شناسهٔ خبر: 36831377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

ایام انتخابات موسم «ایمان سوزی» است

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل، گفت: ایام انتخابات، عرصه ایمان فروشی و ایمان سوزی است و با اتمام ثبت نام و معلوم شدن نامزدها، سیل تهمت، تخریب، افتراء و بهتان شروع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: اهالی مکرم استان مخصوصا شمال استان مطلع باشند که در خصوص منطقه آزاد، شورای نگهبان غیر از رعایت قانون، نظر دیگری ندارد با آنها صحبت شد و می گویند ما غیر از مصوبه هیأت دولت چیزی نمی خواهیم. لایحه منطقه آزاد با نامه دولت حل نمی شود و احتیاج به مصوبه هیأت دولت دارد.

وی ادامه داد: در هر حال ما با همکاری مدیریت ارشد استان و نمایندگان محترم با تمام توان پیگیر موضوع هستیم. اخذ مصوبه هیأت دولت مشکلی ندارد، چون این لایحه، لایحه ی خود دولت است. بعد از آن با رأی مجلس و ارسال دوباره به شورای نگهبان، موضوع حل خواهد شد. برای این امتیاز استان، سال ها تلاش کرده ایم و به هیچ وجه از آن کوتاه نخواهیم آمد. شعار ما این است «منطقه آزاد، یا برای تمام استان های مرزی یا برای هیچ کس» خلاف این، تبعیض بیّن و مصداق بارز بی عدالتی است.

وی افزود: من تعجب می کنم از رسانه هایی که همیشه در آستانه تصویب این لایحه، هیاهو راه می اندازند و می گویند منطقه آزاد چنین و چنان است، یعنی منطقه آزاد ایراد دارد. اگر منطقه آزاد ایراد دارد پس چرا آنها برای تعطیلی مناطق آزاد موجود، یک کلمه هم حرف نمی زنند. همه باید بدانند کشور با تبعیض قابل اداره نیست و باورهای ملت را که سرمایه اصلی ماست، می سوزاند.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به شروع ثبت نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی به بیان نکاتی پرداخت و اظهار داشت: ایام انتخابات، عرصه ایمان فروشی و ایمان سوزی است و با اتمام ثبت نام و معلوم شدن نامزدها، سیل تهمت، تخریب، افتراء و بهتان شروع خواهد شد. من از مردم عزیز استان می خواهم از حالا تا پایان انتخابات هر حرفی درباره هر کاندیدایی اعم از راست و چپ و بی طرف شنیدند، اعتماد نکنید، آن را نقل و باور نکنید تا شیاطین مأیوس شوند. موسم انتخابات خیلی ایمان سوز است، لذا خیلی مواظب باشید هرچه شنیدید مبادا در جایی نقل نکنید و عامل دشمن و شیوع حرف زشت «فی الذین امنوا» بشوید.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز بارها در خصوص تخریب شخصیت افراد هشدار داده اند؛ بارها گفته ام و خواهم گفت که بنده از هیچ فرد خاصی حمایت ندارم. ملت ما هم احتیاج به قیم ندارند. اگر کاندیدایی گفت فلانی بالخصوص از من حمایت می کند، او دروغ می گوید و دروغ در عدم صلاحیت کفایت می کند. بنده در ایام نزدیک به انتخابات جهت کمک به انتخاب اصلح، فقط معیارهای اصلحیت را طبق هر دوره بیان خواهم کرد اما تطبیق بر عهده رأی دهندگان است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در غائله عراق اتفاقاتی افتاد که باعث شد ماهیت مسأله کاملا باز شود. آتش زدن قبر عثمان بن سعید اولین نائب خاص حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در عراق توسط آشوبگران، نشان می دهد معرکه گردانان عراق، وهابی ها و طرفداران خلیفه بغدادی و ابومصعب زرقاوی هستند و این عبرت بسیار بزرگی است که جنگ روانی در زمان معاصر چقدر پیشرفت کرده که دشمن به راحتی در صفوف یک ملت نفوذ می کند.

