شناسهٔ خبر: 36832585 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

معاون رئیس قوه قضائیه:

اختلافات ناشی از تداخلات مرزی و تعارض حدود مالکیت ها با اجرای طرح کاداستر رفع می‌شود

معاون رئیس قوه قضائیه بر این نکته تاکید کرد که اختلافات ناشی از تداخلات مرزی و تعارض حدود مالکیت ها با اجرای طرح کاداستر کاهش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

مبارزه با فساد وظیفه همه قوا است/ مبارزه قضایی آخرین راهکار مبارزه با فساد استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آستانه سفر آیت الله رئیسی به اصفهان، به نمایندگی از وی به شهرستان آران و بیدگل عزیمت کرد.

وی در بدو ورود به این شهر در گلزار شهدای امامزاده محمد هلال بن علی و امامزاده هادی حضور یافت و با قرائت فاتحه و نثار گل بر قبور مطهر شهدا، به مقام شامخ آنان ادای احترام و با آرمان‌های شهیدان تجدید میثاق نمود.

در ادامه معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور در شورای اداری شهرستان آران و بیدگل با اشاره به سفر‌های استانی رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: آیت الله رئیسی که از قوه قضائیه برخاسته است و چهره‌ای مردمی است و در هر مسئولیتی که حضور داشته اند همواره درب اتاق به روی مردم باز بوده و هیچ گاه مسئولیت باعث نشده تا ارتباط خود را با مردم قطع کنند.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: تصمیماتی که در سفر‌های استانی رئیس قوه قضائیه اتخاذ می‌شود روی کاغذ نمی‌ماند و این سفر‌ها جنبه کاربردی داشته و در رفع مشکلات دستگاه قضایی و مردم شهرستان بسیار مؤثر است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر این که یکی از رؤس برنامه‌های تحولی رئیس قوه قضائیه مبارزه با فساد است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی صرف نظر از این که شخص مفسد به چه شخص یا گروه یا حزبی وابسته است، صرفاً با توجه به دلایل و مدارک مثبت جرم به پرونده‌ها رسیدگی و اتخاذ تصمیم می‌کند.

خداییان هدف اصلی از مبارزه با فساد را ریشه کن کردن آن در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: تنها چیزی که می‌تواند ارکان یک حکومت را متزلزل کند وجود فساد در درون آن حکومت به خصوص از ناحیه مسئولان و وابستگاه آنهاست.

معاون رئیس قوه قضائیه از مبارزه با فساد در درون و برون قوه قضائیه تا زمان ریشه کن نمودن آن سخن گفت و بیان داشت: تأکیدات رئیس قوه قضائیه بر استمرار و توجه به ریشه‌های فساد در جامعه و عدم توجه به مخالفت‌ها و سنگ اندازی افراد و جریانات سیاسی در این مسیر است.

وی با مهم برشمردن حمایت مردم از قوه قضائیه در مبارزه با مفسدین، اقدامات قوه قضائیه در زمان ریاست آیت الله رئیسی را موجب امیدواری بیش از پیش مردم به قوه قضائیه توصیف کرد.

خداییان لازمه‌ی از بین بردن ریشه فساد در کشور را مستلزم همکاری همه دستگاه‌های قضایی، اجرایی و تقنینی دانست و افزود: مبارزه قضایی آخرین راهکار مبارزه با فساد است و اگر دستگاه‌های دیگر به خصوص قوه مجریه روزنه‌های فساد را مسدود کند فشادی واقع نمی‌شود تا قوه قضائیه با مفسد برخورد کند، اما موقعی که دستگاه‌های دیگر به وظیفه خود عمل نمی‌کنند قوه قضائیه چاره‌ای جز برخورد قضایی ندارد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اقدامات برای ریشه کن نمودن فساد در ادارات، ایجاد سیستم‌های مدرن و بهره گیری از روش‌های نوین ارائه خدمات است.

معاون رئیس قوه قضائیه در ادامه به مقوله امنیت پرداخت و افزود: خداوند متعال در آیات متعدد قرآن کریم به موضوع امنیت اشاره نموده است و اگر در جامعه‌ای امینت حاکم باشد آبادانی به دنبال آن خواهد آمد.

