شناسهٔ خبر: 36831040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس جمهور از حضور در جمع دانشجویان واهمه دارد

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه هنوز مشخص نشده رئیس جمهور در کدام دانشگاه به مناسبت 16 آذر حاضر خواهد شد، گفت: رئیس جمهور گویا از حضور بین دانشجویان واهمه دارد.

صاحب‌خبر -

مهدی خطیب دماوندی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره برگزاری مراسم روز دانشجو در این دانشگاه گفت: رئیس جمهور از حضور بین دانشجویان واهمه دارد وگرنه این تاخیر و تعلل برای انتخاب دانشگاه هیچ معنا و مفهومی ندارد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی افزود: شانزدهم آذرماه یکی از روزهای هویتی جریان دانشجویی در کشور است که هر ساله توسط تشکل های دانشجویی برنامه هایی متناسب با فضای سیاسی این روز برگزار می شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: خوشبختانه حضور مسئولان و کارگزاران دولتی در میان دانشجویان برای پاسخ به پرسش های آن ها جزو عرف های بوجود آمده در میان جنبش دانشجویی است. رئیس جمهور نیز به عنوان رئیس دولت و بالاترین مقام اجرایی کشور هرسال با حضور در میان یکی از دانشگاه های کشور شنونده مطالبات دانشجویان و تشکل های دانشجویی است.

دبیرشورای‌تبیین‌مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: درحالی که یک روز تا ۱۶ آذر باقیست هنوز دانشگاه مقصد رئیس جمهور برای شنیدن نظرات دانشجویان و پاسخ مقتضی به سوالات آن‌ها اعلام نشده است. متاسفانه به علت عملکرد بسیار ضعیف دولت در چندسال اخیر و خاصتا بحث گرانی بنزین،‌ این طور برداشت می شود که جناب رئیس جمهور تمایلی برای شنیدن انتقادات دانشجویان ندارند و تاخیر در اعلام دانشگاه مقصد، دلیلی بر این مدعاست.

خطیب گفت: تاخیر رئیس جمهور برای اینکه قرار است در کدام دانشگاه حضور داشته باشند کاملا عمدی و مهندسی شده است تا تشکل های دانشجویی آمادگی کافی برای میزبانی از ایشان را نداشته باشند.

وی افزود: علی رغم دعوت بسیاری از تشکل های دانشجویی، تعداد خیلی کمی از اعضای هیات دولت و وزیران کابینه رئیس جمهور نیز حاضر شدند در بین دانشجویان حضور پیدا کنند. اگر دولتی ها واقعا از عملکرد خود در طول دوران تصدی وزارت راضی هستند چه دلیلی برای عدم حضورشان در میان دانشجویان وجود دارد؟

خطیب خاطرنشان کرد: امام راحل شان بسیار بالایی برای جریان دانشجویی متصور بودند و قائل به این مهم بودند که مقدرات این مملکت دست این دانشگاهی هاست و دانشگاه مبدا همه تحولات است.
فاصله گرفتن مسئولان با قشر فرهیخته و دانشگاهی و بی توجهی آنان به دانشجویان معنایی جز انحراف از فرموده بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما