شناسهٔ خبر: 36833133 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آمار فروش فیلم‌های در حال اکران؛

2 کمدی، یک فیلم نوجوانانه و یک انیمیشن فیلم‌های پرفروش‌ هفته شدند +جدول فروش

مرور فروش سینماها در هفته گذشته نشان می‌دهد دو فیلم کمدی، یک فیلم نوجوانانه و یک انیمیشن در زمره آثار پرفروش‌قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا و بر اساس آمار و اطلاعات ارائه‌شده در سامانه فروش سینمای ایران، در هفته ای که گذشت ( هشتم تا پانزدهم آذرماه) مجموع فروش سالن‌های سینمای کشور 7میلیارد و 940 میلیون تومان شد.رسیدن به این رقم، نتیجه نشستن 720 هزار تماشاگر روی صندلی سینماها بود.

فیلم مطرب به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی در هفته گذشته 4 میلیارد و 275 میلیون تومان فروش داشت. به این ترتیب این اثر علاوه بر اینکه پرفروش ترین فیلم هفته لقب گرفت، توانست با رسیدن به مجموع فروش 19 میلیارد تومان از «شبی که ماه کامل شد» عبور کرده و به رتبه چهارم فروش سالانه برسد.

به نظر می‌رسد این فیلم با حفظ همین سرعت فروش، تا رسیدن به رقم ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی فیلم «متری شیش و نیم» و تصاحب عنوان پرفروش ترین فیلم سال ۱۳۹۸ کار سختی پیش رو نداشته باشد.

مطرب که از حضور بازیگرانی هم‌چون پرويز پرستويی، محسن كيايی، الناز شاكردوست، مهران احمدی، عایشه گل جوشکن و حسين اميدی بهره می‌برد، در روز اول اکران خود با ۷۰۰ میلیون تومان، رکورد اولین روز فروش را که با ۵۸۰ ملیون تومان پیش از این در اختیار فیلم «ما همه با هم هستیم» بود نیز شکست.

فیلم کمدی «چشم و گوش بسته» به کارگردانی فرزاد مؤتمن و تهیه‌کنندگی امیرحسین آشتیانی‌پور، فیلم دیگری است که در نیمه آبان ماه به اکران اضافه شد.این اثر کمدی پس از یک ماه توانست 5 میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد که رقم قابل توجهی است. از این رقم میلیارد و 303 میلیون تومان مربوط به هفته گذشته است.

امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، محمدرضا صولتی و مانی حقیقی به‌همراه پوریا پورسرخ بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه داستان «چشم و گوش بسته» آمده است:«مردی توسط یک زن تبهکار کشته می‌شود و دو غریبه را به جرم قتل بازداشت می‌کنند. یکی صحنه قتل را ندیده چون نابیناست، آن یکی هم فقط صحنه را دیده چون ناشنواست! آن‌ها یک صبح تا غروب فرصت دارند که از این مهلکه جان سالم به در ببرند و...».

«منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه‌کنندگی حامد بامروت‌نژاد با 760 میلیون تومان فروش هفتگی در رتبه سوم جدول قراردارد تا به نوعی پدیده این هفته قرار بگیرد.

این فیلم روایتگر داستان سه نوجوان است که در حین آماده‌‌شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگیشان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند. با این حال موضوعاتی هم‌چون مدافعان حرم، فعالیت‌های علمی دانش‌آموزان، دستاوردهای علمی، فناوری و نظامی کشور و سایر موضوعات راهبردی نیز در بستر یک داستان جذاب و پرکشش برای مخاطبان به تصویر کشیده می‌شود.

هادی حجازی‌فر، محمد فیلی، متین‌پاکزاد، متین کرمانی، علیرضا اکبری، علی ذکریایی، زین‌العابدین تقی‌پور و بهار نوحیان از جمله بازیگران فیلم سینمایی این اثر هستند که یک ماه از اکران آن می‌گذرد. مجموع فروش منطقه پرواز ممنوع نیز به یک میلیارد و 580 میلیون تومان رسیده است.

انیمیشن بنیامین به کارگردانی حسین عنایتی و تهیه‌کنندگی مصطفی حسن آبادی نیز که سال گذشته در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، هم پس از 40 روز اکران به رقم 910 میلیون تومان فروش رسیده است. فروش هفته گذشته این فیلم انیمیشن 390 میلیون تومان بود تا آن را در رتبه چهارم فروش قرار دهد.

