شناسهٔ خبر: 36831970 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حمله تند کره شمالی به رئیس جمهور آمریکا؛ ترامپ دچار خرفتی مزمن شده است

این نخستین بار در یک سال گذشته است که پیونگ یانگ به صورت آشکار و با الفاظی به شدت تند بر ضد دونالد ترامپ، رئیس جمهورآمریکا موضع می گیرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، کره شمالی در پی تهدید‌های جدید «دونالد ترامپ»‌ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر احتمال انجام یک اقدام نظامی بر ضد این کشور با شدت بخشیدن به حملات لفظی علیه وی رئیس کاخ سفید را «یاوه گو و خرفت» توصیف کرد.

وزارت امور خارجه کره شمالی در تازه ترین موضع خود در قبال تهدیدهای واشنگتن اعلام کرد که اگر رویکرد جدید آقای ترامپ برای رفتن در پی تنش و مناقشه شاید به این دلیل است که « میزان خرفتی و کودنی» وی دوباره عود کرده است.

این نخستین بار در یک سال گذشته است که پیونگ یانگ به صورت آشکار و با الفاظی به شدت تند بر ضد دونالد ترامپ، رئیس جمهورآمریکا موضع می گیرد.

رهبران دو کشور پس از گفتگوهایی تاریخی در ژوئن سال ۲۰۱۸ و فوریه سال جاری که به ترتیب در سنگاپور و ویتنام انجام شد، تلاش کردند اختلاف نظرهای خود را در خصوص مسائل مختلف از جمله مسئله سلاح های اتمی که در اختیار پیونگ یانگ است را حل و فصل کنند اما این مذاکرات پس از درخواست کره شمالی برای لغو تحریم ها بدون دسیتابی به نتیجه ای محسوس به حال خود رها شده است.

کره شمالی پس از متوقف شدن گفتگوها با طرف آمریکایی بارها دست به انجام آزمایش های موشکی بالیستیک زده و با رویکرد اخیر واشنگتن در مسکوت نگاه داشتن این مذاکرات و نیز تهدیدهای ضمنی بر ضد پیونگ یانگ حالا شاهد بالاگرفتن تنش‌های لفظی میان دو طرف هستیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در حاشیه نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی،‌ ناتو، در لندن کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» توصیف و تهدید کرد که ایالات متحده حق استفاده از نیروی نظامی برای متقاعد کردن پیونگ یانگ به دست کشیدن از زرادخانه هسته ای‌اش را برای خود محفوظ می دارد.

«چو سون هوی»‌ معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در واکنش به این تهدید با انتشار بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی این کشور بازتاب داشته اعلام کرد که با شرایط فعلی به نظر می آید که جنگ لفظی دو سال گذشته باردیگر از سر گرفته خواهد شد.

در این بیانیه ضمن خطرناک توصیف شدن رویکرد جدید واشنگتن در قبال رهبر کره شمالی تصریح شده است: «اگر هدف استفاده از عباراتی است که جنگ لفظی دو سال گذشته را تداعی می کند در این صورت باید در رئیس جمهوری آمریکا نشانه های عود کردن «خرفتی یک ذهن پیر و یاوه گو» را جستجو کرد.

رهبران دو کشور کره شمالی و آمریکا پیش از نخستین ملاقات تاریخی با الفاظی بسیار تند نظیر «دیوانه» و «پیر خرفت» یکدیگر را مورد خطاب قرار داده بودند.

 

انتهای پیام

نظر شما