شناسهٔ خبر: 36832450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه یزد:

ما باید برای جنگ های شناختی دشمنان علیه خود اقدام کنیم

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به نقشه های دشمنان برای ضربه به جمهوری اسلامی گفت: ما باید برای جنگ های شناختی دشمنان علیه خود اقدام کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی» در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان یزد به دلایل دشمنی برخی کشورهای استعمارگر نسبت به جمهوری اسلامی ایران، گفت: دلایل این دشمنی‌ها این است که آن‌ها نمی‌خواهند ما یک کشور مستقل، دارای دین و آزادباشیم.

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه دشمن نمی‌خواست که ایران اسلامی در زمینه‌های هسته‌ای و علمی پیشرفت کند خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در طول چهل سال گذشته تحریم‌ها و توطئه‌های داخلی و خارجی را پشت سر گذاشته و درزمینهٔ نظامی و علمی و هسته‌ای به میزانی رسیدیم که نمی‌توانند مقابل ما بایستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با طرح این سؤال که مگر آمریکا و انگلیس چه‌کاری برای ایران انجام داده‌اند که امروز بخواهیم به حرف‌های آن‌ها گوش بدهیم؟ اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی جز بدبختی چیز دیگری را برای ما نمی‌خواهند.

وی با اشاره به اینکه امروزه دشمن روش‌های جدیدی را برای پیاده‌سازی توطئه‌های خود به کار بسته است، اذعان داشت: جنگ‌های شناختی، حرکتی است که امروزه دشمن در ایران اسلامی و برخی دیگر از کشورها پیاده‌سازی کرده‌اند و ما باید نسبت به آن مراقبت داشته باشیم.

ناصری یزدی ادامه داد: در این جنگ، از جنگ علیه باورها، هدف قرار دادن سرمایه‌های اجتماعی و ارزش‌ها و همچنین تأثیر بر روی ذهن، فکر و باور و بینش افراد استفاده می‌کنند که متأسفانه در کشور این مسئله را شاهد هستیم و اثراتی گذاشته است.

امام‌جمعه یزد یکی از نمونه‌های جنگ‌های شناختی را، دروغ در خصوص کشته سازی در ایران در جریان گرانی بنزین بود، عنوان کرد: آن‌ها این شایعه را در بین جوانان و مردم به راه انداختند و در حالی بود که نیروهای انتظامی و بسیجیان تا زمانی که مردم در صحنه بودند هیچ حرکتی انجام نداند و با آن‌ها مدارا کردند تا بروند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد ادامه داد: قداست زدایی از نقطه اصلی نظام، اعتماد زدایی بین مردم و حاکمیت، اعتبار زدایی از تصمیمات نظام، مشروعیت زدایی از ساختارها، سازوکارها و سیاست‌گذاری نظام، برنامه‌های سازی برای شبهه افکنی، امید زدایی و ناکارآمد نمایی و روی گرداندن مردم و از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی و اخلاقی و غیره ازجمله موارد جنگ شناختی است که دشمن بر روی آن تمرکز کرده و قشرهای مختلف جامعه را هدف قرار داده‌اند تا به اهداف شوم خود در ایران اسلامی دست یابند.

نظر شما