در خلاصه این فیلم آمده است: خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر».

چنگیز جلیلوند، ناصر طهماسب، اکبر منانی، سعید مظفری، مریم شیرزاد، تینا هاشمی، آرزو آفری گویندگان این اثر هستند که بیشتر برای مخاطبانی در بازه سنی ۴ تا ۸ سال تولید شده است.

عنوان پنجمین فیلم هفته با 382 میلیون تومان به «هزارتو» می‌رسد؛ فیلمی که به رقم ۴ میلیارد و 940 میلیون تومان فروش رسیده و در آستانه 5 میلیاردی شدن است.

این فیلم به کارگردانی امیرحسین ترابی و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی و با بازی شهاب حسینی، ساره بیات، غزال نظر، پژمان جمشیدی، شیرین یزدان‌بخش، مریم معصومی و فریبا جدیکار در حالی توانست این رقم قابل‌توجه را در گیشه خود ببیند که اکران خود را از اولین روز آبان‌ماه آغاز کرده است.

نام قبلی این اثر اجتماعی و خانوادگی که اولین تجربه فیلم بلند سینمایی ترابی به حساب می‌آید، «لابیرنت» بود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «زندگی یه هزارتوی پیچیده است، همه آدما دنبال راهی برای فرار هستند اما فقط یه مسیر خروج وجود داره و تا موقعی که به مرکزش نرسی متوجهش نمیشی!».

اما «خانه پدری» هم که از اول آبان‌ماه روی پرده سینما‌ها رفته بود با وجود حواشی و دو هفته توقف در روند اکران، توانست از مرز یک میلیارد تومان فروش بگذرد. اگرچه فروش بسیار بالاتری برای این فیلم مورد انتظار بود.

خانه پدری به نویسندگی،کارگردانی و تهیه‌کنندگی کیانوش عیاری که اول آبان ماه پس از ۹ سال توانست رنگ اکران عمومی را به خود ببیند این هفته با انشتار نسخه غیرقانونی در فضای مجازی خبرساز شد.البته این فیلم که اکران آن پس از توقیف مجدد فقط در سینمهای تهران صورت گرفت درهفته گذشته 210 میلیون تومان فروش را تجربه کرد تا با مجموع یک میلیارد و 580 میلیون تومان از اکران خداحافظی کند.

در این فیلم که قصه رخدادهای یک خانه قدیمی را از سال ۱۳۰۸ (اوایل دوره پهلوی) تا اواسط دهه هفتاد شمسی روایت می‌کند، بازیگرانی همچون مهران رجبی، مهدی هاشمی، شهاب حسینی ، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی، پادینا رهنما و… ایفای نقش می‌کنند. ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی و پیری) شخصیت اصلی این فیلم به نام «محتشم» را بازی می‌کنند که روایت زندگی‌اش از ۱۵ تا ۸۰ سالگی به تصویر کشیده شده است.

«ماجرای نیمروز ۲: رد خون» به کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی در هفته گذشته 138 میلون تومان فروش داشت و مجمو.ع فروش آن نیز به 6 میلراد و 50 میلیون تومان رسیده است.

سمفونی نهم به کارگردانی محمدرضا هنرمند و با بازی بازیگرانی هم‌چون حمید فرخ‌نژاد، ساره بیات، محمدرضا فروتن، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمانی، هدی زین‌العابدین و پژمان بازغی فیلم دیگری است که از نیمه آبان م ماه روی سر در سینماها رفته است.

داستان «سمفونی نهم» از زبان یک ملک‌الموت (حمید فرخ‌نژاد) روایت می‌شود. این «ملک‌الموت» یکی از چندین کارگزار عزرائیل (فرشته مرگ) است که به گفته خود از ۲ هزار و ۶۰۰ سال پیش و در جریان جنگ‌های امپراتوری کوروش هخامنشی کار خود را آغاز کرده و در آستانه بازنشستگی فقط باید دو نفر دیگر را روانه جهان باقی کند.

اولین نفر مردی به نام «بردیا» است که زیر عمل جراحی فوت می‌کند؛ عملی که جراح آن، همسرش راحیل (ساره بیات) است. راحیل بعد از این اتفاق به دنبال این است که پیکر همسرش را مطابق وصیت او در زادگاهش (یکی از روستاهای منطقه سیرچ کرمان) به خاک بسپارد. به همین منظور، بدون هماهنگی با اطرافیان و خانواده همسرش جنازه او را در صندوق‌عقب اتومبیل گذاشته و به جاده می‌زند. دراین‌بین و در مسیر رسیدن به روستای زادگاه همسرش با ملک‌الموت هم‌سفر می‌شود.

کامبیز» برادر بردیا (محمدرضا فروتن) که سرهنگ اداره آگاهی است، مخالف این اقدام راحیل است و مقدمات دفن همراه با تشریفات مرسوم برادرش را فراهم آورده که البته با این کار همسر برادرش، غافلگیر و به‌شدت عصبانی شده و برای بازگرداندن جنازه برادر به دنبال راحیل می‌رود.

تماشاگر از ابتدای فیلم چگونگی قبض روح تعدادی از مشاهیر تاریخی توسط ملک‌الموت را از زبان خود او می‌شنود.کوروش، بردیا (پسر کوروش که به دست برادرش کمبوجیه کشته می‌شود)، رابعه بنت کعب (نخستین شاعر زن پارسی‌گوی نیمه اول قرن چهارم ه.ق)، امیرکبیر، آدولف هیتلر و نامزدش تعدادی از چهره‌هایی هستند که ملک‌الموت در دوران کاری خود وظیفه قبض روح آنها را به عهده داشته است.

این فیلم با وجود داشتن بازیگران شناخته شده پس از یک ماه اکران فقط 640 میلیون تومان فروش را تجربه کرده است که از این رقم 96 میلیون تومان مربوط به این هفته است.

«تورنادو» فیلمی برای کودکان و نوجوانان در قالب فانتزی است به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سید جواد هاشمی و با بازی اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، الناز حبیبی، ارسلان قاسمی، عباس جمشیدی، وحید نفر، امیر رونقی، راستین عزیزپور، امیررضا احمدی، محمدمهدی ایرانی و نگار نافذ است.

فیلم داستان پروفسوری را روایت می‌کند که موفق به ساخت یک رستوران شده است. رستورانی که در نهایت به یک سفینه تبدیل می‌شود. حال با ورود چهار نوجوان به قصه و با شیطنت آنان، این سفینه مقداری زودتر از موعد به پرواز درمی‌آید. سفینه در نهایت به فضا رفته و در یک سرزمین ناشناخته فرود می‌آید. تورنادو در هفته گذشته 87 میلیون تومان فروخت و با مجموع فروش 470 میلیون تومان در انتظار روزهای بهتر و پربارتر در گیشه است.

«مسخره‌باز» فیلمی به کارگردانی همایون غنی‌زاده و تهیه‌کنندگی علی مصفا است که با ساختار بدیع و خوش آب و رنگش علاقه‌مندان و البته منتقدانی جدی نیز دارد.

مجموع فروش مسخره‌باز نیز که از هفدهم آبان ماه روی پرده سینما رفته است، به رقم ۳ میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده است. علی نصیریان، صابر ابر، بابک حمیدیان، هدیه تهرانی، داریوش موفق، رضا کیانیان و محسن حسینی بازیگران مسخره‌باز هستند. این فیلم بهمن‌ماه سال گذشته و در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در هشت رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد که در نهایت توانست چهار سیمرغ را از آن خود کند.

در این دوره از جشنواره، همایون غنی‌زاده سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول و بهترین فیلم هنر و تجربه را دریافت کرد. علی نصیریان نیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه نیز بصری به جواد مطوری رسید.

مسخره‌باز همچنین هفته گذشته و در اولين حضور بين‌المللی خود برنده جايزه‌ ويژه هيئت داوران سی و پنجمين جشنواره فيلم ورشو شد. بخش مسابقه بين‌المللی اين جشنواره الف جهانی شامل ١٥ فيلم بود كه سه جايزه بهترين فيلم، بهترين كارگردانی و همچنین جایزه ويژه هيئت داوران به این فیلم اهدا شد.

فیلم سینمایی معکوس به نویسندگی و کارگردانی پولاد کیمیایی و تهیه‌کنندگی مسعود کیمیایی از چهارشنبه ششم آذرماه اکران خود را در سینماهای کشور آغاز کرده و در 10 روزی که از اکرانش گذشته 75 میلیون تومان فروش داشته است. از این رقم،56 میلیون تومان مربوط به هفته اخیر است.

