شناسهٔ خبر: 36833144 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازهم خشونت مسلحانه در آمریکا

تیراندازی در پایگاه نظامی فلوریدا؛ ۶ کشته و زخمی

یک فرد مسلح روز جمعه پس از تیراندازی در پایگاه هوایی دریایی پنساکولا در فلوریدای آمریکا و کشتن دست کم دو نفر، کشته شد

صاحب‌خبر -
     به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از میامی، مقامات نظامی و پلیس آمریکا اعلام کردند یک فرد مسلح روز جمعه پس از تیراندازی در یک پایگاه نیروی دریایی این کشور در فلوریدا و کشتن دست کم دو نفر، کشته شد.
اداره پلیس منطقه اسکامبیا Escambia در پیامی در توییتر اعلام کرد می‌تواند "تایید کند که دیگر تیرانداز فعالی در پایگاه هوایی دریایی پنساکولا Pensacola وجود ندارد. مرگ تیرانداز تایید شده است".
این پایگاه پس از این حادثه به محاصره درآمد و نیروی دریایی آمریکا در توییتر از "مرگ یک نفر دیگر" خبر داد. نیروی دریایی در توییت بعدی اعلام کرد: "مرگ دومین قربانی تایید شده است".
نشریه پنساکولا نیوز ژورنال نیز گزارش داد دو نفر به شدت زخمی شده اند و یک تن دیگر متحمل جراحات غیرجدی شده است.
جود دیر سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا "از تیراندازی در پایگاه هوایی دریایی پنساکولا مطلع شده است... و اوضاع را تحت نظر دارد".
این پایگاه ۱۶ هزار نیروی نظامی و بیش از هفت هزار غیرنظامی را در خود جای داده است. مراکز نظامی در آمریکا نیز از مشکل تیراندازی‌های جمعی در این کشور مصون نبوده اند.
عامل تیراندازی یک دانشجوی سعودی بود
شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد: عامل تیراندازی در پایگاه هوایی فلوریدا یک دانشجوی سعودی به نام «محمد الشمرانی» بود که در رشته خلبانی تعلیم می دید. مقامات آمریکایی در حال بررسی انگیزه تروریستی این فرد هستند.

 

نظر شما