شناسهٔ خبر: 36832850 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت مردم عراق از بیانات مرجعیت‌عالی

بغداد – ایرنا – مردم بغداد و برخی شهرهای جنوب و مرکز عراق عصر جمعه با برگزاری راهپیمایی از بیانات مرجعیت عالی عراق در خصوص ضرورت مسالمت آمیز بودن اعتراضات و بازگشت وضعیت این کشور به شرایط عادی حمایت کردند.

صاحب‌خبر -

برخی از معترضان مسالمت آمیز که از دیروز (پنجشنبه) در میدان تحریر بغداد خیمه‌های تحصن برپا کرده‌اند، از راهپیمایی کنندگان که به سمت این میدان در حرکت بودند، استقبال کردند.

گزارش‌ها از بصره و ذیقار در جنوب عراق نیز حاکیست که عشایر این استان در حمایت از بیانات امروز مرجعیت به خیابان‌ها آمده و مخالفت شدید خود را با مداخلات خارجی در امور داخلی این کشور و نفوذ عناصر تخریب‌گر در صفوف تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز اعلام کردند.

راهپیمایی کنندگان با سر دادن شعارهایی دخالت‌های آمریکا و همپیمانان منطقه‌ایش از جمله رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی و امارات در امور داخلی عراق را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین با عوامل نفوذی و تخریب‌گر وابسته به حزب منحله بعث در تظاهرات مسالمت آمیز (برای منحرف کردن تظاهرات از مسیر طبیعی خود) مخالفت کرده و  شعارهایی در حمایت از نیروهای امنیتی عراق سر دادند.

آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق در بیانیه‌ای که نماینده ایشان در خطبه‌های نماز جمعه کربلای معلی قرائت کرد، بر ضرورت بازگشت وضعیت عراق به حالت عادی تاکید کرد.

مرجعیت عالی دینی عراق در این بیانیه افزود که مسالمت آمیز بودن تظاهرات و عاری بودن آن از خشونت باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد و این وظیفه همگان است.

در این بیانیه خاطر نشان شده است که اگر مسوولیت نیروهای امنیتی حفاظت از تظاهرکنندگان مسالمت آمیز است بر تظاهرکنندگان نیز واجب است که به تخریب کنندگان اجازه ندهند شرایط از حالت عادی خارج شود.

وی از تظاهرکنندگان خواست که اجازه ندهند تخریب کنندگان به صفوف آنها نفوذ کرده و به نیروهای امنیتی یا اموال عمومی و خصوصی و منافع شهروندان آسیب برسانند.

نظر شما