شناسهٔ خبر: 36831892 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اروپا همچنان بی توجه به تکالیف برجامی

دروغ آشکار آلمانی‌ها درباره برجام

کریستوفر بورگر معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان می‌گوید: ما اروپایی‌ها تعهدات خود درباره برجام را به طور تمام و کمال عمل کردیم و تا امروز هم ادامه می‌دهیم

صاحب‌خبر -
   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از برلین؛ وزارت امور خارجه آلمان می‌گوید اروپایی‌ها به تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده اند.
<div id="video-display-embed-code_4251256"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2589489/4251256?width=350&height=250"></script></div>
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در دروغی آشکار بی تعهدی به تکالیف برجامی اروپایی‌ها را نادیده گرفت و گفت: ما اروپایی‌ها تعهدات خود درباره برجام را به طور تمام و کمال عمل کردیم و تا امروز هم ادامه می‌دهیم.
کریستوفر بورگر درباره گره زدن موضوع موشکی به برجام از طرف سه کشور اروپایی که در تناقضی آشکار با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است نیز گفت: هم برجام و هم موضوع موشکی ایران در این قطعنامه مطرح هستند.
وی مدعی شد: ایران توافق هسته‌ای را زیر پا می‌گذارد و این از دید ما غیر قابل قبول است.
این اظهارات غیر واقع گرایانه در حالی مطرح می‌شود که آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا و کشور‌های فرانسه، انگلیس و آلمان، آنان را به وقت‌کشی و عدم پایبندی به تعهدات برجامی متهم کرد و گفت: فقط یک تعهد را نشان دهید که در ۱۸ ماه گذشته به آن عمل کرده‌اید.

نظر شما