شناسهٔ خبر: 36832168 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

نماینده بسیج دانشجویی در نمازجمعه نجف‌آباد چه گفت؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف آباد گفت: مردم با آگاهی کامل فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند چراکه مشکلات امروز ما نتیجه انقلاب نبوده، بلکه نتیجه انتخاب بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متین انجیلی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف آباد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته نجف آباد به فلسفه حضور دانشجویان در تریبون نمازجمعه اشاره کرد و گفت: دانشجو مانند مؤذن است که سوای تحصیل علم و نفس، هوشیارانه و آگاهانه به جامعه و مسائل پیرامون آن با اندکی تقوا و پارسایی بنگرد و هرگاه نقطه قوتی دید آن را حمایت کند، هرگاه ضعفی دید آن را برادرانه اعلام کند، وهر گاه با خطایی مواجه شد فریاد زند تا خفتگان را بیدار سازد و هوشیاران را نزد خود جمع کند.

انجیلی با بیان اینکه رسالت دانشجویی در روز دانشجو به صورت کامل و تمام ظهور کرد، ادامه داد: خیزش دانشجویان در مقابل عزتی بود که هردم از بین می‌رفت، عزتی که با فرهنگ اسلامی و ایرانی خود به دست آورده بودیم به راحتی به دست مستکبران قرارگرفت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف آباد در ادامه سخنان خود به موضوع سهمیه بندی بنزین اشاره کرد و گفت: از دولت باید سوال شود که کدام عقل سلیمی تأیید می‌کند طرح اقتصادی مهمی، چون سهمیه بندی بنزین که مستقیما با معیشت مردم در ارتباط است، بدون اطلاع رسانی تدریجی و اقناع افکار عمومی، به صورت ناگهانی و آن هم فقط با طرح بیانیه‌ای در شب میلاد حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق (ع) اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: سوال دوم این است که چرا و به چه علتی با علم بر پیش بینی اعتراضات مردمی و احتمال موج سواری دشمنان از این اعتراض ها، حتی استانداران و مقامات امنیتی را هم از زمان اجرای طرح مطلع نکرده بودند. چرا شب قبل از انجام طرح، وزرای دولت باید در رسانه ملی نسبت به آن اعلام بی اطلاعی کنند و دروغ گویی و دورویی خود را به صورت علنی نشان دهند؟

انجیلی تصریح کرد: چرا رئیس جمهور ملت ایران را همانطور که قبلا هم گفته بود، بی سواد فرض کرده که وقتی به طرح کمک معیشتی اشاره می‌شود، اعلام می‌کند که تمام پول بنزین به حساب ملت واریز‌ی شود، در صورتی که با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که مبلغ قابل توجهی از اضافه درآمد بنزین نصیب دولت خواهد شد؟

وی بیان کرد:چرا دولت به جای تفهیم عاقلانه و نظارت عادلانه نسبت به افزایش قیمت ها، تأکید بر عدم افزایش و تورم زایی و انحراف افکار عمومی می‌شود؟ حمل و نقل عمومی با افزایش بنزین، گران می‌شود و به نظر من به جای فرافکنی و امید دادن واهی به مردم، واقعیت‌ها را برای ملت فهیم تبیین کنند و جلوی افزایش بی رویه قیمت را بگیرند نه افزایش عادلانه را.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف آباد تصریح کرد: هر چیز قاعده و قانون خود را دارد و برای این کار باید ابتدا افکار مردم را آماده بعد این طرح را اجرا می‌کردید همانگونه که در سال ۸۹ اجرا شد که حداقل ۶ ماه مردم را برای این طرح آماده کردند.

وی با بیان اینکه اجرای غلط طرح سهمیه بندی بنزین چیزی جز میلیارد‌ها تومان خسارت و نارضایتی مردم به جا نگذاشته است، افزود: بهتر است آقایان بیشتر به فکر مردم باشند که این مردم انقلاب کردند جوان‌های شان را پای این انقلاب داده‌اند بهتر نیست کمی به فکر آن‌ها باشیم بهتر نیست وضعیت معیشت آن‌ها را بررسی کنیم و پیگیر اوضاع مردم باشید مردمان این انقلاب مردمان محجوبی هستند پس آن‌ها را با این بی‌تدبیری‌ها تحت فشار قرار ندهید.

انجیلی در پایان سخنان خود به رسالت بسیج دانشجویی در روشنگری و مطالبه گری اشاره کرد و گفت: به مردم خصوصا مردم مومن و انقلابی نجف آباد این اطمینان را میدهم که بسیج دانشجویی همانند گذشته پیگیر مشکلات مردم خواهد بود و مشکلات را به گوش مسولین می‌رساند.

وی تصریح کرد: همچنین از مردم انقلابی نجف آباد درخواست دارم که در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی همچون سال‌های گذشته علاوه برحضور حداکثری با آگاهی کامل فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند چرا که وجود مشکلات روز نتیجه انقلاب نبوده بلکه نتیجه انتخاب بوده است و ان شالله با انتخاب فرد اصلح و انقلابی گامی برای حل مشکلات برداریم.

نظر شما