شناسهٔ خبر: 36832772 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در چهل و دومین تظاهرات مردمی؛

الجزایری‌ها خواستار به تعویق افتادن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شدند

تهران-ایرنا- مردم الجزایر در چهل ودومین" جمعه اعتراض" خود علیه عناصر باقیمانده دولت «عبدالعزیز بوتفلیقه» رییس جمهوری پیشین این کشور، بار دیگر ضمن اعتراض به برگزاری انتخابات در هفته آینده، خواستار به تعویق افتادن آن شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تارنمای روزنامه "الخبر" الجزایر، معترضان در شهرهای مختلف، خواستار به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شدند.

از دیگر خواسته‌های معترضان الجزایری، آزادی تمامی زندانیان سیاسی، روزنامه نگاران، اصحاب رسانه و افراد بازداشت شده در تظاهرات بود.

تعداد شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، بسیار بیشتر از جمعه‌های گذشته بود، چرا که این تظاهرات آخرین اعتراضات پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

در آخرین تحولات الجزایر، برای نخستین بار در تاریخ این کشور قرار است تا ساعاتی دیگر، میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مناظره تلویزیونی برگزار و این مناظره به صورت مستقیم از تلویزیون رسمی این کشور پخش شود.

مهم‌ترین چالش نامزدهای پنج‌گانه انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، چگونگی انجام تبلیغات انتخاباتی است، چرا که بسیاری از الجزایری‌ها این انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسند و از طرف دیگر نامزدها وابسته به دولت گذشته الجزایر هستند.

 اعتراضات در الجزایر درحالی انجام می‌شود که فرماندهان ارتش این کشور بر برگزاری انتخابات در زمان مقرر خود تأکید و تنها راه‌حل مشکل کشورشان را برگزاری انتخابات اعلام کرده‌اند.

به دنبال اعتراضات مردمی در الجزایر طی هفته های متوالی، بوتفلیه مجبور شد پس از ۲۰ سال حکومت در سن ۸۲ سالگی از قدرت کناره گیری کند. کناره گیری وی با اعمال فشار ارتش این کشور نیز همراه بود.

پس از  برکناری وی، ارتش الجزایر به فرماندهی "قاید صالح" تلاش کرد، با صدور بیانیه هایی خود را در این اعتراضات همراه با مردم نشان دهد تا بتواند در مرحله بعدی، نقش مهمی در تعیین شخص اول حکومت این کشور داشته باشد.

با این وجود مردم الجزایر اعتراضات خود را متوقف نکرده و این بار علیه دولت نظامی و باقیمانده دولتمردان منسوب به بوتفلیقه روانه خیابان‌ها شدند.

نظر شما