر آگاه و پویای جامعه یاد کرد و گفت: جنبش دانشجویی یعنی ضد سلطه و استکبار و بوده و همواره عدالت خواه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان  از کرمانشاه، «آیت الله مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه امروز کرمانشاه با دعوت از عموم مردم برای رعایت تقوا، گفت: اگر تقوا را رعایت کنیم هزاران مسئله را رعایت کرده ایم، زیرا تقوا سرمایه ای اساسی برای دنیا و آخرت همه ما می باشد.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به میلاد حضرت امام حسن عسکری علیه السلام افزود:  عمر مبارک حضرت امام حسن عسکری علیه السلام 28سال است که مدت امامت آن حضرت 6 سال است و در این مدت کوتاه امام خدمات بزرگ و ماندگاری در حوزه های علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و اعتقادی ارائه فرمودند که از جمله آن ها می توان به ایجاد شبکه های ارتباطی با دوستان و پیروان بود که معارف عظیم دین و حقایق اسلام را در آن جوّ خفقان ارائه می کردند.


وی اظهار کرد: فعالیت های سرّی و حمایت مالی از دوستان و تقویت و توجیه سیاسی مردم ، از دیگر خدمات ارجمند حضرت امام حسن عسکری علیه السلام می باشد ، که در مجموع حضرت شرایط روحی و فرهنگی مسلمانان را برای موضوع الهی غیبت مهیّا می کرد.

 

آیت الله علما، ابراز کرد: شیخ طوسی (ره) اسامی 100تن از رجالی را نام می برد که در محضر حضرت معارف عمیق شیعه را تلمّذ می کردند تا در دوران غیبت راویان صدیق تفکر معصومین علیهم السلام باشند.

 

وی بیان کرد: یکی از افرادی که توفیق یافت نمایندگی امام عسکری را در ایران داشته باشد ، حضرت احمد بن اسحاق قمی است که قبر مطهر ایشان در شهرستان سرپل ذهاب زیارت گاه مسلمانان است.


خطیب جمعه کرمانشاه، در خطبه دوم با اشاره به مناسبت های هفته جاری، گفت: دهم ربیع الثانی سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است ، بانویی که خداوند خیلی به او برکت عطا فرمود که یکی از شاخص ترین آنها ، حوزه علمیه قم است که امثال مقام معظم رهبری را تربیت کرده است.


وی به ۱۶ آذر مصادف با روز دانشجو اشاره و عنوان کرد: دانشجو یعنی تربیت شده مکتب اسلام لذا خروجی دانشگاه های ما باید اسلام و مکتب باشد.


آیت الله علما، با اشاره به خدمات خوب قشر دانشجو، تصریح کرد: در موضوع زلزله و سیل دانشجویان بسیار خوب عمل کردند و اساساً دانشجویان باید همین گونه باشند ، فعال ، بانشاط ، مؤمن و مکتبی ، زیرا هدف دشمنان نفوذ در دانشگاه است.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به دستگیری امام راحل در سال 1342 گفت: در سال 42 و بعد از دستگیری امام راحل این دانشجویان بودند که مهمترین و پخته ترین شعار ها را علیه حکومت  سر دادند و نسبت به دستگیری امام راحل اعتراض کردند.


وی  با اشاره به 18آذر سالروز شهادت سرتیپ خلبان کشوری و همچنین معرفی عراق به عنوان متجاوز جنگ تحمیلی گفت: شهید کشوری خادم اسلام بود و در بحث معرفی عراق به عنوان متجاوز جنگ ، حقانیت ما به دنیا ثابت شد.


آیت الله علما در پایان با اشاره به 20 آذر سالروز شهادت سومین شهید محراب ، شهید دستغیب گفت، او از شخصیت های بزرگی بود که استان فارس را رهبری و مدیریت می کرد.

 

 

نظر شما