وی در جمع مسئولین شهرستان آران و بیدگل گفت: اگر بخواهیم مردم این شهرستان رونق اقتصادی و پیشرفت‌های بیش از این را در همه عرصه‌ها کسب کنند نیازمند تحقق کامل امنیت و آرامش در بین شهروندان هستیم.

خداییان استفاده از ابزار‌های پلیسی و روش‌های قضایی را در برقراری امنیت لازم، اما ناکافی دانست و اضافه کرد: همه بخش‌ها در ایجاد امنیت پایدار مؤثر هستند و به عنوان مثال قانون گرایی و پرهیز از قانون گریزی یک پدیده فرهنگی است که بخش‌های فرهنگی جامعه در آن مؤثر هستند، کارآفرینی و رفع بیکاری هم به عنوان اقدامات اقتصادی در توسعه امنیت تأثیر به سزایی دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به این که در برخی از مناطق شهرستان به دلیل تعارضات ملکی و مرزی، مردم با یکدیگر دچاراختلاف شده اند، خاطرنشان کرد: اگراین اختلافات اندک، با همفکری و همکاری مسئولین رفع نشود موجب وقوع جرائم و از بین رفتن امنیت خواهد شد.

وی یادآور شد: اعضای شورای تأمین باید زمینه اختلافات و نزاع‌ها را شناسایی و آن‌ها رفع کنند تا موجبات ناامنی فراهم نشود.

معاون رئیس قوه قضائیه یادآور شد: دشمنان نظام از وجود اختلافات برای بر هـم زدن امنیت جامعه بهره می‌برند و در این مسیر هزینه‌های زیادی صرف می‌کنند و اغتشاشات اخیر نمونه محرزی از دخالت و برنامه ریزی دشمن برای بهره برداری حداکثری از برخی مشکلات وحوادث در جامعه اسلامی است.

رئیس سازمان اسناد و املاک کشور یکی از عوامل ارتقاء امنیت در جامعه را اجرای طرح ملی کاداستر عنوان و بیان داشت: اجرای طرح کاداستر اختلافات ناشی از تداخلات مرزی و تعارض حدود مالکیت‌ها را در بین مردم از بین خواهد برد.

وی با اشاره به مزایای مهم اجرای کاداستر در کشور، تحقق این امر را مستلزم همکاری و همیاری مسئولین سایر دستگاه‌ها دانست. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشـور با اظهـار تأسف از این که تعداد زیادی از دستگاه‌های دولتی در خصوص سند دارکردن اراضی و عرصه‌های خود هنوز اقدامی ننموده اند از مسئولین خواست تا نقشه‌ها و مدارک خود را بر اساس قانون جامع حدنگار به ادارات ثبت اسناد و املاک تحویل نمایند تا اسناد مالکیت عرصه‌ها و اراضی تحت تولیت آن‌ها که در حقیقت جزو بیت المال محسوب می‌شود درکوتاه‌ترین زمان صادر و تحویل گردد و در مواجهه با حوادث و عوارض طبیعی از جمله سیل و زلزله هیچ خدشه‌ای بر مالکیت‌ها و حقوق دولت وارد نشود.

رضایتمندی بیش از ۷۶ درصدی از اقدامات عملی رئیس قوه قضائیه

گفتنی است در ادامه سفر معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور که به نمایندگی از رئیس قوه قضائیه به شهرستان آران و بیدگل، وی در دیدار با اعضاء شورای قضایی و قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان با اشاره به سرفصل برنام‌های تحولی رئیس قوه قضائیه طی مدت انتصاب وی ، از ابراز رضایت مندی بیش از ۷۶ درصد مردم از برنامه‌های تحولی رئیس قوه قضاییه و اقدامات و برنامه‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف دستگاه قضایی خبر داد و گفت: این رضایت مندی با همکاری همه کارکنان و قضات باید استمرار داشته باشد و نهادینه سازی شود و مردم باید این احساس دائمی را نسبت به عملکرد دستگاه قضایی داشته باشند.

خدائیان گفت: در شهر‌های کوچک مردم به سرعت اقدامات دستگاه قضایی را لمس می‌کنند و اگر این اقدامات با سرعت و دقت انجام شود موجب رضایت مندی مردم می‌شود و ضایت مردم یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای نظام اسلامی است.

