شناسهٔ خبر: 36832207 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بر اثر دود ناشی از آتش سوزی گسترده

آسمان سیدنی نارنجی شد

ابری غلیظ از دود و خاکستر در طول هفته اخیر آسمان سیدنی استرالیا را فراگرفته است

صاحب‌خبر -

     به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، آتش سوزی گسترده در بوته زار‌های شمال سیدنی استرالیا باعث شد دود نارنجی رنگ و خطرناکی آسمان این شهر را بپوشاند.
ابری غلیظ از دود و خاکستر در طول هفته اخیر آسمان سیدنی را فراگرفته است و اکثر مردم در سفر‌های درون شهری از ماسک استفاده می‌کنند. تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد دود تا نزدیک نیوزیلند که در فاصله ۲ هزار کیلومتر دورتر قرار دارد، آسمان دریای تاسمان را فراگرفته است.

<div id="video-display-embed-code_4251296"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2589499/4251296?width=350&height=250"></script></div>

سازمان آتش نشانی نیوساوت ولز استرالیا با ارسال پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «آتش سوزی‌ها در مناطق "هاوکسبری" و "هانتر" به یک حریق یکپارچه تبدیل شده اند.» نقشه منتشر شده در این توئیت نشان می‌دهد ده آتش سوزی مجزا در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال سیدنی به یکدیگر ملحق شده اند. طبق اعلام مرکز آتش نشانی نیوز ساث ولز، تاکنون ۳۳۵ هزار هکتار از زمین‌های منطقه طعمه آتش شده اند.
بدترین آتش سوزی در بوته زار‌های استرالیا مربوط به فوریه سال ۲۰۰۹ در ویکتوریا می‌شود که بر اثر آن ۱۷۳ تن کشته و ۴۱۴ نفر زخمی شدند.

 

نظر شما