وی افزود: آتش زدن مقبره شهید سید محمد باقر حکیم در نجف نشان می دهد که بعثی ها و وهابی ها از اعتراض به حق مردم خوب استفاده کرده اند. خاندان مرحوم آیت الله سید محسن حکیم بیش از ۶۰ شهید در زمان صدام برای عزت عراق اهداء کرده است.

وی ادامه داد: در ایران نیز آثار بسیار آشکار ردپای سرویس های بیگانه مشخص شد. یکی از این آثار، پایین کشیدن و آتش زدن پرچم ایران است. هیهات و باز هم هیهات که یک ایرانی مرتکب چنین جنایتی شود. اگر کسی می خواهد حرمت پرچم ایران را در نگاه خود ایرانی ها بفهمد به وصیت شهید خلبان جدی نگاه کند که فرمود «دوست دارم کفنم پرچم ایران باشد»

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: دستپاچه شدن دشمنان ما در حادثه اخیر باعث شد آنها از هول حلیم داخل دیگ بیفتند. تحلیل گر مشهور عربستان خیال کرد همه چیز تمام است و لذا با دستپاچگی گفت ایران باید به چهار کشور کوچک تبدیل شود. من به آنها می گویم به جای این خواب های بدون تعبیر، به ذلت های بزرگ خود فکر کنند. ترامپ هر لحظه به آنها اهانت می کند، اداء پادشاه را در می آورد. ۵۵ میلیارد دلار از آمریکا سلاح خریدند، اما حریف پهپادهای عادی یمنی در آرامکو نشدند در حالی که ایران بدون تکیه بر آمریکا و اروپا پیشرفته ترین پهپاد آمریکایی را با دانش فنی خود کرد. این مسأله در دنیا برای ملت ها بسیار راهگشا و الهام گراست.

امام جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: خدای متعال را شکرگزار هستیم که ملت عراق دیروز با دستور مرجعیت غوغا کردند و تمام بساط آمریکا، اسرائیل و عربستان را بهم ریختند. از دیروز عزای بزرگ دولت های این سه کشور و سرویس های جاسوسی آنها شروع شده است. اگر خبر رسید که از آنها عده ای دق کرده اند، تعجب نکنید. حضور میلیونی ملت عراق در اجتماع دیروز به معنی شکست بزرگترین عملیات روانی شیطان بزرگ و اذناب او بود. حقا که این اجتماع، آینده عراق را تضمین و دشمنان عراق یکپارچه و مقاوم در برابر استکبار را مأیوس می کند. هزاران تحسین بر ملت عراق و هزاران ننگ و عار بر سردمداران توطئه که باعث کشته شدن عده زیادی در عراق شدند.

وی در ادامه گفت: دولت آمریکا دیشب اعلام کرد که ایران نظم و آرامش خاورمیانه را بهم زده است. حافظه دروغگو همیشه ضعیف است. دو هفته پیش ترامپ اعلام کرد که ما مسؤل تمام مصائب خاورمیانه هستیم، ترامپ با این همه رفتارهای نامناسب، غیرعقلانی و غیر اخلاقی گاهی حرف های خوب هم می زند. دو هفته پیش او از یک واقعیت بزرگ پرده برداشت. او گفت عامل اصلی نا امنی خاورمیانه، خود آمریکاست. اگر ما به خاورمیانه نمی رفتیم این نا امنی ها اتفاق نمی افتاد و گفت من خجالت می کشم که بگویم بی جا و بی جهت در چند کشور حضور داریم. او با این سخنان خود خدمت بزرگی به ایران کرد. او از یک واقعیت بزرگ خبر داد و آن اینکه ایران هیچ نقشی در نا امنی خاورمیانه ندارد. اسرائیل فلسطین را نا امن کرده و عربستان و ائتلاف آمریکایی نیز یمن را نا امن کرده است.