وی تکریم ارباب رجوع و کارکنان را یکی دیگر از مبانی تحولی برنامه‌های رئیس قوه قضائیه برشمرد و افزود: بخشنامه‌های صادره در این رابطه نوید این امر را می‌دهد که قو قضائیه در آینده نزدیک به توفیقات بیشتری در این رابطه دست یابد و البته نیازمند تجزیه و تحلیل و اجرای کامل بخشنامه‌ها در تمامی سطوح کارکنان و قضات دستگاه قضایی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

خدائیان افزود: نارضایتی از نحوه برخورد برخی قضات و کارکنان به اعتبار و جایگاه دستگاه قضایی و نظام اسلامی ضربه می‌زند و باید با نظارت‌های دقیق و فراهم آوردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و ارتقاء خدمت رسانی در این راستا حرکت کرد.

وی گفت: مبارزه با فساد از دیگر مواردی است که با جدیت در دستور کار رئیس قوه قضائیه قرار دارد و این امر به نحو جدی باید در سطح حوزه‌های قضائی مورد دقت و اجرا قرار گیرد.

معاون رئیس قوه قضائیه تعدی به اموال و اراضی دولت و تضییع حقوق بیت المال و وجود رانت‌های مختلف در مسیر چپاول سرمایه‌های ملی را از مصادیق اصلی فساد برشمرد و گفت: دادستان‌ها و ادارات بازرسی باید با حساسیت با این موارد برخورد کنند و مظاهر فساد را چه از منظراداری و چه از منظر قضـایی مـورد برخورد قـرار گیرد و به اعتماد سازی بیشتر بین مردم و دستگاه قضایی کمک شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از برنامه‌های تحولی رئیس قوه قضائیه به ضرورت اعتبار بخشی اسناد رسمی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: امروز در صد بالایی از دعاوی و پرونده‌های محاکم قضایی ناشی از رواج اسناد عادی در جامعه است و جرائم کلاهبرداری، فروش مال غیر و اختلافات ملکی از مصادیـق عینی بی توجهی به اسناد رسمی در معاملات است و در این رابطه نیازمند اقدامات موثر و جدی هستیم.

کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها از دیگر مصادیق برنامه‌های تحولی رئیس قوه قضائیه بود که دکتر خدائیان در ادامه به آن اشاره کرده و گفت: قانون گذار در این رابطه قرار‌های تأمین مختلفی را پیش بینی کرده که اجرای آن در اختیار قاضی است و تا زمانی که حکم قطعی محکومیت صادر نشده می‌توان از این قرار‌ها برای عدم معرفی شخص به زندان استفاده کرد تا آثار اجتماعی و فردی زندان بر افراد مترتب نشود و خانواده‌ها به ویژه در جرائم مالی از آثار مخرب زندانی شدن سرپرست متضرر نشوند.

وی تاکید کرد: باید از کیفیات مخففه احکام قضایی، تعلیق مجازات، اعطاء آزادی مشروط و مجازات‌های جایگزین به نحو اولویتی در دستور کار همکاران قضایی قرار گیرد تا آثار معرفی به زندان ازجنبه‌های مختلف در جامعه کاهش یابد.

خدائیان افزایش کیفیت و سرعت در رسیدگی‌های قضائی را محور مهم برنامه تحولی در قوه قضائیه برشمرد و گفت: صدور احکام مستدل و مستند، دقت در رسیدگی‌های، اجرای تشریفات قضایی، نظارت بر کیفیت ابلاغ اوراق قضایی و اجرای احکام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آراء باید به نحوی صادر شود که همواره در نزد محاکم تجدید نظر، خبرگان حقوقی و قضایی و طرفین دعاوی قابل دفاع و احترام باشد.

خدائیان قضازدایی را از دیگر محور‌های اصلی برنامه‌های تحولی رئیس قوه قضائیه برشمرد و گفت: کاهش ورودی پرونده هـــا به دستگـاه قضـایی به طـرق گوناگون از جمله انجـام اقدامـات پیشگیرانه از وقوع جرم، اطلاع رسانی‌های حقوقی به آحاد جامعه، بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی هیئت‌های حل اختلاف دستگاه‌های اجرایی و اهمیت دادن به فرهنگ صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف از جمله تدابیری است که همه قضات و مسئولین و کارشناسان قضایی باید بر آن توجه و اهتمام ویژه داشته باشند و بدون شک آثار ارزشمندی به همراه خواهد داشت.

