شناسهٔ خبر: 36832795 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در دیدار مقام لبنانی با رایزن فرهنگی کشورمان

تقویت همکاری های فرهنگی میان ایران و لبنان

همکاری‌های فرهنگی لبنان و جمهوری اسلامی ایران در راه تامین منافع مشترک دو کشور گسترش می‌یابد

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از بیروت، همکاری‌های فرهنگی لبنان و جمهوری اسلامی ایران در راه تامین منافع مشترک دو کشور گسترش می‌یابد.
«حسّان عبدالله» رییس هیات اداری مرکز «تجمع علمای مسلمین» در دیدار با عباس خامه یار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این کشور با ابراز خرسندی از فعالیت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و قدردانی از مسئولان کشورمان به علت اقدامات ارزشمند فرهنگی در لبنان گفت: به یقین، همکاری‌های مشترک فرهنگی به تامین منافع مشترک ایران و لبنان می‌انجامد. وی بر آمادگی مرکز تجمع علمای مسلمین برای همکاری همه جانبه جهت گسترش روابط و زدودن هرگونه شائبه‌ای میان عالمان شیعه و سنی و اجرای برنامه‌های مشترک در این خصوص، تاکید کرد.
عباس خامه یار رایزن فرهنگی کشورمان نیز در این دیدار گفت: توطئه و جنگ نرم دشمنان علیه شیعه و سنی، ابعاد فرهنگی دارد و تنها از طریق تنظیم و اجرای برنامه‌ای مشترک با جدول زمانی مشخص می‌توان با این نوع جنگ که جوانان ما را هدف قرار داده است مقابله کرد.
وی افزود: توطئه ها، بدعت‌ها و فتنه‌هایی در منطقه‌ی خاورمیانه وجود دارد که با برنامه ریزی استعمار نوین شکل گرفته است و هدف نهایی آن، ایجاد تفرقه میان مسلمانان است. خامه یار با برشمردن اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای تقریب میان مذاهب اسلامی، این اقدامات را برخاسته از باور و اهداف انقلاب اسلامی دانست و خواستار همکاری مشترک میان رایزنی فرهنگی کشورمان با علمای اهل سنت لبنان شد.

نظر شما