شناسهٔ خبر: 36832710 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی اقدامات سخت گیرانه آمریکا

تدابیر تلافی جویانه پکن علیه واشنگتن

پکن روز جمعه از اتخاذ تدابیر تلافی جویانه علیه دیپلمات‌های آمریکایی در خاک خود خبر داد

صاحب‌خبر -
   به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما  به نقل از خبرگزاری فرانسه ، پکن روز جمعه از اتخاذ تدابیر تلافی جویانه علیه دیپلمات‌های آمریکایی در خاک خود خبر داد. این دیپلمات‌ها از این پس پیش از دیدار با مقامات و کارشناسان باید به مقامات چین اطلاع دهند. 
هوا چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین به رسانه‌ها اعلام کرد این تصمیم در واکنش به تدابیر ماه اکتبر واشنگتن در قبال دیپلمات‌های چینی در آمریکا اتخاذ شد. وی گفت: ما بار دیگر از آمریکا می‌خواهیم اشتباهات خود را اصلاح و این تدابیر را لغو کند.
در ماه اکتبر واشنگتن به دیپلمات‌های چینی دستور داد پیش از هر گونه ارتباط رسمی با دیپلمات ها، مقامات محلی، دانشجویان و پژوهشگران به وزارت امور خارجه اطلاع دهند. دولت ترامپ اعلام کرد این تدابیر پاسخ به امکان پذیر نبودن دیدار با مقامات رسمی و کارشناسان در چین برای دیپلمات‌های آمریکایی است.
این مقام چین روز جمعه اعلام کرد دیپلمات‌های آمریکایی از این پس باید پنج روز قبل به وزارت خارجه اطلاع دهند. این خبر در حالی اعلام شد که دو کشور درگیر جنگ تجاری هستند که از یک سال و نیم پیش ادامه دارد. این روابط در هفته‌های اخیر پس از آنکه کنگره آمریکا به سیاست چین در هنگ کنگ و منطقه مسلمان نشین سین کیانگ اعتراض کرد، وخیم‌تر شده است.

نظر شما