معاون رئیس قوه قضائیه رسالت کارگزاران و کارکنان نظام اسلامی را در ایجاد رضایت مندی و ارائه خدمات شایسته به مردم، بسیارسنگین توصیف کرد و گفت: مسئولیت‌ها امانت و فرصتی هستند که از طرف خداوند در یک مقطع به انسان‌ها عنایت می‌شود و باید از تمامی ظرفیت‌ها و توان برای بهره گیری کامل از این فرصت استفاده شود.

رئیس دادگستری شهرستان نیز در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و تعداد پرونده‌ها محاکم این شهرستان و مسائل و مشکلات و کمبود‌های دستگاه قضائی در شهرستان ارائه نمود.

پیش از جلسه خدائیان از قسمت‌های مختلف دادگستری از جمله محاکم خانواده، حقوقی، جزایی و اجرای احکام بازدید و در جریان امور قرار گرفت.

وی همچنین از اداره ثبت اسناد و املاک و پزشکی قانونی شهرستان آران و بیدگل نیز بازدید و ضمن گفتگو با کارکنان و تعدادی از مراجعین از نزدیک مسائل و مشکلات این ادارات را مورد بررسی قرار داد.

تأکید معاون رئیس قوه قضاییه بر برنامه محور بودن مدیران و مسئولین ثبتی

بر اساس این گزارش معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست با مدیران و رؤسای ستادی و واحد‌های ثبتی استان اصفهان که در فضایی صمیمانه در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان برگزار شد، پس از استماع صحبت ها، پیشنهادات و مسائل و مشکلات آنان و طی سخنانی بر داشتن برنامه عملیاتی به عنوان رکن اصلی مدیریت تأکید کرد.

خداییان گفت: نداشتن برنامه به نداشتن افق و چشم انداز منتهی و این امر در کوتاه‌ترین زمان روزمره گی و سرگردانی مدیران را به دنبال خواهد داشت.

وی یادآورشد: موفقیت و پیشرفت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بدون شک در سایه داشتن مدیران برنامه محور و همَت و تلاش آنان در مسیر تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی کلان سازمان محقق خواهدشد.

خداییان با تأکید بر اجرای قانون جامع کاداستر با استفاده از تمامی ظرفیت‌های این قانون و آیین نامه اجرایی آن خاطر نشان ساخت: جدی گرفتن قانون کاداستر و فراهم سازی بستر صدور کامل اسناد مالکیتی بر این مبنا بار زیادی از دوش سازمان ثبت اسناد بر می‌دارد و بسیاری از مشکلات کنونی را در ابعاد مختلف حقوقی، قضایی و اجرایی کشور مرتفع می‌سازد.

وی با تبیین آثار برون سپاری برخی از فرآیند‌ها و وظایف ثبتی، بر نظارت مستمر و دقیق بر این کار تأکید کرد و گفت: هدف اصلی برون سپاری، صرفه جویی در وقت و منابع و سرمایه‌های سازمان و تسریع امور مراجعین و خدمات گیرندگان ثبتی است و چنان چه در مسیر اجرای این تکلیف، غفلت و سهل انگاری شود، ضمن این که اهداف اصلی محقق نخواهد شد بلکه فشار و نارضایتی‌هایی را نیز به دنبال خواهدداشت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر تسریع امور مردم در مراجعه به واحد‌های ثبتی گفت: یکی از وظایف اصلی مدیران رصد و نظارت مستمر بر زمان انجام فرآیند‌های ثبتی و بررسی راهکار‌های حرفه‌ای برای کاستن از زمان انتظار و معطلی مردم برای اخذ خدمات ثبتی است و چنانچه خدمتی ظرف دو روز ارائه می‌شود باید تلاش کرد به نحو دقیق و قانونی آن را به یک روز کاهش داد.

خداییان با اشاره به این که متأسفانه در حوزه اجرای اسناد رسمی با مشکلات و کمبود‌های مختلفی مواجه هستیم، یاد آور شد: کمبود نیروی انسانی ماهر و با تجربه و عدم بهره مندی کارکنان این حوزه از آموزش‌های حرفه‌ای و مستمر درکنار حجم عظیم مراجعین پرونده‌های مطالبه مهریه که برمبنای برنامه ششم توسعه کشور این امر نیز بر دوش سازمان ثبت اسناد و املاک قرار داده شده است، حوزه اجرای اسناد رسمی را با چالش جدی مواجه نموده است.