خطیب جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: آمریکا با حمله از روی توهم سلاح کشتار جمعی به عراق آنجا را نا امن کرد و الان هم آمریکا بدون اجازه وارد پایگاه های خود در عراق می شود، حاکمیت ملی آن کشور را نقض می کند و هیچ اعتنایی به دولت آن کشور نمی کند. آمریکا با حضور در افغانستان بدترین نا امنی را به آنجا آورده است. آمریکا با حضور غیرقانونی در سوریه و با لشکر کشی به آنجا سوریه را نا امن کرده است.   تمامی خرابی های سوریه و کشته شدن ۴۰ هزار بی گناه کار آمریکا بود. جامعه جهانی منافعی نامشروع برای خودش تعریف کرده، هرکس به قرق گاه آنها نزدیک شود باید تاوان سنگین بپردازد سال ۲۰۰۳ وقتی آمریکا عراق را اشغال کرد کالین پاول به دمشق آمد و با تهدید به بشار اسد گفت: "ما به نزدیکی دمشق رسیدیم پس حتما باید دفاتر مقاومت در دمشق را ببندید. دفتر حماس، دفتر جنبش جهاد اسلامی و جبهه مردمی آزادسازی فلسطین را ببندید. " اما این تهدید بی نتیجه ماند، سوریه امروز تاوان موضع خود نسبت به اسرائیل و کنار فلسطین بودن را پرداخت می کند و الا سوریه نیز مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس از لحاظ اقتصاد و امنیت خوب بود.

وی افزود: پشت پرده تمام حوادث خاورمیانه آمریکا ایستاده است و محور اصلی شرارت در دنیا آمریکاست. کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا به این حقیقت تلخ مهر صحت می زند و می گوید "از ۲۴۲ سال تاریخ آمریکا  فقط ۱۶ سال را مشغول جنگ نبوده ایم"! دنیا در سده  بیستم با حدود ۲۰۰ جنگ ۲۰۰ میلیون کشته داشت. یعنی معادل ۲ درصد جمعیت قرن و در غالب اینها آمریکا در یک طرف ماجرا قراردارد.

عاملی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: یک تشکر بسیار ویژه از طرف خودم و از طرف ملت ایران نسبت به ملت آذربایجان دارم. هر وقت در ایران حادثه ناگوار و نگران کننده رخ می دهد، اهالی آذربایجان در حد وسیع در فضای مجازی، حضوری، مکتوب و تلفنی با ملت ما همدردی می کنند، قربانی نذر می کنند، دعا می کنند و اظهار نگرانی می کنند.

وی ادامه داد: من در حادثه اخیر از شدت اظهار همدردی و نگرانی آنها متحیر شدم، با ما تماس گرفتند یا پیام فرستادند که ما شدیدا ناراحت و نگران هستیم حتی خطاب به ملت ایران فیلم و کلیپ تولید کرده و به ایران فرستادند و اعلام آمادگی و فداکاری کردند. در دنیا چنین همدردی نظیر ندارد. من از تمام آذری های جهان مخصوصا اهالی مکرم آذربایجان صمیمانه تشکر می کنم. این اظهار همدردی طبیعی است چون ما با آنها یک ملت و دو دولت را تشکیل می دهیم. ایران وطن تاریخی و «بابا اوجاقی» آنهاست. قلب آنها همیشه در اینجاست و در اینجا خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خاتمه  با اشاره به اقدام اخیر گروه مینسک عنوان کرد: بعد از ۲۴ سال بالاخره گروه مینسک و مذاکره این گروه نتیجه داد. آنها سه خبرنگار آذری از باکو به قره باغ و سه خبرنگار ارمنی از قره باغ را به باکو آوردند! دولت آذربایجان هم پذیرفت. این عمل در عرف دیپلماسی معنای خاصی دارد آنها با این قصه درصدد دادن حق به حق دار نیستند، بلکه می خواهند بگویند باید آشتی بکنید و آذربایجان باید غصب و اشغال خاک خود را فراموش کند! آنها هیچوقت به یک کشور مسلمان کمک نمی کنند.

انتهای پیام

نظر شما