اکبر زنجانپور، بابک حمیدیان، شهرام حقیقت‌دوست، لیلا زارع، سیاوش طهمورث، پروانه معصومی و علیرضا کمالی بازیگران این فیلم هستند که اولین تجربه کارگردانی پولاد کیمیایی محسوب می‌شود.

در این اثر که فضایی اکشن دارد، بابک حمیدیان ایفاگر نقش «سالار» به عنوان نقش اول فیلم است. او در یک تصادف رانندگی همسر جوانش را از دست می‌دهد. خانواده همسرش او را مقصر این حادثه می‌دانند. سالار با شکایت آنها مدتی را در زندان به سر برده و حالا مجبور به پرداخت دیه همسر متوفی خود است، ضمن این که خانواده همسرش حضانت پسر خردسال او را نیز به عهده گرفته‌اند. سالار برای تأمین این پول به کمک دوست صمیمی خودش سیامک (شهرام حقیقت‌دوست) به عنوان مکانیک سیار کار می‌کند.بااین حال گذشته مبهم، فقدان پدر و سکوت مادرش فخری (پروانه معصومی) و حمایت‌های پررنگ دوست قدیمی پدرش، رضا دردشتی (اکبر زنجانپور) او را آزار داده و باعث می‌شود تا سالار به دنبال کشف واقعیت زندگی خود و خانواده‌اش باشد...

لیلاج به کارگردانی داریوش یاری و با بازی بازیگرانی همچون مهران احمدی، محیا دهقانی، حامد کمیلی، رضا اخلاقی راد و نسرین بابایی با سوژه و فضایی متفاوت از آثار فعلی سینمایی ایران از ششم آذر ماه روی پرده رفته است.

رعنا (محیا دهقانی) نوازنده ساز در شرف برگزاری کنسرتی در اروپاست که باخبر می شود دختر نوجوانش «ملودی» برای دیدار و در حقیقت کمک به پدر دائم الخمرش به نام بیژن( حامد کمیلی)، به زادگاه رعنا رفته است. رعنا سه سال پیش به خاطر دائم الخمر بودن بیژن از او جداشده و بیژن هم برای فرار از دست طلبکاران به زادگاه رعنا در منطقه‌ای تالابی در حاشیه دریای خزر پناه برده است؛ جایی که رعنا شانزده سال پیش درست در سن دخترش از آنجا فرار کرده است. رعنا کنسرت را رها می‌کند و برای پیدا کردن دخترش به زادگاه خود باز می‌گردد….

این فیلم که تهیه‌کنندگی آن به عهده علیرضا ابوالقاسمی‌نژاد است در این 10 روز 40 میلیون تومان فروش داشته است. 

جدول فروش هفتگی سینمای ایران( 8 آذر تا 15 آذر 1398)

1- مطرب: 4 میلیارد و 275 میلیون تومان

2- چشم و گوش بسته: یک میلیارد و 303 میلیون تومان

3- منطقه پرواز ممنوع: 760 میلیون تومان

4- بنیامین: 390 میلیون تومان

5- هزارتو: 382 میلیون تومان

6- خانه پدری: 210 میلیون تومان

7- ماجرای نیمروز۲: رد خون/ 138 میلیون تومان

7- سمفونی نهم: 96 میلیون تومان

8- تورنادو: 87 میلیون تومان

9- مسخره باز: 58 میلیون تومان

10- معکوس:56 میلیون تومان

11- لیلاج:40 میلیون تومان

12- خداحافظ دختر شیرازی: 33 میلیون تومان

جدول فروش فیلم‌های در حال اکران:

1- مطرب: 19 میلیارد تومان/ یک ماه

2- ماجرای نیمروز۲: رد خون/ ۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان/ 2 ماه و 15 روز

3- چشم و گوش بسته: 5 میلیارد میلیون تومان/ یک ماه

3- هزارتو: ۴ میلیارد و 940 میلیون تومان / دو ماه

4- مسخره‌باز: ۳ میلیارد و 300 میلیون تومان/ دو ماه

5- منطقه پرواز ممنوع: یک میلیارد و 850 میلیون تومان/ یک ماه

6- خانه پدری: یک میلیارد و 580 میلیون تومان/ یک ماه

7- درخونگاه: یک میلیارد و 340 میلیون تومان/ یک ماه

8- بنیامین: 910 میلیون تومان

9- سمفونی نهم:640 میلیون تومان/ یک ماه

انتهای پیام/4104/

نظر شما