وی با تأکید بر اهمیت حق و حقوق مراجعین به ادارات ثبت یاد آور شد: پرونده‌های مهریه در ادارات اجرای اسناد رسمی حتماً باید از سایر پرونده‌ها تفکیک و خدمات رسانی به مراجعین در مراکز استان‌ها و شهر‌های بزرگ حتماَ توسط کارکنان زن و در محیط مجزا انجام شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تأکید مبارزه همه جانبه با فساد و تخلفات کارکنان گفت: در این راستا کمترین اغماضی نخواهد شد و هدف از این شدت عمل و قاطعیت، حفظ شــأن و آبروی سازمان و جایگاه کـارکنان سلیم النفس و متعهدی است که علیرغم تمامی مشکلات و کمبود‌ها با مناعت طبع و کمترین توقعِ خلاف قانون و شرع، مشغول به خدمت هستند و حفظ آبروی آن‌ها وظیفه ماست و در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه عَلَم مبارزه با فساد باید در درون و برون از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برافراشته باشد.

خداییان گفت: مبارزه جدی با کارچاق کن‌ها و افراد فرصت طلب و اعمال نظارت‌های میدانی و سیستمی بر امور و بهره گیری از شیوه‌های الکترونیکی خدمات رسانی نیز توأمان با سایر راهکار‌ها در دستور کار قرار دارد و نقش حفاظت و اطلاعات و بازرسی در این راستا بسیار مهم و تعیین کننده است و در گام اول نا امن کردن محیط‌های اداری برای ورود و پرسه زدن افراد فرصت طلب و کارچاق کن باید در دستور کار این مجموعه‌ها باشد.

وی تأکید کرد: برای ترمیم وضعیت معیشتی کارکنان که در حفظ سلامت نفس و آبروی آنان نقش مؤثری دارد، با تمام وجود در حال تلاش و پیگیری هستیم و برنامه‌های تقویتی رفاه و رضایتمندی کارکنان به طرق قانونی و با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها در دستور کار قرار دارد و در این راستا تقویت شرکت‌های تعاونی مصرف و مسکن را در سطح ستاد و استان‌ها با جدیت دنبال خواهیم کرد.

خداییان با اشاره به نقش مسئولین امور اداری و مالی در سطح استان ها، تأکید کرد: رشد و ارتقا حرفه‌ای و معیشتی کارکنان از وظایف اصلی این حوزه هاست و باید از تمامی ظرفیت‌ها برای اجرای تکالیف خود جهت کمک به کارکنان استفاده کنند و در این زمینه مسائل و مشکلات را به سازمان اعلام نمایند.

وی گفت: برنامه بازدید‌های سرزده از استان‌ها در دستور کار جدی ما می‌باشد و شناسایی نقاط قوت و ضعف مجموعه‌های ثبتی و تشویق کارکنان ساعی و خوش فکر در مجموعه‌های ثبتی و برخورد‌های قانونی با متخلفین از اهداف این سفرهاست که طی زمان بندی انجام شده اجرایی خواهد شد.

امروز کارآفرینان و فعالان عرصه اقتصادی سربازان خط مقدم مبارزه با دشمن هستند

بر اساس این گزارش معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آئین بهره برداری از ساختمان جدید اداره ثبت اسناد و املاک بخش کوهپایه در استان اصفهان که با حضور جمعی از مسئولین و خانواده شهدای این بخش برگزار شد، به تبیین نقش سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان دستگاه حاکمیتی و تثبیت کننده مالکیت‌های مادی و معنوی در تأمین و استمرار امنیت در جامعه پرداخت و گفت: صدور سند مالکیت در ادارات ثبتی گام اول تحقق این امر مهم است و آثار اجتماعی، اقتصادی و توسعه در ابعاد مختلف راپدیدار خواهد ساخت.

خداییان گفت: تأکید رئیس قوه قضاییه بر ارائه خدمت سریع و تسهیل امور مردم در دستگاه قضایی است و اهتمام و برنامه ریزی مسئولین در این راستا ضمن رضایت مندی مردم باعث ایجاد امنیت و بالطبع آرامش و اطمینان سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و رونق تولید و شکوفایی اقتصادی خواهد شد.

