شناسهٔ خبر: 36831586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه گرگان :

تبدیل ایران به سوریه ای دیگر ؛ هدف دشمن در اغتشاشات اخیر

امام جمعه گرگان گفت : دشمن در اغتشاشات اخیر به دنبال آن بود ایران را به سوریه ای دیگر تبدیل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گلستان آیت اله نورمفیدی امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان این مطلب افزود : ماجرای سوریه هم در ابتدا یک اعتراض مردمی بود ولی دشمنان بر موج اعتراض سوار شدند و چنین وضعی را برای این کشور به وجود آوردند.

وی گفت : در اغتشاشات اخیر کشور هم یک اعتراض مردمی رقم خورد ولی افرادی که دست به تخریب و آتش زدن اموال عمومی و خصوصی زدند از نیروهای دشمن بودند که برای راه‌اندازی اغتشاشات اخیر نزدیک به دو سال برنامه‌ریزی کردند.

آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ادامه داد : انفجار عسلویه ، انفجار انبار نفت سیرجان ، انفجار بنادر و کشتی‌های حمل کالا ، انفجار مراکز اصلی مخابرات ، حمله به پادگان‌ها و پاسگاه‌ها ، انفجار انبارها و پالایشگاه نفت و بنزین، ایجاد رعب و وحشت و ویران کردن خانه‌های مردم و از بین بردن مراکز تجاری از نقشه‌های دشمن در اغتشاشات اخیر بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین با اشاره پاسخ مقام معظم رهبری به نامه دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: با درایت رهبر معظم انقلاب و ورود نیروهای امنیتی و مسؤولان جلوی فاجعه گرفته شد، اگر چه تعدادی از نیروهای نظامی و امنیتی شهید و جانباز شدند و برخی از مردم و افراد بی‌گناه نیز کشته شدند.

او گفت : در چنین شرایطی  چه کسی حاضر است بیان کند که در برابر اغتشاشگران و عوامل به آتش کشیدن اموال عمومی سکوت پیشه کنیم؟

آیت اله نورمفیدی گفت : باید خداوند را شکر کنیم که یک حادثه بزرگ از سر ملت ایران رفع و با حضور گسترده مردم آب پاکی بر سر دشمنان ریخته شد.

امام جمعه گرگان همچنین تاکید کرد : باید به هر طریقی جلوی گرانی گرفته شود و نظارت بر بازار افزایش یابد.

خطیب جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  10 ربیع‌الثانی سالروز وفات حضرت معصومه( س) متذکر شد: به برکت وجود حضرت معصومه(س) ، قم به مرکزی برای نشر علوم آل محمد( ص) تبدیل شد و بزرگان و شخصیت‌هایی مثل آیت‌الله حائری و  مراجع ثالث صدر، بروجردی و امام خمینی (ره) در این حوزه‌های علمیه درخشیدند.

امام جمعه گرگان همچنین با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو هویت جنبش دانشجویی را مبارزه با استکبار و مبارزه با دشمنان کشور دانست و افزود: دانشجویان ما باید این افتخار را حفظ کنند و در برابر دشمنی‌های استکبار بایستند تا کشور در برابر توطئه‌های دشمنان مصون بمانند.

آیت اله نورمفدی به برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در استان گلستان هم اشاره کرد و گفت : این اجلاسیه هر سال در یکی از استان‎های کشور برگزار می‎شود و امسال گلستان میزبان آن است.

امام جمعه گرگان ادامه داد:  اجلاسیه سراسری نماز با پیام مقام معظم رهبری آغاز خواهد شد و مسؤولان ارشد کشور از قوای سه‎گانه در آن حضور خواهند داشت.

 

 

 

 

نظر شما