شناسهٔ خبر: 36831356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران: اخلاق و معنویت در دانشگاه‌ها تزریق شود

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید اخلاق و معنویت در دانشگاه‌ها تزریق شود و دانشگاه ها با میراث بزرگ اسلامی آشنا شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر محمدی لایینی امروز در دیدار با مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌ای استان مازندران با بزرگداشت روز دانشجو اظهار داشت: باید در دانشگاه‌ها جوانان انقلابی و ارزشی شناخته و برجستگی‌های علمی و اخلاقی دانشجویان را بزرگ دانسته و در تکریم این موارد تلاش شود.

وی افزود: حضور نهاد در دانشگاه بسیار مفید و با ارزش است و اگر آنچه را که نهاد به دنبال آن است؛ اجرایی شود؛ معرفت‌های لازم دینی و بصیرت سیاسی و اجتماعی و آگاهی اخلاقی، انقلابی، عرفانی و الهی در جامعه نهادینه خواهد شد تا دانشگاه اسطوره خطرناک نباشد. حفظ ولایت فقیه سخت است و هر یک از شما مسئولیت سنگینی دارید و این فرصت خوبی برای ماست تا در خدمت ولایت باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: دوران مدیریت سخت است و شرح وظیفه و منشوری که شما دارید و کار نهاد را باید به درستی در دانشگاه اجرا کنید.مازندران دارای برجستگی‌های فراوان است و همین همراهی نکردن با آشوبگران از برجستگی مهم مردم مازندران است.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: باید به دنبال تحقق بیانات و رفع دغدغه‌های رهبری بوده و تعامل با مدیران را بدانید و باید نرمش قهرمانانه را در برخی موارد لحاظ کنید.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: باید مراقب باشیم و غرور را دریابیم که اگر علم دچار غرور شود؛ خطرناک است. باید اخلاق و معنویت در دانشگاه‌ها تزریق و دانشگاه‌ها با میراث بزرگ اسلامی آشنا شوند.

وی ادامه داد: باید محافظه‌کاری را کنار گذاشته و راه انقلاب، ولایت و شهدا بدرستی به دانشجویان منتقل شود و واقعیت‌ها شفاف بیان شود. در موضع‌گیری اخیر رهبری در جریان بنزین، بهترین موضع‌گیری  و تصمیم‌گیری کردند که برای ما درس است که تنها مسائل خود را نبینیم و مصلحت جامعه مدنظر باشد. در دانشگاه فقط خودمان را نبینیم و با حسن نظر و تدبیر مناسب، جریان‌های انقلابی و جوانان مؤمن را تقویت کنیم.

انتهای پیام/ 682/ ت

نظر شما