شناسهٔ خبر: 36832839 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شاکری در جمع خبرنگاران:

مجلس دهم فقط تماشاگر است/ باید دولتی کارامد جایگزین کنیم

محسن احدی

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: فضایی که امروز در دولت و مجلس شورای اسلامی می‌بینیم، یک دولت خسته و مجلس تماشاگر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال شاکری عضو سابق شورای شهر تهران که عصر امروز(جمعه) به منظور ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، به سایت فرمانداری تهران آمد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من به عنوان یک عضو هیئت علمی دانشگاه و متخصص امور صنعت و عمران، با توجه به چهار سال تجربه‌ای که در شورای شهر تهران داشتم اقدام به شرکت در انتخابات کردم.

وی افزود: فضایی که امروز در دولت و مجلس شورای اسلامی می‌بینیم، یک دولت خسته و مجلس تماشاگر است؛ به نظر بنده باید یک انرژی، نیروی جدید و تحرک جدیدی را در مجلس ایجاد کنیم که یا دولت فعلی را به راه بیندازد و با خواسته های مردم همراه کند یا یک دولتی را جایگزین کند.

عضو اسبق شورای شهر در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌آید اهداف ذکر شده به دست افرادی که رویکرد جدیدی داشته و با رویکرد خسته و ناکارآمد فعلی حاکم بر ارکان دولت و... متفاوت است، می‌تواند انجام گیرد.

شاکری ادامه داد: امیدوارم با نیروهای همسوی دیگری که وارد مجلس می‌شوند، نیازها و خدماتی که مردم در حال حاضر لازم دارند و مغفول مانده مرتفع شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های خود برای ورود به مجلس گفت: ایجاد کسب و کارهای زود بازده، ایجاد زیر ساخت‌های حمل و نقل و ایمن برای مردم، افزایش اشتغال برای کاهش نرخ بیکاری فعلی و استفاده از ظرفیت‌های سنگین منابع داخلی از جمله برنامه‌های بنده است که تاکنون مغفول مانده است.

عضو اسبق شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال قرار است به چه صورت و تحت عنوان چه لیستی در انتخابات شرکت کنید، توضیح داد: امیدوارم لیاقت این را داشته باشم که در فهرست خدمت گذاران ائتلاف بزرگ جبهه نیروهای انقلاب قرار بگیرم و انشاالله با اتفاق بتوانیم کارآمدی مجلس را ارتقاء بخشیده و ملت را همراه کنیم و دولتی را جایگزین کنیم.

شاکری درباره شفافیت مالی و رای نمایندگان اظهار کرد: کاملا با این مساله موافقم که نه تنها آراء، بلکه زندگی و کسب و کار فرزندانشان در معرض دید، نظر و رای مردم قرار بگیرد.

وی درباره عملکرد کنونی مجلس گفت: مجلس دهم را بیشتر تماشاگر می‌دانم تا ناظر بر عملکرد دولت، به همین دلیل کارآمدی لازم را در نظراتشان مشاهده نمی‌کنم؛ به عقیده من بعد نظارتی بر رفتار وزارت خانه‌ها، سازمان های دولتی و دولتمردان یکی از موضوعاتی است که باید به آن بپردازیم.

عضو سابق شورای شهر تهران در پایان با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: من فکر می‌کنم مردم اگر افرادی صادق و توانمند مشاهده کنند، قطعا حضور پیدا کرده و به نمایندگان خود رای می‌دهند زیرا مردم همیشه در صحنه بوده‌اند و اکنون باید وارد صحنه شوند.

نظر شما