وی با تأکید بر اجرای طرح کاداستر در کشور گفت: اجرای این طرح در کشور می‌تواند از بسیاری از اختلافات و درگیری‌ها و دعاوی ملکی پیشگیری نماید و زمینه تجاوز به اراضی و عرصه‌های ملی و منابع طبیعی و تداخل مرز‌های مالکیتی در املاک شخصی و دولتی را از بین ببرد.

خداییان گفت: انتظار بر این است که فرمانداران و بخشداران در جلسات مختلف بر نقش دستگاه‌های اجرایی در صیانت از عرصه‌ها و اراضی ملی تأکید نمایند و اولین قدم برای حفظ و حراست از این عرصه ها، ارائه نقشه‌ها و مستندات به واحد‌های ثبتی برای صدور سند مالکیت است و همکاران ما در این راستا آماده همکاری کامل هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تبیین آثار سفر‌های استانی ریاست قوه قضاییه پرداخت و افزود: بررسی مسائل و مشکلات دستگاه قضایی در ابعاد نیروی انسانی و امکانات و اطلاع از کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم و دادسرا‌ها از نزدیک و صدور دستورات لازم برای ارتقا وضعیت در ابعاد مختلف از مهم‌ترین آثار این سفرهاست.

وی یادآور شد: دیدار با اقشار مختلف جامعه اعم از خانواده شهدا، نخبگان و دانشگاهیان، روحانیون و فعالان و دست اندرکاران عرصه‌های اقتصادی از دیگر برنامه‌های رئیس قوه قضاییه در سفر‌های استانی است که دارای آثار و نتایج ارزشمندی است و دیدار ایشان با فعالان اقتصادی و تأکید به مسئولین دستگاه قضایی در استان‌ها برای رفع موانع تولید و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی طی ماه‌های اخیر حکایت از اثربخشی عینی سفر‌های آیت الله رئیسی دارد.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر رشد و توسعه اقتصادی و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و ایجاد تولید و اشتغال مولد یادآور شد: با رشد و توسعه‌ای که نظام اسلامی در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه دفاعی کسب کرده است، امروز دشمنان نظام و در رأس آن‌ها آمریکا از حملات نظامی و مواجهه با قدرت دفاعی و موشکی پدید آمده به دست فرزندان غیور این مرزو بوم ناامید شده و به فشار‌های اقتصادی و اعمال تحریم‌های ظالمانه روی آورده اند و عرصه جنگ به میدان اقتصاد و تولید کشیده شده است.

وی افزود: امروز فعالان و سرمایه گذاران بخش تولید و اقتصاد، سربازان خط مقدم مبارزه با دشمن هستند و همه ما وظیفه داریم با تمام توان از آنان حمایت کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد؛ راه اندازی اداره ثبت اسناد و املاک در بخش کوهپایه، اهداف نظام قضایی و ثبتی که در رأس آن خدمتگزاری شایسته به مردم و ایجاد رضایتمندی در آحاد جامعه است را بیش از پیش فراهم آورد.

لازم به توضیح است؛ اداره ثبت اسناد و املاک بخش کوهپایه با زیربنای ۶۰۰ مترمربع ظرف مدت ۱۵ ماه احداث و امروز طی مراسمی به بهره برداری رسید.

خداییان در حاشیه سفر به بخش کوهپایه همچنین از دادگاه عمومی این بخش نیز بازدید و ضمن گفتگو با قضات و کارکنان این حوزه قضایی از نزدیک مسائل، مشکلات و درخواست‌های آنان را مورد بررسی قرار داد.

بازدید از ادارات اجرای اسناد رسمی و مناطق ثبتی شمال و شمال شرق اصفهان از دیگر برنامه‌های دکتر خدائیان در سفر به استان اصفهان بود که امروز انجام شد.

خدائیان در این بازدید‌ها ضمن بررسی برخی فرآیند‌های ثبتی و اجرای اسناد رسمی، آرشیو و بایگانی پرونده‌ها و ملاحظه تعدادی از پرونده‌های ثبتی، مسائل و مشکلات این مجموعه‌ها را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و از تلاش و زحمات کارکنان این ادارات تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما